تمرکز بازی Death Stranding برروی داستان و روایت خواهد بود

0
104
Death Stranding

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و بازی هایش همیشه به تمرکز شدید برروی قصه گویی و روایت داستان مشهور بوده‌اند. هر چقدر هم که در سری Metal Gear Solid، مکانیک‌های اکشن و مخفی کاری معرفی می‌شد و بازی‌باز را سرگرم می‌کرد، اما این داستان پیچیده و روایت خاص کوجیما بود که آن‌ها را کامل می‌کرد و معنی اصلی را به آن‌ها می‌بخشید. این موضوع در مورد بازی پیشین کوجیما، یعنی بازی Metal Gear Solid 5 کمی دستخوش تغییر شد و استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) با قرار دادن تمرکز بیشتر برروی عناصر جهان آزاد، کمی تمرکز را از روی داستان گویی و روایت برداشت. این موضوع با این که باعث شد The Phantom Pain به طور کلی بازی بهتری نسبت به نسخه‌های پیشین شود، اما طرفداران قدیمی سری Metal Gear Solid را کمی ناراحت کرد چرا که آن ها تمرکز کامل برروی داستان را می‌خواستند.

حال، هیدئو کوجیما بازی جدید و مورد انتظاری به نام Death Stranding را در دست ساخت و توسعه دارد و باید ببینیم که آیا روایت داستان باز هم نقش اصلی و اساسی را در این عنوان ایفا می کند یا خیر. با توجه به اطلاعات و نمایش هایی که تا به حال از بازی Death Stranding منتشر شده، می دانیم که این عنوان نیز جهانی آزاد و باز دارد و بازی‌بازان مختار به ادامه دادن داستان یا گشت و گذار در محیط بازی هستند. کوجیما که در چند سال گذشته، آینده و تکامل بازی های ویدیویی را عنصر جهان آزاد یا Open World عنوان کرده بود و حالا پس از ساخت بازی Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain دوست ندارد بار دیگر به سبک خطی بازگردد، به تازگی در مصاحبه ای جدید اعتراف کرده که عناصر جهان آزاد در بازی پیشین او، منجر به کاستی هایی در روایت و داستان شده است و اطمینان می‌دهد که این مشکلات در بازی جدید، یعنی Death Stranding پیش نمی‌آید. کوجیما در این باره چنین توضیح می‌دهد (صحبت‌های کوجیما ترجمه از زبان ژاپنی است):

پس از تجربه کردن یک بازی اکشن در یک محیط جهان آزاد، شما دیگر نمی‌توانیم به چیزهای گذشته بازگردید. این چیزی است که من به خاطر تعامل پذیری فکر می‌کنم. البته راه‌های دیگری نیز برای ساخت یک بازی وجود دارند؛ برای مثال، یک بازی خطی اما من نمی‌توانم پس از تجربه یک دنیای بزرگ (با مقیاس بالا) [به شرایط گذشته] بازگردم.

مشکل در این جا، فناوری است. البته از نظر فنی، خلق یک جهان آزد، سخت است. بازی‌باز آزادی عمل بسیاری در یک جهان آزاد دارد بنابراین شما هیچگاه مطمئن نیستید که بازی‌باز چه کار می‌کند. در این زمینه، داستان گویی بزرگترین چالش در یک جهان آزاد محسوب می‌شود. هر چه قدر آزادی بیشتر و بیشتر باشد، بدین معنی است که داستان مانند یک حواس پرتی در سر راه قرار می‌گیرد.

در Phantom Pain، من تجربه را به گونه‌ای آغاز کردم که به صورت خطی شروع می‌شود و به محض این که دنیای بازی خودش را نشان می‌دهد، داستان به نوعی محو می‌شود. برخی از طرفداران هیدئو کوجیما درباره این موضوع که داستان به پس زمینه برده شده است، خوشحال نبودند اما این حرکت از روی عمد انجام شده بود.

این بار با Death Stranding، بزرگترین چالش و بزرگترین مانع این بود که این یک بازی جهان آزاد است اما در عین حال، ما قصد نداریم تا اهمیت داستان را کم کنیم تا طرفداران هیدئو کوجیما ناامید نشوند.

طبق صحبت‌های هیدئو کوجیما، به نظر می‌رسد که داستان و روایت آن در بازی Death Stranding حرف اول را می‌زند و با وجود جهان آزاد بودن بازی، داستان همچنان به صورت متمرکز و مهم دنبال می‌شود. با این حال، شخصا احساس می‌کنم که در بازی Death Stranding، چالش بازی‌بازان، فهم دقیق داستان و روایت بازی باشد. طبق اطلاعات و نمایش هایی که تا به حال از Death Stranding دیده و شنیده‌ایم، داستان بازی به نظر پیچیده و پر از رمز و راز است و فهم دقیق وقایع آن قطعا به دقت بالایی نیاز دارد.

بازی Death Stranding در تاریخ 8 ماه نوامبر سال 2019 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. احتمال دارد که این بازی مدتی پس از عرضه اولیه، برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار بگیرد.

نظر شما در مورد بازی Death Stranding و تمرکز آن برروی داستان و روایت چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها