مقایسه تندر 90 با پژو پارس ELX

1
4059
مقایسه تندر 90 با پژو پارس ELX

تندر 90 و پژو پارس ELX را می توان دو خودروی مناسب خانواده و مسافرت اعلام کرد که طرفداران بسیار زیادی دارند، تندر 90 به بهره گیری از موتور قدرتمندی که در رنو ساندرو مورد استفاده قرار گرفته است هواداران زیادی دارد و خودروی پژو پارس elx با وجود اینکه در سال های اخیر تیپ LX آن وارد بازار فروش می شود هنوز هم بازار دست دوم خوبی در مقایسه با سایر خودرو ها دارد و موتور 1.8 لیتری آن یک ویژگی جذاب برای خرید این خودرو به شما می رود. با این وجود امروز قصد داریم به مقایسه تندر 90 با پژو پارس ELX بپردازیم و نقاط مثبت و منفی آن ها را بررسی کنیم..مقایسه پژو پارس و دنا ، کدام یک را بخریم؟

رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس؟

در ابتدا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که اگر قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر را دارید باید سراغ پژو پارس ال ایکس بروید زیرا تیپ ELX در چند سال اخیر تولید نمی شود، این دو خودرو از نظر طراحی مشابه یکدیگر هستند و به نوعی در بخش موتور تفاوت هایی دارند، از این رو در نظر داشته باشید که امکان خرید پژو پارس elx به صورت صفر کیلومتر وجود ندارد و در این بخش نیز در کنار ELX نسخه جدید این خودرو را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

البته این شرایط برای تندر 90 نیز وجود دارد و به همین دلیل صحبت هایی که انجام می دهیم در مورد تیپ E2 آن است که طرفداران زیادی دارد و خودرو صفر کیلومتر آن در بازار موجود است.

رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس؟

مقایسه قیمت

تندر 90 در بازار قیمتی حدود 123 میلیون تومان دارد و به نوعی در کنار خودروهای بین 100 تا 150 میلیونی قرار می گیرد، در این بازه قیمت رقابت خودرو ها به دلیل حضور خودروهای چینی در بازار رقابت بسیار جذابی وجود دارد. با این وجود و عرضه کم محصولات رنو در بازار این خودرو همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

پژو پارس elx نیز در بازار به طور محدود وجود دارد و ELX تولید سال 92 در حدود 65 میلیون تومان به فروش می رسد. موتور مورد استفاده در این خودرو ها مشابه موتور زانتیا است که قدرت بسیار بالایی دارد. اگر قصد خرید پژو پارس به صورت صفر کیلومتر یا جدیدتر را دارید امکان خرید تیپ LX وجود دارد. این خودرو در بازار قیمتی حدود 110 میلیون قیمت دارد و به فروش می رسد. این تیپ از خودروی پژو پارس دارای موتور 1.6 است.

مقایسه قیمت تندر 90 با پژو پارس

مقایسه طراحی پژو پارس با تندر 90

ظاهر خودرو به صورت کلی به سلیقه خریداران بستگی دارد با این وجود در این بخش قصد داریم آن ها را مرور کنیم. پژوپارس شبیه به پژو 405 است با این تفاوت که ظاهر جذاب تر و اسپورت تر این محصول توانسته پژو پارس را به یک خودروی بسیار زیبا در رده قیمتی خود تبدیل کند.

از طرف دیگر تندر 90 طراحی بسیار ساده ای دارد که این موضوع باعث شده است که تندر به یک خودرو مناسب برای خانواده تبدیل شود. این خودرو دارای چراغ های مستطیل شکل است و به طور کلی ظاهری متفاوت با خودروهای سدان کوچک دارد.با وجود اینکه پژو پارس از نظر فضای داخلی نیز شبیه به 405 است اما ویژگی های فنی این خودرو باعث شده است که طرفداران این خودرو برای خرید این محصول پول بیشتری در مقایسه با 405 پرداخت کنند، البته در کنار مشخصات فنی راحتی بیشتر صندلی ها نیز تاثیر زیادی روی این موضوع دارد.

در مورد طراحی داخلی تندر 90 این موضوع را در نظر داشته باشید که این خودرو مناسب برای افراد با قد های بلند است و ارتفاع سقف این خودرو یک ویژگی مثبت تلقی می شود. با این وجود طراحی تند 90 مانند طراحی بیرون آن بسیار ساده است ولی قابلیت هایی مانند آیینه  های جانبی برقی و نمایشگر توانسته ظاهر خوبی به داخلی کابین خودرو ببخشد.

مقایسه طراحی پژو پارس با تندر 90

مقایسه مشخصات فنی پژو پارس با تندر 90

در ابتدا قصد داریم به مشخصان فنی تندر90 بپردازیم. این خودروهمانطور که اشاره شد از پیشرانه ی مشابه ساندروی بهره می برد و شاهد پیشرانه ای با حجم 1.6 هستیم. این پیشرانه می تواند قدرتی معادل 105 اسب بخار را تولید می کند. حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر بر ساعت است و شتاب 10.2 ثانیه ای دارد. پژوپارس وزنی در حدود 1115 کیلوگرم وزن دارد و حجم باک آن نیز 50 لیتر است.

پژو پارس ELX نیز دارای 4 سیلندر XU7J4P و حجم 1.8 لیتر است. این پیشرانه می تواند قدرتی معادل 110 اسب بخار تولید کند و شتاب آن 9 ثانیه اعلام شده است. این خودرو حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت دارد و مصرف ترکیبی آن 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.پژو پارس وزنی در حدود 1165 کیلوگرم دارد و حجم باک آن نیز 70 لیتر است.

تیپ LX این خودرو دارای پیشرانه مشهور TU5 است که در برخی از خودرو ها مانند 206 تیپ 5 یا اچ سی کراس وجود دارد. این خودرو دارای پیشرانه 1.6 است و می تواند قدرتی معادل 1176 اسب بخار را تولید کند.حداکثر سرعت این خودرو نیز 190 کیلومتر است و مصرف ترکیبی آن نیز 7.5 در هر صد کیلومتر است. از نظر وزن و حجم باک نیز تیپ های یاد شده با یکدیگر تفاوت خاصی ندارند و مشابه یکدیگر هستند.با وجود اینکه تیپ LX خودروی بسیار خوبی است اما از نظر فنی نمی توان آن را با تیپ ELX مقایسه کرد و بدون شک یک خودرو با شتاب 9 ثانیه در این رده قیمت عالی خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی پژو پارس با تندر 90

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
ELX
ELX
2 سال پیش

سلطان ای ال ایکسه