با این کنسول نسل بعدی سونی، یعنی کنسول پلیاستیشن 5 هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما این شرکت اطلاعات ریز و درشتی را در اختیار رسانهها و بازیبازان قرار داده است که شامل کنترلر نسل بعدی نیز میشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کالاسودا همراه باشید.
در ماه های گذشته اطلاعات جدیدی در مورد کنترلر کنسول پلیاستیشن 5 منتشر شده بود. پس از این که آقای مارک سرنی در مورد سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی صحبت کرده بود، نوبت به کنترلر نیز رسید و توانستیم اطلاعات مفیدی را در مورد آنها به دست آوریم. طبق اطلاعاتی که از قبل منتشر شده بود، سونی در کنترلر کنسول پلیاستیشن 5 دو نوآوری بزرگ و جالب را به وجود آورده است. اولین نوآوری، تریگرهای سازگار یا Adaptive Triggers است. دو تریگر یا کلید L2 و R2 در کنترلر پلیاستیشن 5 به این صورت عمل میکنند که بسته به نوع محتوا یا بازی ویدیویی، مقاومت آن ها تغییر می کند و برای فشار دادنشان در هر صحنه به قدرت متفاوتی نیاز دارید که به نظر فوقالعاده میرسد. این طور که اعلام شده، برنامه نویسان و بازی سازان میتوانند میزان مقاومت این تریگرها را به دلخواه تعیین نمایند و این گونه، درگیری و حس و حال بازیها را بیشتر و بیشتر سازند. به عنوان مثال، فرض کنید در یک بازی اتومبیلرانی، در حال بالا رفتن از یک مسیر سربالایی یا شیب دار هستید یا روی یک سطح سنگلاخی و سخت راه میروید که در این صورت باید تریگر را به همان نسبت فشار دهید.
دومین نوآوری بزرگی که در کنترلر پلیاستیشن 5 ایجاد شده، بازخورد لمسی یا haptic feedback نامیده میشود که جایگزین Rumble هایی شدهاند که سال ها در کنترلرهای مختلف شاهد حضور آن ها بودیم. بازخورهای لمسی باعث میشوند تا سازندگان هر طور که میخواهند برای آن برنامه نویسی کنند تا مخاطب از کنترلر، بازخوردهای بیشتری دریافت کند. به عنوان مثال، اشاره شده زمانی که در حال تجربه یک بازی اتومبیلرانی یا مسابقهای هستید، کوباندن ماشین در دیوار، حس بسیار متفاوتی نسبت به تکل زدن در یک بازی فوتبال به شما میدهد.
امروز، بیشتر قصد داریم در مورد همین ویژگی دوم صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری از آن به دست آوریم. آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس کل شرکت سرگرمی های تعاملی سونی در صحبت های تازه خود بیان کرده که تاثیر کنترلرهای لمسی در پلیاستیشن 5 بسیار زیاد است و ترکیب آن با پیشرفت ها و ارتقاهای گرافیکی، یک تکامل فوقالعاده را به وجود میآورد. جیم رایان این چنین توضیح میدهد:
من در واقع آن [کنترلر پلیاستیشن 5] را با یک نسخه آزمایشی از بازی Gran Turismo Sport امتحان کردم. من واقعا غافلگیر شدم که حس و حال گیمپلی تغییر کرده بود و نسبت به دوال شاک 4، تفاوتهای زیادی داشت. این یک ویژگی امیدوار کننده است. البته با پیشرفتهای گرافیکی نسبت به پلیاستیشن 4، من فکر میکنم که شما یک تکامل فوقالعاده را در تجربه بازیها احساس خواهید کرد.
قطعا وجود ویژگیهای جدید در کنترلر کنسول پلیاستیشن 5 میتواند بسیار هیجان انگیز باشد. واقعیت این جا است که کنترلر های پلیاستیشن در نسل های گذشته، تغییر و تحول انقلابی و آن چنانی نداشتهاند و وجود دو یا چند ویژگی جدید و اثر گذار میتواند بسیار عالی باشد. طبق اعلام سونی، کنسول پلیاستیشن 5 در تعطیلات آخر سال 2020 منتشر خواهد شد. البته برای رونمایی رسمی و درست و حسابی از این کنسول و کنترلر آن، باید کمی دیگر (گفته میشود فوریه 2020) صبر کنیم.
نظر شما در مورد کنترلر کنسول پلیاستیشن 5 و ویژگی های جدید آن چیست؟
منبع: گیمینگ بولت
لینک کوتاه: