پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی Gears 5 چگونه کار می‌کنند؟

0
1
Gears 5

Gears 5 قطعا یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین بازی ها در سال 2019 است که امروز به صورت عمومی و جهانی برای پلتفرم های ایکس‌باکس وان و رایانه های شخصی منتشر می‌شود. این بازی که چند روزی است برای اعضای سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) در دسترس است و بسیاری از باز‌ی‌بازان و مشترکین این سرویس، موفق به تجربه آن شده‌اند، دارای یک سیستم پرداخت های درون برنامه ای یا Microtransactions است که قطعا بازی‌بازان و طرفداران سری Gears of War دوست دارند از جزئیات و نحوه کارکرد آن خبردار شوند. با ما همراه باشید تا توضیح دهیم پرداخت های درون برنامه ای بازی Gears 5 چگونه کار می‌کند؟

با این که بازی Gears 5 شامل لوت باکس یا عناصری شبیه به آن نمی‌شود، اما بازی‌بازان و طرفداران این سری در شماره پنجم، با عاملی به نام پرداخت‌های درون برنامه ای رو به رو می‌شوند. پرداخت های درون برنامه‌ای امروزه در بسیاری از بازی‌های بزرگ و کوچک دیده می‌شود و بدون وادار کردن بازی‌بازان، آن‌ها را نسبت به خرید یک سری آیتم های درون بازی تشویق می‌کند. این آیتم‌ها و موارد ویژه که تنها با پول واقعی قابل خریداری هستند، نباید در جهت پیشرفت و پیشروی در بازی، به بازی‌باز یا گیمز اجبار شوند و خرید آن ها تنها باید در حد یک آیتم تزئینی و لوکس باقی بماند.

حال که صحبت از پرداخت های درون برنامه‌ای بازی Gears 5 می‌شود، باید توضیح دهیم که دو نوع پول یا عامل پرداختی در بازی وجود دارد که می‌تواند کمی برای بازی‌بازان و مردم، گیج کننده باشند. اولین نوع پرداختی، Scrap نام دارد. کسانی که نسخه قبلی سری، یعنی Gears of War 4 را تجربه کرده‌اند، حتما با نام Scrap آشنایی دارند اما باید توضیح دهیم که آن سیستم سابق در بازی Gears 5 کاملا حذف شده و عامل جدیدی در بازی جایگزین شده است. در بازی جدید، Duplicateها که از طریق محموله های آیتم یا Supply Drop ها به دست می‌آیند، به صورت مستقیم به Scrap تبدیل می‌شوند. Scrap ها می توانند جهت ساخت و بهره برداری آیتم های تزئینی یا Cosmetic استفاده شوند و همچنین برای ارتقای مهارت های شخصیت اصلی در بازی به این موارد نیاز است. نکته مهم در مورد Scrap ها این است که به هیچ وجه نمی توان آن ها را با پول واقعی خریداری کرد و همچنین محموله های آیتم و پشتیبانی را نیز نمی‌توان با پرداخت پول واقعی از آن خود کرد و تنها باید با سپری کردن وقت و تجربه کردن بخش های مختلف چند نفره در بازی اصلی مانند مودهای Escape و Horde و Versus و مودهای معمولی Death Match، آن ها را به دست آورد. نکته دیگر در مورد Supply Drop ها این است که آیتم‌هایی که از درون آن‌ها درمی‌آیند، کاملا تصادفی و رندوم هستند و احتمال خوب یا بد بودن آن‌ها به زمان تجربه بازی توسط بازی‌بازان بستگی دارد؛ به این معنی که هر چه بیشتر بازی کنید، احتمال کسب کردن آیتم‌های بهتر وجود دارد.

اما این پایان کار نیست و یک واحد پرداختی دیگر نیز در بازی Gears 5 وجود دارد که Iron نامیده می‌شود و این جا است که پول واقعی پا به میدان می‌گذارد! با این که بازی‌بازان می‌توانند Iron را با مقدار کم با تجربه مرتب Gears 5 به دست بیاورند و کسب کنند، اما امکان خریداری آن با پول واقعی و در قسمت فروشگاه بازی وجود دارد. قیمت Iron در قسمت فروشگاه بازی Gears 5، به این صورت آغاز می‌شود که 500 آیرون با 4.99 دلار خریداری می‌‌گردد. با استفاده از عامل پرداختی Iron، بازی‌بازان می‌توانند اسکین های اسلحه، اسکین‌های شخصیت، اسپری های خون، ایموت‌ها (حالت‌ ها و ژست‌ها) و… را خریداری نمایند و تمام این موارد به صورتی طراحی شده‌اند که امکان دریافت آن ها در Supply Drop ها وجود ندارد. علاوه بر آیتم های تزئینی، با استفاده از Iron می‌توان بوست‌هایی را برای افزایش روند پیشرفت در بازی گرفت و به عنوان مثال، یک بوست برای میزان امتیاز تجربه یا XP دریافتی خریداری کرد که روند و سرعت پیشرفت شما را برای مدتی محدود، دو برابر می‌سازد.

علاوه بر تمام این موارد، Seasonal Battle Pass بازی Gears 5 به میان می‌آید که برای تمام بازی‌بازان طی فرم Tour of Duty رایگان است و پیشرفت کردن و بالا رفتن در بازی به وسیله آن می‌تواند آیتم‌های تزئینی را با تمام کردن چالش هایی به ارمغان بیاورد. با تمام شدن یک فصل و آغاز شدن فصلی جدید، چالش های جدیدی برای بازی Gears 5 منتشر می‌شوند که می‌توان آن ها را کامل کرده و امتیاز آن‌ها دریافت کرد. البته سریع ترین راه پیشرفت و دریافت Iron در بازی پرداخت پول واقعی است اما کسانی که علاقه‌ای به پرداخت پول ندارند می‌توانند با سپری کردن زمان در بازی، پیشرفت کنند.

خوشبختانه بازی Gears 5 پرداخت های درون برنامه‌ای منطقی و عادلانه‌ای دارد و خیلی نمی‌توان خرده‌ای به آن گرفت. در این مطلب تنها قصد داشتیم تا شما را با عوامل پرداختی بازی آشنا نماییم که امیدار هستیم از آن استفاده کرده باشید.

عدم حضور لوت باکس‌ها در این بازی نیز می‌تواند از موارد مثبتی باشد که بد نیست کمی به آن اشاره کنیم. مدتی پیش کارگردان طراحی بخش چند نفره بازی Gears 5، یعنی آقای Ryan Cleven درباره عدم حضور لوت باکس‌ها در این عنوان مورد انتظار توضیح داده و اعلام کرده که با حذف این ایده، بازی آن ها از صنعت کنونی فراتر می‌رود. Ryan Cleven این گونه توضیح می‌دهد:

ما واقعا فکر می‌کنیم که با خلاص شدن از دست لوت باکس‌ها و دادن سرویس‌هایی برای ارتقا و خریداری آیتم‌ها به بازی‌بازان، از صنعت پیش هستیم. ما این تصمیم را پیش از همه این اتفاقات گرفته بودیم. ما خودمان را وارد یک چالش کردیم: آیا می‌توانیم چیزهای خریدنی در بازی قرار دهیم، به طوری که هم بازی‌بازانی که آن موارد را می‌خرند و هم کسانی که آن ها را خریداری نمی‌کنند، از بازی لذت ببرند؟ این چالشی بود که از ابتدای کار با Gears 5 داشتیم. ما حس کردیم که لوت باکس‌ها با بازی Gears جور در نمی‌آید و با پیش رفتن در این قضیه، به دنبال راه حل های ممکن بودیم؛ حتی پیش از همه این جریان‌های بحث برانگیز.

بازی Gears 5 هم‌اکنون به صورت عمومی برای پلتفرم های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

نظر شما در مورد بازی Gears 5 و پرداخت‌های درون برنامه‌ای و عوامل پرداخت در آن چیست؟

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از