هربار نشان دادن کارت ملی به بانک 200 تومان آب می خورد

0
542
هربار نشان دادن کارت ملی به بانک 200 تومان آب می خورد

برای هر اقدام بانکی که کارت شناسایی باید به بانک ارایه دهید از شما 200 تومان کارمزد اخذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، برای هر اقدام بانکی به باجه ها مراجعه می کنید لازم است که یک کارت شناسایی به منظور احراز هویتتان به آن ها نشان دهید. از این پس در هر دفعه ای که کارت شناسایی تان را به باجه های بانک ها نشان می دهید باید 200 تومان هم به آن ها پرداخت کنید.

بنابراین گزارش، با توجه به قوانین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، ارائه هرگونه خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب، صدور و ارائه کارت بانکی و هدیه، پرداخت تسهیلات و قبول ضمانت بانکی باید از طریق سامانه ثبت احوال استعلام شود و شعب برای تایید هویت مشتری باید این استعلام را به صورت اجباری بر اساس قوانین اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دهند که این استعلام از سوی سازمان ثبت احوال رایگان نیست و مشمول کارمزدی است.

این کارمزد تا چندی پیش از سوی بانک ها به دستور بانک مرکزی از مشتریان اخذ نمی شد اما حالا قرار شده که هر مشتری بابت این کارمزد 200 تومان به بانک بپردازد. بانک مرکزی طی بخشنامه ای جدید از بانک ها خواست که برای هر بار استعلام از سامانه ثبت احوال مبلغ ۲۰۰ تومان از مشتری کسر و به حساب های مربوط به منظور شود.

گفتنی است برخی از بانک ها سال گذشته بابت این کارمزد 500 تومان و برخی ها یک هزار تومان از مشتریان کسر می کردند که بانک مرکزی برای مدتی آن را لغو کرد و حالا برای همه بانک ها یک میزان مشخص تعیین کرده است. گفته شده که این 200 تومان مستقیما به حساب سازمان ثبت احوال می رود و منفعتی برای هیچ بانکی ندارد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها