چگونه لنت ترمز مناسب برای خودروی خود انتخاب کنیم؟

0
308
چگونه لنت ترمز مناسب برای خودروی خود انتخاب کنیم؟

انتخاب لنت ترمز یکی از مواردی است که رانندگان باید توجه خاصی به آن داشته باشند. لنت ترمز نوع های مختلفی دارد و انتخاب یک لنت مناسب می تواند تا حد زیادی امنیت خودروی شما را تضمین کند، امروز قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه لنت ترمز مناسب برای خودروی خود انتخاب کنیم. در نظر داشته باشید که انتخاب لنت مناسب به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو شما ، میزان هزینه ای که برای این موضوع کنار گذاشته اید و الگوهای رانندگی شما بستگی دارد.

نکات مهم در خرید لنت ترمز

در گام نخست باید بین روش های اصطکاکی چسبی یا پرچین یکی را انتخاب کنید، به طور کلی تمام ترمز ها باید از مواد اصطکاکی نرم تر ساخته شده باشند، از این رو شرکت ها از روش های اصطکاکی چسبی یا پرچین یکی را انتخاب می کنند. در نظر داشته باشید که هر دو روش مشابه هم هستند اما اصطکاک چسبی طول عمر ترمز را بیشتر می کند.

نکات مهم در خرید لنت ترمز

در هنگام انتخاب مواد لنت ترمز خود به نیاز های رانندگی خود فکر کنید. یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید قطعات خودرو باید در مورد آن فکر کرد نیاز کاربران به شمار می رود و به این موضوع فکر کنید که پایداری ترمز برای شما چقدر اهمیت دارد. از جمله مواردی که باید به آن فکر کنید اینگونه است که:

  • چقدر قصد رانندگی در محیط های کوهستانی را دارید؟
  • آب و هوای محل زندگی شما چقدر گرم است؟
  • الگوهای ترافیکی که در طول سفر استفاده می کنید چگونه است؟
  • در فصل های سرد و بارانی با گودال های عمیق رو به رو خواهید شد؟

سومین نکته در هنگام خرید لنت ترمز را باید بررسی در مورد نوع لنت ترمز دانست، لنت ترمز های ارگانیک، نیمه فلزی، فلزی و سرامیکی وجود دارد و شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در بخش بعدی این لنت ها را با هم بررسی می کنیم.

چقدر قصد رانندگی در محیط های کوهستانی را دارید؟

لنت ترمز نیمه فلزی انتخابی مناسب برای رانندگان

اگر در محیط های عادی رانندگی می کنید و به اصطلاح در محیط های معمولی قرار دارید بهتر است از لنت های نیمه فلزی استفاده کنید. این نوع لنت ها قیمت بسیار مناسبی نیز برای خریداران دارند و بیشتر خودرو ها با این نوع لنت ها سازگاری دارند.

کل سیستم لنت ترمز را در زمان تعویض بررسی کنید، این موضوع چه زمانی که خود قصد تعویض لنت را دارید و چه زمانی که این کار توسط تعمیرکار انجام می شود بسیار اهمیت دارد و تمام سیستم مانند کیفیت روتور و …باید مورد بررسی قرار گیرد.

لنت ترمز نیمه فلزی انتخابی مناسب برای رانندگان

انواع لنت های ترمز کدامند؟

در بخش بالا بیان کردیم که 4 نوع لنت وجود دارد که بر اساس نیاز خود می توانید آن ها را خریداری کنید، اولین نوع لنتی که قصد داریم بررسی کنیم لنت ارگانیک است. اگر قصد عبور از معابر کوهستانی را دارید یا راننده تریلی هستید این نوع لنت کاربردی ندارد. علت این موضوع را باید اینگونه بیان کرد که نمناک بودن جاده توانایی لنت را در هنگام ترمز کردن به شدت کاهش می دهد و عملکرد مناسبی را شاهد نخواهیم بود.

لنت ترمز نیمه فلزی: همانطور که بیان شد این نوع لنت برای رانندگی بسیار مناسب است، به خصوص زمانی که رفت و آمد شما به عنوان یک راننده معمولی است. این نوع لنت از بیشتر خودرو ها پشتیبانی می کند و قیمت بسیار مناسبی نیز در مقایسه با سایر موارد دارد، با این وجود باید این موضوع را به عنوان نکته منفی در نظر داشت که لنت ترمز نیمه فلزی عمر روتور را در مقایسه با لنت ارگانیک کاهش می دهد.

لنت ترمز فلزی: این نوع لنت در مقایسه با لنت های یاد شده گران تر هستند، اما در نظر داشته باشید که کیفیت بالاتری دارند و می توان به آن ها در هر شرایطی اتکا کرد با این وجود مانند نیمه فلزی ها سرعت فرسوده شدن روتور را افزایش می دهند.

در انتها نیز قصد داریم لنت ترمز سرامیکی را معرفی کنیم، این لنت ها قیمت بسیار بالایی دارند اما بالاتر بودن طول عمر و کیفیت بالای آن ها می تواند دلیلی برای قیمت آن به شمار روند. این لنت ها برای محیط های مختلف از جمله محیط های بسیار گرم یا محیط های مربوط بسیار مناسب است و کیفیت ترمز کردن کاهش پیدا نمی کند.

انواع لنت های ترمز کدامند؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها