راه اندازی نیروگاه خورشیدی3 هزار مگاواتی در ایران

0
363
راه اندازی نیروگاه خورشیدی3 هزار مگاواتی در ایران

بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران با ظرفیت 3 هزار مگاوات قرار است در ساوه راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، تا کنون در ایران 5 هزار نیروگاه خورشیدی ساخته شده است که در مجموع یک هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید می کنند. اما این میزان نمی تواند هزینه استفاده از سوخت را کاهش دهد و ایران باید به فکر نیروگاه بزرگتری باشد. از این رو حالا قرار است نیروگاهی ساخته شود که به تنهایی 3 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید کند.

بنابراین گزارش، قرار است به زودی بزرگترین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 3 هزار مگاوات با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساوه اجرایی شود. این نیروگاه به نسبت تولید برق در اوایل انقلاب که ۵ هزار مگاوات بود، بزرگترین نیروگاه محسوب می‌شود، زیرا تا به حال نیروگاه بالای ۱۰۰ مگاوات خورشیدی در کشور نداشتیم.

سرمایه‌گذار پروژه بزرگترین نیروگاه خورشیدی منطقه، خارجی است. ۵/۶ میلیارد دلار سرمایه برای افتتاح این پروژه تخصیص داده شده و در حال حاضر وزیر صنعت دستور اجرایی شدن آن را داده، ولی باید معاونت مربوطه قراردادی را منعقد کنند تا پس از تولید، طبق قرارداد برق تولید شده را به دولت بفروشند و دولت نیز ملزم به خرید برق از آنها شود.

این در حالی است که سال 97 سه هزار نیروگاه خورشیدی به جمع نیروگاه های خورشیدی کشور اضافه شد و با افزوده شدن این سه هزار، شمار نیروگاه های خورشیدی کشور به پنج هزار واحد افزایش یافت.

تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور، سال 95 حدود 250 مگاوات بود، سال 96 به 500 مگاوات و سال 97 نیز به یک هزار مگاوات رسید.

یادآور می شود، ایران با داشتن 300 روز آفتابی در سال به عنوان یکی از کشورهای با ظرفیت بالا در حوزه انرژی خورشیدی است. مجلس شورای اسلامی نیز منابع بیشتری را در اختیار دولت قرار داده تا بتواند راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را باجدیت پیگیری کند. در مصوبه مجلس، این منابع 20 درصد افزایش پیدا کرد و به رقم 1860 میلیارد تومان رسیده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها