نقد و بررسی کامل مشخصات بسترن B30

0
421
نقد و بررسی کامل مشخصات بسترن B30

بسترن B30 را باید یکی از خودروهای زیر 200 میلیون تومان موجود در بازار دانست که امکانات رفاهی خوبی را در اختیار خریداران قرار می دهد. این خودرو حدود 4 سال پیش وارد بازار کشور چین شد و کمپانی FAW توانست پس از چند سال عدم موفقیت در مورد این خودرو که در ابتدا اولی نام داشت شرایط خوبی را در بازار تجربه کند. بسترن B30 در سال 96 توسط گروه بهمن وارد خیابان های ایران شد و امروز قصد داریم به بررسی این خودرو بپردازیم.

قیمت

قبل از آغاز بررسی این خودرو قصد داریم به بررسی این محصول گروه بهمن بپردازیم که به نوعی یک سدان جمع و جور به شمار می رود. بسترن B30 قیمتی در حدود 175 میلیون تومان دارد و به نوعی از نظر قیمت شبیه به 207 اتوماتیک است و در میان انتخاب های کاربران برای خرید یک خودروی کمتر از 200 میلیون تومان قرار می گیرد. در مورد قیمت خودروی دست دوم این محصول نیز با توجه به اینکه حدود سه سال است که وارد بازار شده محصولاتی با رده قیمت 140 تا 160 میلیون تومان عمدتا به فروش می رسد.

قیمت بسترن B30

طراحی ظاهری بسترن B30

به طور کلی خودروهای چینی را می توان از نظر ظاهری جالب توجه دانست. این خودروی چینی مانند بسیاری از محصولات شرکت FAW از پلتفرم های قدیمی شرکت های دیگر بهره می برد و بسترن B30 از پلتفرم PQ32 کمپانی فولکس واگن ساخته شده، البته در نظر داشته باشید که این دو شرکت را باید شرکای تجاری قدیمی یکدیگر دانست.

از نظر طراحی بیرونی این خودرو جذابیت های زیادی دارد و به نوعی که ظاهر تهاجمی آن می تواند مورد تایید طرفداران خودروهای اسپرت دانست. البته می تواند طراحی این خودرو را به دو بخش قسمت کرد، نمای جلوی این خود بسیار جالب توجه است اما نمای پشتی این محصول به دلیل چراغ های بسیار ساده کمی امتیاز مثبت طراحی ظاهری بسترن B30 را تحت تاثیر قرار می دهد. در کنار این موضوع طراحی داخلی این محصول نیز نمی تواند حس بسیار خوبی را القا کند، با وجود اینکه طراحی و ظاهر خودرو سلیقه ای است اما این خودرو از نظر طراحی داخلی شبیه به خودرو های قدیمی است که تخت بودن داشبورد در این موضوع بی تاثیر نیست.

طراحی ظاهری بسترن B30

مشخصات فنی خودروی بسترن B30

بسترن B30 دارای پیشرانه 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر است، این خودرو می توانی قدرتی معادل 107 اسب بخار تولید کند که در مقایسه با محصولاتی مانند برلیانس H330 با پیشرانه 1.65 لیتری قدرت کمتری دارد، H330 با پیشرانه 1.65 لیتری قدرتی معادل 114 اسب بخار تولید می کند. موضوعی که در این خودرو باید به آن توجه کرد استفاده از زنجیر تایم است که مشکلات حاصل از تسمه تایم را برای شما ایجاد نمی کند.

در مورد گیربکس این محصول نیز در نظر داشته باشید که شاهد گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شرکت ژاپنی آیسین هستیم. بر اساس اخبار منتشر شده این خودرو شتاب 12.6 ثانیه دارد و حداکثر سرعتی که برای این خودرو می توان در نظر گرفت 170 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو را می توان از ویژگی های مثبت این محصول دانست و شاهد مصرف سوخت ترکیبی 6.7 کیلومتر در ساعت برای این محصولات هستیم.

بسترن B30 حدود 1270 کیلوگرم وزن دارد و وزنی نزدیک به H330 با پیشرانه 1.65 لیتری دارد. این خودرو ظرفیت باک حدود 50 لیتر دارد. در مجموع با وجود اینکه نمی توان پیشرانه این خودرو را یک پیشرانه قدرتمند در نظر گرفت که وجه تمایز این محصول قرار گیرد اما گیربکس بسترن B30 می تواند تجربه ی خوبی را برای شما به همراه آورد.

مشخصات فنی خودروی بسترن B30

امکانات رفاهی

ویژگی برجسته این خودرو را می توان امکانات رفاهی آن ها دانست، حضور کروز کنترل، سنسور عقب در کنار سیستم صوتی 4 اسپیکر با مانیتور 7 اینچی لمسی و دوربین عقب شرایط خوبی را در این زمینه مهیا می کند. در کنار موارد یاد شده سانروف، آینه جانبی با تنظیم برقی و آینه جانبی با گرمکن و کنترل ایستایی در سربالایی از سایر قابلیت های این خودرو به شمار می رود که می تواند از ویژگی های مثبت این محصول به شمار رود، هرچند که خودروهای ارزان قیمت تری نیز در بازار وجود که امکاناتی نزدیک به این خودرو را در اختیار شما قرار می گیرد.

امکانات رفاهی بسترن

ایمنی بسترن B30

ایمنی بسترن B30 دارای 5 ستاره ایمنی از CNCAP است. این خودرو دارای تیپ های مختلفی است اما خودروی که در حال حاضر به فروش می رسد 2 کیسه هوا دارد و از سیستم هال ترمز ABS +EBD،BA همراه با سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری بهره می برد.

در نظر داشته باشید که این خودرو از فولاد با استحکام بالا و همچنین ساختار 3H در بدنه خودرو است. این نوع ساختار طراحی باعث جذب انرژی ناشی از ضربه وارد می شود و باعث می شود که باقی قسمت های خودرو از فرم و حالت خود خارج نشوند.

در مورد سیستم تعلیق خودرو شاهد سیستم تعلیق در جلوی خودرو با سیستم فنربندی مک فرسون استرات با آنتی رول بار و در عقب نیز از سیستم تعلیق فنر با محور پیچشی آنتی رول بار استفاده کرده است، در نظر داشته باشید که ترمز جلو و عقب این خودرو از نوع دیسکی است.

به طور کلی این خودرو را با ظاهری جذاب و امکانات رفاهی مناسب شرایطی دار که آن را می توان در کنار بهترین انتخاب ها قرار داد، هرچند که این محصول از نظر قدرت موتور عملکرد معمولی دارد و نمی توان انتظار بسیار زیادی در این زمینه داشت.

ایمنی بسترن B30

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها