با 6G در سال 2030 انسانی متفاوت خواهید بود

0
1133

در حالی که اغلب کشورهای دنیا روی توسعه و تثبیت 5جی تمرکز کرده‌اند، گروهی از مهندسان مخابراتی ژاپن، روی تعاریف شبکه 6G برای دهه آتی کار می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ونچربیت، کمپانی مخابراتی NTT Docomo به عنوان طلیعه‌دار این حرکت، پیش‌بینی‌های خود را برای 6جی در سال 2030 مطرح کردند.

به عقیده آنها 6جی هوش مصنوعی را در همه جا خواهد برد و یک «فرا سرعت» را بر اساس بهترین عملکرد روی 5جی به ارمغان خواهد آورد.

دوکومو روی نقش حیاتی هوش مصنوعی در عصر 5Gو 6G تاکید کرده و معتقد است هوش مصنوعی دست به ادغام دنیای سایری-فیزیکی خواهد زد و در نهایت دنیای واقعی را با شبکه‌های دیجیتال بهم پیوند می‌زند.

سپس آن را برای خروجی‌های سودآور بشر مانند انسان مجازی، حمل و نقل و تولید کارخانه‌ای پردازش می‌کند.

به عقیده مهندسان در دوموکو،به جای آنکه هوش مصنوعی صرفا یک فناوری برای حل مسائل خاص باشد، مانند مغز انسان عمل خواهد کرد و 5جی و 6جی سیستم عصبی آن را تشکیل خواهند داد که دیتا را بین مغز مصنوعی و اندام‌های حسی{در مقیاسی وسیع‌تر} منتقل می‌کنند.

بدین ترتیب کامپیوترها هم پیش‌بینی خواهند کرد و هم دانش جدید را،درست مانند مغز انسان کشف خواهند کردو بدین ترتیب دنیای واقعی را در فضای سایبری بازتولید خواهند کرد.

راز موفقیت در توسعه هوش مصنوعی تاخیر بسیار کم آن است تا بتواند در کمترین زمان ممکن اطلاعات واقعی را بلعیده و به صورت بازخورد ارزشی برای کاربران مورد نظر تبدیل کند.

برنامه Docomo در بخش 6G ارتباط برقرار کردن میان انسان و انواع اشیاء است تا مثلا پزشک مجازی هولوگرافیک به طور مستقیم با بیمار صحبت کند.

کاهش تاخیر در پاسخ سیستمی به زیر 1 میلی ثانیه این نوع ارتباطات را تضمین می‌کند و احساس یکپارچگی میان افراد می‌کند.

در تعاریف کمپانی دوکومو سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه در همه جا لحاظ شده است.

6جی از شارژ بی سیم مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی پشتیبانی خواهد کرد و بدین ترتیب شارژ دستی کنار می‌رود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها