اخبار

iPhone 12S نام برازنده‌تر برای سری آیفون 13

اپل این هفته از سری آیفون 13 رونمایی کرد. آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس عمر باتری بهتری داشته و از پردازنده‌های A15 Bionic سریع‌تر، ناچ نمایشگر کوچکتر، دوربین‌های ارتقا یافته بهره می‌برند؛ همچنین در مورد مدل‌های Pro، نرخ تازه سازی نمایشگرها به 120Hz ارتقا یافته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، این ویژگی‌ها خوب است؛ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم متوجه می‌شویم؛ این ویژگی‌ها در حد به روز رسانی تکراری آیفون 12 سال گذشته است.

همچنین هیچ ابتکار جدید مهمی مانند اکوسیستم MagSafe که اپل سال گذشته آغاز کرد، وجود ندارد و در قسمت پایینی گوشی‌ها به جای USB-C همان پورت Lightning قدیمی قرار داده شده است.

بنابراین به محض رونمایی، بسیاری از کاربران آن را “iPhone 12S” نامیدند. که در واقع یک بروز رسانی جزئی از iPhone 12 سال گذشته است.

اپل بعد از رونمایی از گوشی‌هایش، با ثابت نگه داشتن ظاهر گوشی، برخی ویژگی‌های داخلی و بیرونی را تغییر می‌دهد. iPhone 3GS، 4S، 5S، 6S و XS همه از این روش استفاده کردند. پس چه چیزی تغییر کرده است؟

اپل با آیفون 7 2016 از این رویکرد دور شد. نه تنها آیفون 7 با طراحی بسیار مشابه 6S سال گذشته ظاهر شد. در عوض، سال بعد اپل مستقیماً به سراغ آیفون 8 رفت و در نهایت آیفون X را رونمایی کرد.

از زمان آیفون XS 2018، به نظر می‌رسد که اپل پسوند S را به طور کامل کنار گذاشته است.

هر سال یک آیفون با شماره جدید عرضه می‌کند. صرف نظر از اینکه آیا این گوشی یک بازسازی کلی مانند iPhone 12 عرضه می‌کند و یا یک به روز رسانی جزئی‌تر مانند iPhone 13 ارائه می‌دهد.

فناوری تلفن‌های هوشمند در گذشته به سرعت در حال پیشرفت بود به طوری که حتی یک ارتقاء “جزئی” می‌توانست ویژگی‌های جدید زیادی را به ارمغان بیاورد.

iPhone 3GS اولین آیفونی بود که علاوه بر عکس گرفتن به طور رسمی فیلم ضبط می‌کرد.

iPhone 4S دستیار صوتی Siri اپل را به جهان معرفی کرد.

5S اولین آیفون با امنیت بیومتریک (حسگر اثر انگشت) بود.

آیفون‌های دارای S نیز پیشرفت‌های بزرگی را در طول این سالها ارائه کردند: 4S اولین دوربین 8 مگاپیکسلی را در خود جای داده بود و، 5S اسلوموشن را اضافه کرد و 6S وضوح دوربین اصلی را به 12 مگاپیکسل افزایش داد. هر سال، اپل دلیل بسیار خوبی برای ارتقاء به مشتریان خود ارائه می‌داد.

اما به روز رسانی‌ها به کار گرفته شده در آیفون 13 بسیار جزئی است.

به نظر می‌رسد اپل به جای تمرکز بر بروز رسانی‌های بزرگ، عرضه‌ی تعداد بیشتر آیفون را در اولویت قرار داده تا بتواند سلیقه‌ها و قیمت‌های مختلف را جذب کند.

تا سال 2017، دو گوشی پرچمدار، iPhone 7 و iPhone 7 Plus وجود داشت. سال بعد سه نسخه (8، 8 پلاس و ایکس) عرضه شد و سال گذشته با آیفون 12، 12 مینی، 12 پرو و ​​12 پرو مکس، 4 مدل آیفون رونمایی شد.

بنابراین نام iPhone 12S بدون شک، برازنده‌ی آیفون‌های امسال است.

 

مطالب اخیر

خودرو دو سر سیتروئن

کاربر رددیت عکسی را از وب سایت سیتروئن در انگلیس منتشر کرده که در آن…

2 روز پیش

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

7 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

1 هفته پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

1 هفته پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

2 هفته پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

2 هفته پیش