مقایسه دنا و برلیانس H330

0
2113
مقایسه دنا و برلیانس H330

دنا و برلیانس H330  دو خودروی تقریبا هم قیمت در بازار ایران هستند که هر کدام قابلیت هایی را دارند که رقابت میان این دو خودرو را جذاب می کند. برلیانس H330 توسط شرکت پارس خودرو در اختیار خریداران قرار می گیرد و به نوعی یک خودروی چینی به شمار می رود که توسط این شرکت مونتاژ می شود و در سمت دیگر نیز دنا را ایران خودرو تولید و به فروش می رساند.

قبل از آغاز مقایسه این دو خودرو در نظر داشته باشید که هر دو محصول قیمتی در حدود 115 میلیون تومان دارند، البته در این میان ما گیربکس دنده ای برلیانس H330 با موتور 1.5 را بررسی می کنیم. برلیانس H330 دارای 4 سری است که دارای موتور های 1.5 و 1.65 هستند و در دو سری دارای گیربکس های دنده ای و اتوماتیک نیز هست. برای پاسخ به مقایسه رهام و دنا در این بخش کلیک کنید.

مقایسه دنا و برلیانس H330

مقایسه طراحی

به طور کلی خودرو دنا طراحی بسیار لوکس و مدرنی در مقایسه با سایر خودروهای این رده قیمت دارد و به نظر می تواند قشر های مختلفی را راضی نگه دارد. اندازه رینگ ها و همچنین بدنه یکنواخت این محصول شرایط خوبی را برای خریداران ایجاد می کند. البته ایراد هایی از قسمت عقب این خودرو گرفته می شود اما در نظر داشته باشید که در مقایسه با محصولات هم رده جذاب تر است. داخل کابین و در بخش صندلی ها نیز فرم اسپرت آن ها جلب توجه می کند و به طور کلی دنا را باید نسخه به روز سمند دانست.برای مقایسه ساندرو و استپ وی در این بخش کلیک کنید.

برلیانس H330 نیز مانند h320 طراحی بسیار خوبی دارد. طراحی زیبا این خودرو در کنار چراغ های جالب توجه این محصول را به یک خودروی پرطرفدار تبدیل کرده است. داخل کابین ینز عریض بودن صندلی ها شرایط خوبی را برای شما فراهم می آورد، البته بر خلاف عریض بودن این خودرو نمی توان h330 را یک خودرو با فضای زیاد دانست که در اختیار مشتریان قرار می گیرد.برای مقایسه تندر 90 با پژو پارس ELX در این بخش کلیک کنید.

مقایسه طراحی

مقایسه مشخصات فنی دنا و برلیانس H330

بررسی مشخصات را با برلیانس H330 آغاز می کنیم. این خودرو دارای پیشرانه ای با حجم 1.5 لیتر است و می تواند قدرت 103 اسب بخار تولید کند. با وجود اینکه پیشرانه این خودرو در مقایسه با رقبا ضعیف تر به نظ رمی رسد اما شتاب خوبی دارد و می توان در بخش شتاب گیری خود شرایط خوبی را تصور کرد. البته این خودرو دارای یک ضعف است که گیربکس 5 سرعته با موتور هماهنگی خوبی دارند و این موضوع کمی آزار دهنده است. با وجود این نقظع ضعف خودروی چینی برلیانس مصرف سوخت خوبی دارد و مصرف ترکیبی آن 6.7 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.در کنار موارد یاد شده این خودرو از از سیستم فرمان برقی سود می برد و ترمز های مناسبی نیز دارد.برای بررسی علائم خرابی شمع خودرو و زمان تعویض آن در این بخش کلیک کنید.

ایران خودرو دنا را بر اساس پیشرانه معروف EF7 به فروش می رساند. این پیشرانه 1.7 لیتری در کنار توانایی تولید 114 اسب بخار یک محصول ایده آل را در بخش موتور در اختیار شما قرار می دهد. برخلاف h330 این خودرو شتاب جالب توجهی ندارد و 13.5 ثانیه در نظر گرفته می شود. حداکثر سرعت این خودرو 189 کیلومتر برساعت است و سوخت ترکیبی آن نیز 7.7 لیتر اعلام شده که از رقیب چینی خود مصرف سوخت بالاتری دارد. هندلینگ خودرو دنا نیز در مقایسه با سمند بهبود خوبی داشته و اسپرت بودنش ویژگی برتر آن است. این خودروی سدان حجم باک 60 لیتری دارد و وزن آن نیز 1258 کیلوگرم گزارش شده است.

مقایسه مشخصات فنی دنا و برلیانس H330

مقایسه امنیت برلیانس H330 و دنا

در انتها قصد داریم به بررسی امنیت این دو خودرو بپردازیم. دنا توانسته 3 ستاره ایمنی برای سرنشینان را توسط EuroNcap به دست آورد. و از این رو می توان امنیت تقریبا قابل قبولی را برای این محصول انتظار داشت. کیسه ی هوا، فرمان جمع شونده درهنگام تصادف و شیشه های سولار از ویژگی های این خودرو به شمار می روند. در کنار این خودرو اخباری در مورد ایمنی رقیب چینی اعلام نشده است، با این وجود این خودروی جذاب دارای امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS و کنترل پایداری EBD، ترمزها در قسمت جلو، دیسکی خنک شونده در بخش ایمنی است، اما همانطور که بیان شد هنوز توسط موسسه EuroNcap خبری در مورد ایمنی این محصول منتشر نشده و مورد بررسی قرار نگرفته است.

مقایسه امنیت برلیانس H330 و دنا

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها