بازی ها

پلی‌استیشن 5 دارای حالت صرفه جویی در مصرف برق خواهد بود

در این روزها و ماه ها، همیشه صحبت در مورد کنسول های نسل بعدی شنیده می‌شوند. کنسول های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت خیلی زودتر از آن چه تصور می‌کنیم، به بازار عرضه می‌شوند و باید نسل جدیدی از کنسول ها را با بازی‌های ویدیویی جدید آغاز نماییم. شاید زمانی که بحث در مورد سخت افزار و قابلیت‌های کنسول های نسل بعدی به میان می‌آید، همه به قطعات پردازشگر یا فضای ذخیره سازی SSD کنسول ها توجه می‌کنند و کسی به قابلیت‌های جانبی، اهمیت خاصی نمی‌دهد. برای یک کاربر عادی، قطعا مشاهده بازی ها به شکل سریع تر و زیباتر، جذاب تر مصرف برق کمتر کنسول مورد نظر خواهد بود اما این موضوعی است که نباید خیلی هم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

شرکت سونی به تازگی اعلام کرده که با سازمان جهانی اقلیم، قراردادی را وضع کرده است. طبق این قرارداد، سونی متعهد شده که کنسول پلی‌استیشن 5 دارای مصرف برق بسیار پایینی باشد و همچنین یک ویژگی جالب توجه داشته باشد.

شرکت سونی اعلام کرده که با همکاری با سازمان Playing for the Planet قصد دارد مصرف برق کنسول نسل آینده خود را پایین بیاورد تا با همین کار به صرفه جویی در انرژی و نهایتا، صدمه نرسیدن به محیط زیست و اکوسیستم، کمک کند. آقای جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر کل پلی‌استیشن به تازگی طی یک بیانیه این خبر را اعلام کرده است. طبق گفته‌های او، کنسول پلی‌استیشن 5 دارای یک گزینه خواهد بود که با فعال کردن آن، گیم‌پلی بازی‌ها با کمترین میزان مصرف برق، به اجرا در می‌آیند و این طور که اعلام شده، مصرف برق کنسول در این حالت به حدود 0.5 وات می‌رسد که شگفت انگیز و فوق‌العاده است. کنسول های نسل حاضر مانند پلی‌استیشن 4، قطعا مصرف برق بیشتری را برای اجرای عناوین مختلف طلب می‌کنند و حالا این گزینه Power Saving می‌تواند یک ویژگی خوب برای پلی‌استیشن 5 باشد. جیم رایان در ادامه صحبت های خود می‌گوید که حتی اگر یک میلیون از کاربران از این ویژگی استفاده کنند، میزان الکتریسیته و برقی به اندازه 1000 خانه در ایالات متحده آمریکا، صرفه جویی خواهد شد و این می‌تواند یک خبر خوب برای تمامی ما باشد.

بد نیست اشاره کنیم که مایکروسافت و گوگل نیز برای پلتفرم های ایکس‌باکس اسکارلت و گوگل استیدیا به برنامه و قرارداد Playing for the Planet پیوسته‌اند و هر کدام قصد دارند تا با کارهایی که برای پلتفرم های خود انجام می‌دهند، در جهت حفظ محیط زیست و مصرف حداقل برق، تلاش کنند. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، بعید است که تعداد زیادی از مردم از گزینه‌های کاهش مصرف برق و صرفه جویی در استفاده از آن بهره ببرند چرا که آن‌ها می‌خواهند از تمامی توان کنسول و دستگاه خود استفاده کنند و صرفه جویی در مصرف برق، اهمیت چندانی برای آن ها نخواهد داشت. با این حال، این گزینه برای کنسول پلی‌استیشن 5 وجود خواهد داشت.

نظر شما در مورد ویژگی جالب کنسول پلی‌استیشن 5 در جهت صرفه جویی در مصرف برق چیست؟

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

17 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش