5 روش برای رفع مشکل قطع صدای ویندوز

0
1991

رفع مشکل قطع صدا ویندوز از مواردی است که در هنگام استفاده از ویندوز ممکن است رخ دهد. در این بخش قصد داریم به بررسی ترفند هایی برای حل مشکلات ایجاد شده در مورد این مشکل بپردازیم.

در این بخش قصد داریم به مواردی بپردازیم که بهتر است قبل از مراجعه به واحد تعمیرات دستگاه خود آن ها را بررسی کنید، زیرا موارد متعددی وجود دارد که باعث این مشکل می شود و شما می توانید به سادگی آن ها را برطرف کنید.برای پاسخ به سوال چگونه خطای صفحه آبی در ویندوز 10 را برطرف کنیم در این بخش کلیک کنید.

رفع مشکل قطع صدا در ویندوز 7

در نظر داشته باشید که رفع مشکل قطع صدا در ویندوز 7 با سایر ویندوز ها یکسان است و تفاوت خاصی برای برطرف کردن این مشکلات وجود ندارد.

اولین موضوعی که باید در نظر بگیرید توجه به حالت Mute یا کم بودن صدای ویندوز است. از این رو باید در این مورد اطمینان حاصل نمایید. آیکون بلندگو در سمت چپ ساعت در نوار وظیفه وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر یک ضربدر روی آیکون یاد شده مشاهده کردید، خبر از Mute بودن صدای اسپیکر می دهد. برای خارج کردن از این وضعیت باید روی آیکون اسپیکر کلیک کرده و روی آیکون اسپیکری که قابل مشاهده است کلیک کنید. در این بخش می توانید مشاهده کنید که نوار لغزنده اگر در پایین ترین سطح خود قرار دارد خبر از کم بودن صدای اسپیکر می دهد.

اگر این آیکون برای شما نمایش داده نمی شود باید روی گزینه ی که در پایین سمت راست نوار ابزار وجود دارد کلیک کرده و گزینه Customize را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه می توانید اسپیکر دستگاه خود را مشاهده کنید و گزینه ی اول که نمایش آیکون اسپیکر است را انتخاب کنید.همچنین در دستگاه های مختلف کلید های ترکیبی روی کیبورد وجود دارد که به شما امکان تغییر ولوم صدای لپ تاپ یا کامپیوتر را می دهد.

زمانی که روی آیکون بلندگو راست کلید کنید گزینه Open Volume Mixer وجود دارد که در این بخش نیز می توانید سطح ولوم دستگاه خود را مشاهده کنید.

در این بخش باید توجه داشته باشید که اتصالات هدفون یا اسپیکر شما و همچنین کابل HDMI یا خروجی های دیگر به درستی روی سیستم نصب شده است و پس از اطمینان از موارد یاد شده می توانید سیستم خود را ریستارت کنید و سپس صدای ویندوز خود را مورد بررسی قرار دهید.

رفع مشکل قطع صدا در ویندوز 7

استفاده از Audio Troubleshooter برای رفع مشکل قطع صدا در ویندوز 10

  • برای استفاده از Audio Troubleshooter باید روی استارت راست کلیک کرده و گزینه Setting را انتخاب کنید.
  • روی Sound کلیک کنید. این بخش در سمت چپ و در میان بخش هایی بالایی صفحه نمایش قابل مشاهده است.
  • حال در این بخش گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب این گزینه دستگاه صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید اگر بیش از یک خروجی صدا داشته باشید از شما خواسته می شود که هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنید.
  • برای تکمیل عیب یابی باید دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. اگر عیب یابی مشکلی را برطرف نکرد روش دیگر را انتخاب کنید.

استفاده از Audio Troubleshooter برای رفع مشکل قطع صدا در ویندوز 10

برای حل مشکل قطع صدا قابلیت های صوتی را غیر فعال کنید

روش دیگری که می تواند مشکل صدا را برطرف کنید غیر فعال کردن قابلیت های صوتی است. برای این موضوع روی منوی استارت گزینه سیستم را انتخاب کنید.

روی Sound کلیک کنید.

در این بخش Sound Contol Panel را انتخاب کنید. این بخش در قسمت Related Settings وجود دارد.

اسپیکر پیش فرض را انتخاب کنید و وارد بخش Properties شوید.

روی تب Enhancements کلیک کنید. اگر این تب ها را مشاهده نمی کنید تب های مختلفی در اختیار شما قرار گرفته است و باید به صورت جداگانه این قابلیت های پیشرفته را مانند Dolby Audio جستجو کنید.

به طور کلی تمام قابلیت های این بخش را غیر فعال کنید و سپس صدای دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مشکل دستگاه شما برطرف نشد بهتر است تمام مواری که غیر فعال کرده اید را فعال کرده و روش دیگری را امتحان کنید.

برای حل مشکل قطع صدا قابلیت های صوتی را غیر فعال کنید

تنظیم قابلیت های بلندگو

  • روی آیکون استارت راست کلیک کنید و گزینه System را انتخاب کنید.
  • روی گزینه صدا در این بخش کلک کنید. این بخش در بالای ستون سمت چپ قرار دارد.

روی آیکون استارت راست کلیک کنید و گزینه System را انتخاب کنید.

  • اسپیکرها را از منوی Choose your output device انتخاب کنید. این منو در بالا سمت راست قرار دارد. اگر بیش از یک ورودی برای بلندگوها دارید، یکی از آن ها را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Device properties کلیک کنید. این گزینه در زیر منوی Choose your output device قرار دارد.

روی گزینه Device properties کلیک کنید

  • قبل از ادامه کار اطمینان پیدا کنید که چک باکسی که در بالا سمت راست قرار گرفته شده است را باید Disable کرد.
  • روی Additional device properties کلیک کنید. پس از انتخاب ای گزینه Speakers Properties اجرا می شود.
  • روی برگه Advanced کلیک کنید.
  • در این بخش روی کادرکشویی Default Format کلیک کنید. در این کادر به احتمال زیاد دو گزینه 24 و 16 بیتی در اختیار شما قرار می گیرد.
  • در کنار این کادر گزینه تست وجود دارد و هر کدام از گزینه ها را انتخاب کنید و سپس روی Test کلیک کنید. اگر فرکانس صدا را پیدا کردید آن را ذخیره کنید. با استفاده از این ترفند مشکل صدای ویندوز شما برطرف می شود و در غیر این صورت روش بعدی را امتحان کنید.

روی برگه Advanced کلیک کنید

به روز رسانی درایور های صوتی برای رفع مشکل اسپیکر

آخرین روشی که قصد داریم به مرور آن ها بپردازیم به روز رسانی درایورهای صوتی محسوب می شود. برای این موضوع باید وارد بخش جستجوی ویندوز شد و عبارت device manager را در این بخش جستجو کرد.

در این بخش تمام دستگاه هایی که به سیستم شما متصل است را مشاهده می کنید و در این قسمت روی گزینه Sound, video, and game controllers کلیک کنید.

کارت صدای سیستم خود را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.نام کارت صدا چیزی مشابه Realtek High Definition Audio است.

وارد تب Driver شوید و گزینه Update driver را انتخاب کنید.

درایو دستگاه خود را به روز رسانی کنید و سپس سیستم خود را ریستارت کنید. پس از اجرای این مرحله نیز سیستم خود را ریستارت کنید. پس از اجرای ویندوز شما می توانید صدای سیستم خود را آزمایش کنید.

به روز رسانی درایور های صوتی برای رفع مشکل اسپیکر

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها