دانلود ها

رئیس ایکس‌باکس: E3 بدون پلی‌استیشن مثل همیشه خوب نیست!

رویداد E3 2019 و کنفرانس‌های آن، قطعا یک چیزی را کم داشت و آن نبود سونی و پلی‌استیشن محسوب می‌شود. همیشه عادت داشتیم تا کنفرانس‌های با شکوه و زیبای شرکت سونی برای برند پلی‌استیشن را در E3 مشاهده کنیم اما امسال، این توفیق نصیب بازی‌بازان نشد. حالا در زمان غیبت سونی، رئیس ایکس‌باکس نیز به این موضوع واکنش نشان داده و E3 بدون پلی‌استیشن را آن قدرها هم خوب نمی‌بیند!

E3 امسال (که همچنان در حال برگزاری است) قطعا با کنفرانس شرکت‌های مختلف، لحظات فوق‌العاده و هیجان انگیز بسیاری داشت اما همه ما می‌دانیم که E3 2019 نسبت به سال‌های پیش، افت کرده بود و قطعا یکی از دلایل کمتر شدن جذابیت این رویداد، عدم حضور شرکت سونی و برند پلی‌استیشن محسوب می‌شود. نبود شرکت سونی با این که صحنه نمایش را به شکل گسترده‌تری به شرکت رقیب، یعنی مایکروسافت و ایکس‌باکس داد، اما همه ما می‌دانیم که این رقابت سالم و زیبایی بین شرکت‌های بازی‌سازی است که دنیای گیمینگ را زیبا می‌کند.

اما به نظر می‌رسد که عدم حضور پلی‌استیشن، نه تنها بازی‌بازان و طرفداران شرکت سونی را ناراحت و ناامید کرده، بلکه رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، یعنی آقای فیل اسپنسر (Phill Spencer) را نیز آزرده خاطر کرده است! آقای اسپنسر که در E3 2019 در کانون توجه‌ها قرار داشت، در یک مصاحبه جدید، در یک جمله در مورد عدم حضور سونی در E3 2019 اینگونه توضیح داده است:

من آرزو می‌کنم که سونی اینجا بود. E3 در نبود آن‌ها به اندازه سابق، خوب نیست.

زمانی که به صورت سطحی نگاه کنیم، از گفته‌ آقای فیل اسپنسر متعجب می‌شویم چرا که نبود شرکت سونی و برند پلی‌استیشن در یک رویداد فوق‌العاده بزرگ مانند E3، می‌تواند تمام نظرها را به سمت شرکت رقیب، یعنی مایکروسافت و برند ایکس‌باکس جلب کند اما وقتی به شکل عمیق به موضوع نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که حرف ایشان با عقل جور درمی‌آید. زمانی که یک شرکت مانند سونی که یکی از قطب‌های اصلی در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، در یک رویداد پر هیجان مانند E3 غایب باشد، هیجان و هایپِ مراسم به طور کلی پایین می‌آید و پایین آمدن هیجان مراسم، قطعا به ضرر تمام شرکت هایی است که در E3 کنفرانس دارند و می‌خواهند محصولات خود را معرفی کنند.

دو سوال مهم در مورد این موضوع وجود دارد؛ یکی این که علت عدم حضور سونی در E3 2019 چه بوده و دوم این که آیا این شرکت و برند پلی‌استیشن را در E3 2020 مشاهده خواهیم کرد یا خیر. در مورد غیب سونی در E3 امسال، مدیران این شرکت پیش از برگزاری رویداد، به صراحت اعلام کردند که چیز جدیدی برای معرفی ندارند و اگر در E3 2019 حضور داشته باشند، قطعا باید همان بازی‌های معرفی شده را بار دیگر نمایش می‌دادند که مورد پسند این شرکت نبود. قطعا با نزدیک شدن به پایان نسل هشتم کنسول‌ها، بیشتر کارها برروی کنسول های نسل بعدی انجام می‌شود و فعلا نباید انتظار معرفی بازی بزرگی را از شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت داشت.

با تمام این تفاسیر، امیدوار هستیم تا سونی در E3 2020 حضور پیدا کند. شرکت سونی اگر تا E3 سال آینده از کنسول نسل بعدی خود به طور رسمی و درست و حسابی رونمایی نکند، می‌توانیم شاهد یک E3 فوق‌العاده باشیم؛ جایی که سونی و مایکروسافت به طور دقیق و جزئی، کنسول‌های نسل نهمی خود را معرفی کرده و آن ها را برای عرضه در پایان همان سال آماده می‌کنند.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش