10 ویژگی جدیدی که باید در مورد بازی The Last of Us Part 2 بدانید

0
997

در سال 2013 استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) با خلق یک بازی فوق‌العاده به نام The Last of Us استاندارد های جدیدی را در صنعت بازی‌های ویدیویی تعریف کرد. داستان گویی و روایت در بازی The Last of Us بخش اصلی آن را تشکیل می‌داد که با ترکیب با گیم‌پلی سبک بقا یا Survival ترکیب شده بود. واقعیت این بود که The Last of Us نه تنها در بخش روایت داستان به شکل خارق العاده‌ای موفق و خوب عمل می‌کرد، بلکه در زمینه گیم‌پلی نیز بازی‌بازان را میخکوب کرده و به خود متصل می‌ساخت. همه این‌ها با جلوه‌های بصری شگفت انگیزی آن هم روی کنسول سالخورده آن زمان سونی، یعنی پلی‌استیشن 3 همراه بود که باعث می‌شد این بازی از هر بعد و منظری قابل توجه و جذاب به نظر برسد.

حال، پس از ساخت یک شاهکار، قطعا توقع ها از نسخه دوم آن بیشتر و بیشتر می‌شود و پاسخ دادن به تمام این انتظارات، قطعا کار سختی است که به احتمال بسیار زیاد، ناتی داگ از پس برآورده کردن آن‌ها برمی‌آید. هیچ شکی وجود ندارد که بازی The Last of Us Part 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های پیش رو است که حالا می‌خواهد مانند نسل قبل، روی کنسول سالخورده این نسل سونی، یعنی پلی‌استیشن 4 عرضه شود و سخت افزار آن را به چالش بکشد. با این حال، در این مطلب قصد نداریم در مورد مسائل فنی و بصری بازی The Last of Us Part 2 صحبت کنیم که فکر می‌کنم در کالاسودا به وفور این کار را انجام داده‌ایم.

مدت زمان قابل توجهی از معرفی بازی The Last of Us Part 2 می‌گذرد و همچنین مدت زمان قابل توجهی است که سونی و ناتی داگ در سکوت خبری به سر می‌بردند. در زمانی که طرفداران در آستانه نگران شدن برای بازی مورد انتظار و محبوب خود شدند، سونی و ناتی داگ باز هم با انتشار اطلاعات و البته نمایش تریلرهای جذاب و دیدنی، The Last of Us Part 2 را بر سز زبان ها انداختند و آن را به تیتر اول خبرگذاری ها و رسانه‌ها تبدیل کردند. پس از طی شدن این مدت زمان طولانی برای ساخت بازی، قطعا همه انتظار دارند تا The Last of Us Part 2 نسبت به نسخه اول خود پیشرفت چشمگیر و فوق‌العاده ای داشته باشد و ناتی داگ قصد دارد مطمئن شود که این پیشرفت ها به نحو احسن در نسخه دوم پیاده سازی می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به 10 ویژگی‌ یا جزئیات جدیدی که در بازی The Last of Us Part 2 وجود دارند و با توجه به اطلاعات منتشر شده، از آن‌ها مطلع و مطمئن شدیم، صحبت کنیم و شما را با آن‌ها آشنا نماییم. با ما ذر ادامه همراه باشید.

جزئیات داستانی

همه ما می‌دانیم که The Last of Us Part 2 مانند نسخه اول خود یک بازی داستان محور است و تکیه اصلی خود را بر داستان و روایت می‌زند بنابراین ناتی داگ باید روی این مورد تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. واقعیت این است که ناتی داگ در تریلر داستانی جدیدی که از بازی The Last of Us Part 2 منتشر کرده، اطلاعات بسیاری را از داستان لو داده و برخی از طرفداران حتی از لو رفتن بعضی از توییست‌های مهم داستانی گله دارند. با این حال، به نظر می‌رسد که باید به سازندگان اعتماد کنیم! حال، بیایید ببینیم داستان بازی در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟ وقایع داستانی بازی در 5 سال پس از اتمام وقایع قسمت اول یا بیست و پنج سال پس از Outbreak آغاز می‌شود. الی (Ellie)، شخصیت اصلی بازی هم‌اکنون 19 سال سن دارد و در قرارگاه Tommy زندگی می‌کند و به نظر همه چیز آرام و خوب پیش می‌رود. بازی تقریبا از فصل زمستان و از جایی آغاز می‌شود که الی به همراه دوست نزدیک خود برای پیدا کردن تجهیزات، راهی محیط خطرناک و دنیای بی رحم بیرون از قرارگاه می‌شوند.

به نظر می‌رسد که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و یک گروه ناشناخته به الی و دوست او حمله کرده و آن ها را اسیر می‌کنند. اتفاقات بدی که در این واقعه رخ می‌دهد، الی را به شدت ناراحت و سپس خشمگین می‌کند و حالا او مصمم است که انتقام خود را از این گروه خطرناک و ناشناخته بگیرد. زمانی که بازی The Last of Us Part 2 معرفی شد، سازندگان در همان ابتدا گفتند که داستان نسخه اول در مورد «عشق» و حالا داستان قسمت دوم در مورد «نفرت» است و حالا با انتشار اطلاعات و نمایش های داستانی، همه چیز واضح تر می‌شود. ناتی داگ کاملا از روی عمد تصمیم دارد تا الی را از یک دختر معصوم و پاک به یک ماشین کشتار جمعی تبدیل کند و با رشدِ حس نفرت و خشونت درون او، یک داستان حماسی و بزرگ را تعریف نماید.

داستان نسخه اول در مورد «عشق» و حالا داستان قسمت دوم در مورد «نفرت» است و حالا با انتشار اطلاعات و نمایش های داستانی، همه چیز واضح تر می‌شود.

جوئل بازگشته است

جوئل (Joel) شخصیت اصلی یا پروتاگونیست قسمت اول بازی The Last of Us بود که شخصیت پردازی و صداگذاری بی نظیر و فوق‌العاده او باعث شده بود بازی‌بازان و مخاطبان به شدت روی او حساب کنند و محبوبیت بسیاری را از آن خود کند. با این حال، ناتی داگ با به جان خریدن یک ریسک بزرگ تصمیم گرفت تا بازی The Last of Us Part 2 بدون جوئل معرفی کند و حتی حرفی از او به میان نیاورد. طرفداران تا روزها و هفته‌های گذشته نمی‌دانستند که جوئل در داستان بازی The Last of Us Part 2 حضور دارد و حتی در حال فراموش کردن آن بودند اما در نمایش جدید بازی و در انتهای تریلر داستانی، او را که حالا چهره‌ای شکسته و سالخورده پیدا کرده را مشاهده کردیم.

با نمایش ندادن و تایید نشدن جوئل در قسمت دوم، بسیاری از طرفداران برای خود تئوری‌های مختلف ساختند و حتی گمان کردند که جوئل مرده است اما حالا با تایید شدن حضور این شخصیت در بازی The Last of Us Part 2، همه چیز رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. به نظر می‌رسد که جوئل به شکل ناگهانی وارد داستان The Last of Us Part 2 می‌شود و از نقطه‌ای از داستان به بعد، به الی برای تمام کردن ماموریت‌اش کمک خواهد کرد. شاید هم‌اکنون مشخص نباشد اما جوئل مانند همیشه می‌تواند نقش بسیار پررنگ و تاثیر گذاری برروی روایت، شخصیت پردازی و به طور کلی، داستان بازی بگذارد.

به نظر می‌رسد که جوئل به شکل ناگهانی وارد داستان The Last of Us Part 2 می‌شود و از نقطه‌ای از داستان به بعد، به الی برای تمام کردن ماموریت‌اش کمک خواهد کرد

مفی کاری بهبود یافته

زمانی که نام آخرالزمان و سبک بقا یا Survival به میان می‌آید، همیشه می‌دانیم که تعداد گلوله‌ها و مهمات کم و اندک است و بهترین راهی که می‌توان با ذخیره کردن مهمات، پیشروی کرد، مخفی کاری است. مخفی کاری یکی از المان های مهم در گیم‌پلی قسمت اول بازی The Last of Us بود و با این که نمی‌توان بازی را به طور کامل و فنی، مخفی کاری خواند اما این روش در بسیاری از سناریوها و فصل های بازی کاربرد داشت. حال، در بازی The Last of Us Part 2 به نظر می‌رسد که مخفی کاری به سطح بالاتری برده شده است. حالا با وجود محیط های بزرگ تر، سگ‌های باهوش و البته دشمنانی با هوش مصنوعی ترسناک (!)، مخفی کاری به یک عنصر بزرگتر در بازی The Last of Us Part 2 تبدیل شده است. در نهایت می‌توانیم بگوییم که پیشروی مخفیانه در The Last of Us Part 2 با حس تعلیق، استرس و ترس بیشتری همراه خواهد بود و حالا دیگر جایی برای پنهان شدن نیست. ناتی داگ با دستاورد خوبی که با بازی Unchrted 4 A Thieves End کسب کرد، سیستم مخفی کاری بازی The Last of Us Part 2 را به معنی واقعی کلمه «داینامیک» طراحی کرده است.

حالا با وجود محیط های بزرگ تر، سگ‌های باهوش و البته دشمنانی با هوش مصنوعی ترسناک (!)، مخفی کاری به یک عنصر بزرگتر در بازی The Last of Us Part 2 تبدیل شده است

هوش مصنوعی بهبود یافته

The Last of Us بدون شک یکی از بهترین بازی‌هایی است که تا به حال در تاریخ بازی‌های ویدیویی ساخته شده اما معدود عواملی باعث می‌شود که این عنوان همیشه زیر ذره بین منتقدان و البته بازی‌بازان قرار بگیرد. درست است که هوش مصنوعی دشمنان به بهترین شکل (در زمان خود) طراحی شده و هیچکدام از دشمنان انسانی و غیر انسانی بازی قابل پیش بینی نیستند و حرکات شما را زیر نظر می‌گیرند اما این سیستم هوش مصنوعی برای شخصیت‌های همراه است که نسخه اول را تحت شعاع قرار می‌داد. در نسخه اول بازی The Last of Us به کرات مشاهده می‌کردیم که یاران همراه در طول فصل های مخفی کاری یا حتی اکشن، به شکل غیر واقعی و نامطلوبی به اطراف می‌دویدند و دشمنان نمی‌توانستند آن ها را شناسایی کنند. این موضوع شاید برای یک بازی نسل هفتمی و با سخت افزار پلی‌استیشن 3 خیلی تحت فشار قرار نگیرد اما زمانی که در انتهای نسل هشتم قرار داریم، قطعا انتظارات بالاتر است.

در بازی The Last of Us Part 2 به نظر می‌رسد که ناتی داگ این مشکلات را برطرف کرده است. طبق گفته سازندگان، سیستم هوش مصنوعی به طور کلی از ابتدا برای بازی تعریف شده و طبق نمایش های بازی، هوش مصنوعی دشمنان انسانی یا سگ‌های بازی، به شدت ترسناک و به وجود آورنده بسیاری از سناریو ها و صحنه‌های غیر منتظره است. دشمنان حالا به راحتی با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند و سعی می‌کنند با همکاری یکدیگر شما را پیدا کنند، بنابراین مخفی کاری و پنهان ماندن در محیط های بزرگ و مخاصره شده بازی قطعا کار سخت تری به شمار می‌رود. با این حال، از آن جایی که نمایشی از گیم‌پلی الی با یک NPC همراه را مشاهده نکرده‌ایم، نمی‌توانیم بگوییم که هوش مصنوعی برای یاران خودی چگونه خواهد بود.

سیستم هوش مصنوعی به طور کلی از ابتدا برای بازی تعریف شده و طبق نمایش های بازی، هوش مصنوعی دشمنان انسانی یا سگ‌های بازی، به شدت ترسناک و به وجود آورنده بسیاری از سناریو ها و صحنه‌های غیر منتظره است.

بهبودهای دیگر

از آن جایی که در بازی The Last of Us Part 2 سازندگان شخصیت اصلی بازی را تغییر داده‌اند و بازی‌بازان را در نقش الی قرار می‌دهند، یک سری المان های گیم‌پلی نیز مطابق آن تحول یا تکامل یافته‌اند. به عنوان مثال، الی تیز تر و انعطاف پذیر تر از جوئل است و گزینه‌های مختلفی برای حرکت، اکشن یا پنهان شدن دارد. الی در The Last of Us Part 2 می‌تواند بپرد (پرش)، وارد درزهای ریز دیوار شود. حالا پرش برای شخصیت اصلی باعث می‌شود بتوانیم راحت تر به سطوح بالاتر دست پیدا کنیم و سناریوهای جدیدی را خلق کنیم یا پنهان شدن زیر اتومبیل‌ها باعث می‌شود دشمنان دیرتر ما را پیدا کنند. البته آن‌ها تمام جوانب و محیط ها را برای پیدا کردن شما جست و جو می‌کنند!

علاوه بر این، الی هم‌اکنون می‌تواند به صورت کامل روی زمین بخوابد (Prone) و خود را بین علف‌های بلند پنهان نماید که ایده بسیاری خوبی است که از نسخه آخر Uncharted به این بازی راه یافته است. او همچنین می‌تواند در همین حالت ها به خوبی حرکت کند یا به دشمنان شلیک نماید. در زمینه اکشن، الی می‌تواند درگیری تن به تن درگیرانه تری نسبت به نسخه اول داشته باشد و زمانی که تیر می‌خورد، نشانه گیری او تحت تاثیر منفی این اتفاق قرار می‌گیرد و او باید به صورت فیزیکی تیر را از بدن خود بیرون بکشد. در آخر بد نیست اشاره کنیم که الی یک Switchblade دارد که جایگزین چاقو های کوچک نسخه اول شده است و حالا استفاده از آن همیشه امکان پذیر است.

الی هم‌اکنون می‌تواند به صورت کامل روی زمین بخوابد (Prone) و خود را بین علف‌های بلند پنهان نماید که ایده بسیاری خوبی است

گونه‌های جدیدی از دشمنان

قطعا با معرفی یک نسخه جدید، بازی‌بازان انتظار دارند که دشمنان غیر انسانی جدیدی نیز به بازی اضافه شود. در نسخه اول ناتی داگ با معرفی گونه‌های مختلفی از دشمنان مانند کلیکر ها، یک نبوغ فوق‌العاده از خود نشان دادند؛ موجوداتی که نمی‌توانستند ببینند اما حس شنوایی قدرتمندی داشتند می‌توانستند در کسری از ثانیه شما را به کام مرگ بکشانند. سازندگان در مورد بازی The Last of Us Part 2 تا کنون دو گونه جدید جانوری را به بازی اضافه کرده‌اند که یکی سگ‌ها و دیگری موجوداتی ترسناک و سخت جان به Shambler.

سگ‌ها در بازی The Last of Us Part 2 بسیار خطرناک هستند و می‌توانند بوی شما را در محیط حس کنند و به همین طریق خودشان و دشمنان انسانی را به شما برسانند. مخفی کاری قطعا با وجود سگ‌ها در محیط های بازی سخت تر و چالش برانگیزتر می‌شود و جالب این جا است که الی می‌تواند با استفاده از حس غریزه خود، رد بوی خودش را تشخیص دهد. با این حال، ناتی داگ اعلام کرده که الزامی به کشتن سگ ها نیست و می‌توان با هوشمندی حتی آن ها را نیز از پیش رو برداشت اما قطعا مواقعی وجود دارد که همه چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود. علاوه بر این، Shambler ها به نظر خطرناک‌ تر دردسر سازتر می‌رسند. این موجودات جدید، ترکیبی از کلیکر ها و بلوترها هستند و بدنی بزرگ دارند. از بین بردن شمبلرها که از خود گاز سمی منتشر می‌کنند و به این سادگی ها از پا درنمی‌آیند، قطعا کار سختی است و باید فاصله خود را از آن‌ها حفظ کنید.

مخفی کاری قطعا با وجود سگ‌ها در محیط های بازی سخت تر و چالش برانگیزتر می‌شود و جالب این جا است که الی می‌تواند با استفاده از حس غریزه خود، رد بوی خودش را تشخیص دهد

مناطق بزرگتر

یکی از بزرگترین موارد در مورد بازی The Last of Us Part 2 وجود مناطق بزرگتر در آن است. همان طور که پیشتر اشاره شد، استودیوی ناتی داگ با ساخت بازی Uncharted 4 نشان داد که حتی اکشن‌های کاملا خطی نیز می‌توانند فضایی آزاد برای گشت و گذار و البته سناریوهای مختلف مخفی کاری و اکشن داشته باشند. حالا در بازی The Last of Us Part 2 نیز شاهد چنین تلاشی حتی در مقیاس بزرگتر هستیم. با بزرگتر شدن نقشه و مناطق مختلف بازی The Last of Us Part 2 حالا الی می‌تواند مکان های بیشتری را برای جست و جو و کاوش داشته باشد و البته فضای بزرگتر به الی و بازی‌باز این اجازه را می‌دهد که هر طور که می‌خواهد بازی را به پیش ببرد و امکان بین نقش آفرینی و اکشن را در دستانش داشته باشد.

با تمام این تفاسیر، طرفداران بازی The Last of Us Part 2 لازم نیست نگران باشند چرا که این عنوان مورد انتظار قرار نیست یک بازی جهان آزاد یا Open World باشد. درست است که به گفته هیدئو کوجیما، راه تکامل برای صنعت بازی های ویدیویی، روی آوردن به سبک و سیاق جهان آزاد است، اما The Last of Us Part 2 همچنان قرار است یک تجربه خطی، کاملا داستان محور و سینمایی باشد. بزرگتر شدن محیط‌ها و مناطق همچنین به عمودی شدن ساختار مراحل نیز وابسته هستند و حالا الی می‌تواند بین سطوح مختلف در حین اکشن و مخفی کاری دسترسی داشته باشد.

با بزرگتر شدن نقشه و مناطق مختلف بازی The Last of Us Part 2 حالا الی می‌تواند مکان های بیشتری را برای جست و جو و کاوش داشته باشد

مقیاس و اندازه

واقعیت این است که The Last of Us Part 2 قرار است در تمام زمینه‌ها از نسخه پیشین خود بزرگتر باشد و این را در جای جای نمایش ها و اطلاعات و جزئیات بازی احساس می‌کنیم. به غیر از مناطق بزرگتری که پیشتر در مورد آن صحبت کردیم، The Last of Us Part 2 قرار است زمان بازی‌باز را برای مدت زمان بیشتری به خود اختصاص دهد. نسخه اول بازی با این که به عنوان یک بازی داستانی و تک نفره شناخته می‌شد، زمان گیم‌پلی کاملا قابل قبول و خوبی داشت و می‌توانست حس یک ماجرای سخت و سفری طولانی را برای بازی‌باز تداعی کند. حال، در بازی The Last of Us Part 2 سازندگان توضیح داده‌اند که این بازی از هر اثری که پیش از این ساخته‌اند، بززگتر است و مقیاسی عظیم دارد.

با این که ناتی داگ هنوز به طور رسمی از مدت زمانی که برای اتمام داستان بازی The Last of Us Part 2 نیاز داریم پرده برداری نکرده، اما رسانه هایی که توانسته‌اند بازی را آزمایش کنند و فصل ابتدایی آن را تجربه نمایند، گزارش داده اند با این که این بخشی که در دسترسشان قرار گرفته، بخش بسیار کوچکی از بازی است، اما زمان بسیاری را به تمام کردن آن و جست و جو در تمام محیط‌ها اختصاص داده اند و اعلام کرده‌اند که مقیاس و اندازه The Last of Us Part 2 به طرز چشمگیری بزرگتر از نسخه اول و البته هر عنوان دیگری است که ناتی داگ در گذشته ساخته است. قطعا به همین دلیل است که سازندگان قصد دارند The Last of Us Part 2 را به صورت دو دیسک برای پلی‌استیشن 4 منتشر کنند؛ دقیقا مانند بازی Red Dead Redemption 2…

سازندگان توضیح داده‌اند که The Last of Us Part 2 از هر اثری که پیش از این ساخته‌اند، بززگتر است و مقیاسی عظیم دارد.

ارتقاها و شخصی سازی

در نسخه اول سازندگان سعی کرده بودند تا با اضافه کردن قابلیت ارتقای شخصیت اصلی، یک بعد نقش آفرینی به بازی اضافه نمایند و تجربه ای عمیق تر را در اختیار مخاطب قرار دهند. حال، باید بگوییم که قرص های ارتقا همچنان در دنیای بازی The Last of Us Part 2 وجود دارند و الی می‌تواند با جمع آوری آن‌ها به ارتقای مهارت های شخصی بپردازد. با این حال، ارتقاها در بازی The Last of Us Part 2 به طرز چشمگیری گسترش پیدا کرده است؛ حالا الی گزینه‌های بیشتری برای ارتقا دارد و درخت‌های مهارت یا Skiil Tree ها برای بعد های مختلف گیم‌پلی مانند اکشن، مخفی کاری، قابلیت‌های ساخت و ساز یا بیشتر شدن میزان سلامتی اختصاص داده شد‌ه‌اند که قطعا عمق بیشتری به بازی می‌بخشند. علاوه بر این، شما می‌توانید توانایی های تیراندازی الی را نیز تقویت کنید و مهارت‌های او را در این شاخه نیز ارتقا دهید. شیوه نامه‌های مختلفی نیز در جای جای دنیای بازی پنهان شده‌اند که مانند نسخه اول، نه تنها موارد جدیدی را به شما می‌آموزند، بلکه راه را برای ارتقای بیشتر شخصیت اصلی باز می‌کنند.

در طرف دیگر، شخصی سازی اسلحه ها قرار می‌گیرد که یکی از بخش های فوق‌العاده در بازی اول بود و حالا با پیشرفت های بسیاری در نسخه دوم رو به رو شده است. با جمع کردن قطعات مختلف، شما می‌توانید روی میزهای کار، اسلحه‌های خود با تغییر داده و شخصی سازی کنید و حالا گزینه‌ها و انتخاب های بسیار بیشتری نسبت به نسخه اول در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که الی توانایی ساختن «صدا خفه کن» یا Silencer را نیز برای اسلحه خود دارد که البته خیلی زود مصرف می‌شوند و به اتمام می‌رسند.

شما می‌توانید توانایی های تیراندازی الی را نیز تقویت کنید و مهارت‌های او را در این شاخه نیز ارتقا دهید.

بخش چند نفره‌ای در کار نیست

همان طور که پیشتر گفته شد، همیشه به بازی The Last of Us به عنوان یک تجربه داستانی و تک نفره نگاه می‌شود اما ناتی داگ در کمال سخاوت، نسخه اول را با یک بخش چند نفره‌ی کامل و سرگرم کننده عرضه کرد. بخش چند نفره بازی The Last of Us باعث شد تا بسیاری از بازی‌بازان پس از اتمام بخش داستانی، بازی را فراموش نکنند و با دوستان خود به رقابت بپردازند. درست است که بخش چند نفره The Last of Us توان رقابت با بازی‌های چند نفره عظیم و معروف و حتی بخش چند نفره بازی Uncharted را ندارد اما حضور این بخش قطعا ارزشمند تلقی می‌شد. با این حال، باید اعلام کنیم که در بازی The Last of Us Part 2 بخش چند نفره‌ای در کار نیست. ناتی داگ اعلام کرده که پروژه ساخت The Last of Us Part 2 آن قدر بزرگ و جاه طلبانه است که آن ها دیگر به سراغ طراحی یک بخش چند نفره و آنلاین نرفته‌اند و تمام منابع خود را روی بخش داستانی و تک نفره معطوف کرده‌اند.

با تمام این تفاسیر، نمی‌توان برای همیشه با بخش چند نفره خداحافظی کرد. ناتی داگ به تازگی اعلام کرده که با وجود فقدان بخش چند نفره در بازی The Last of Us Part 2، آن ها به فکر ساخت یک تجربه چند نفره جداگانه هستند. هم‌اکنون نمی‌دانیم باید چه انتظاری از این بخش داشته باشیم یا در چه زمانی دستمان به تجربه آن می‌رسد اما می‌دانیم که ناتی داگ گوشه چشمی به طراحی چنین بخشی برای دوست داران و علاقه مندان به مود های آنلاین دارد و شاید یک بازی کاملا جداگانه مانند The Last of Us: Online بسازد.

پروژه ساخت The Last of Us Part 2 آن قدر بزرگ و جاه طلبانه است که آن ها دیگر به سراغ طراحی یک بخش چند نفره و آنلاین نرفته‌اند و تمام منابع خود را روی بخش داستانی و تک نفره معطوف کرده‌اند.

با این که شاید این مطلب به مانند یک نقد و بررسی به نظر برسد اما واقعا چنین نیست! تمام این اطلاعات و جزئیاتی که آن ها را با هم مرور کردیم، تنها از بخش بسیار کوچکی از بازی درآمد‌ه‌اند و هنوز راه درازی برای شناختن و تحلیل بازی The Last of Us Part 2 در پیش داریم. The Last of Us Part 2 بزرگترین اثر استودیوی ناتی داگ و یکی از جاه طلبانه‌ترین بازی‌ها در تاریخ صنعت ویدیو گیم است و انتظار برای آن از هر چیزی سخت تر جلوه می‌کند. شاید تا ماه فوریه و عرضه بازی، بد نباشد سری به نسخه اول بزنیم و آن را با دیدی نو و متفاوت تجربه کنیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها