فناوری

USB Power Delivery چیست؟

امروزه بیشتر ابزارهای الکترونیکی از طریق USB شارژ می‌شوند، اما در ابتدا این طور نبود. USB Power Delivery یا همان یو اس بی پاور دلیوری (USB PD) به عنوان یک استاندارد شارژ سریع می‌تواند در همه‌ی ابزارهای USB قابل اجرا باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek،  هدف USB Power Delivery شارژ سریعتر دستگاه با استفاده از USB معمولی است. در واقع USB-PD بر اساس دستگاه و کابل و متناسب با آن، جریان انرژی را تنظیم می‌کند.

چرا USB Power Delivery محدود است؟

پاسخ پیچیده است، اما می‌توان گفت که همه این استانداردها، حتی آخرین استاندارد USB-C، تنها با ولتاژ 5 ولت کار می‌کنند. از آنجایی که کل وات نهایی، حاصل ضرب ولتاژ در جریان است، تنها راه برای ایجاد وات بیشتر در 5 ولت، افزایش جریان است.

با این حال، با بالا رفتن جریان، مشکلات مختلفی مانند نیاز به کابل ضخیم‌تر وجود دارد و البته، سطح جریان بالا می‌تواند خطرناک باشد.

شارژ باتری USB (BC) 2 دارای بیشترین وات یعنی 25 وات (ضرب 5 ولت در 5 آمپر) است.

اولین نسخه از USB Power Delivery که از طریق Micro-USB اجرا می‌شود، دارای توان 60 وات و 3 آمپر است، که به این معنی است که 20 ولت را تحمل خواهد کرد. این چهار برابر استاندارد USB سطح پایه است.

USB-C Power Delivery در دو سطح قدرت ارائه می‌شود. با این حال، Power Delivery 3.1 با بالا بردن ولتاژ، توان 240 واتی را ارائه می‌دهد.

Handshaking یا دست دهی دو دستگاه

Handshaking در واقع فرایند شروع ارتباط بین دو دستگاه در شبکه‌های کامپیوتری است.

هنگامی که یک شارژر USB PD به یک دستگاه متصل می‌شود و Handshaking رخ می‌دهد. USB PD از هفت سطح ولتاژ در 5 ولت، 9 ولت، 15 ولت، 20 ولت، 28 ولت، 36 ولت و 48 ولت پشتیبانی می‌کند.

در آخرین ویرایش USB PD، یک دستگاه می‌تواند ولتاژ متوسطی 15 ولت را درخواست کند. اگر چندین وسیله جانبی به یک منبع تغذیه USB PD متصل شده باشد، هر دستگاه تنها مقدار برق مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

هنگامی که یک دستگاه به انرژی بیشتری نیاز دارد، آن را برای مدت زمان مورد نیاز دریافت می‌کند و سپس به سطح پایین‌تر مصرف برق تنزل می‌یابد.

اهمیت کابل

کابلی که بین دستگاه شما و شارژر USB PD وصل شده یک بخش حیاتی است. برق تنها می‌تواند با سرعتی جریان یابد که کابل آن را تحمل کند.

به عبارت دیگر، تنها در صورتی می‌توانید از توان 100 وات یا 240 وات استفاده کنید که کابلی که استفاده می‌کنید نیز از آن پشتیبانی کند. این نکته در مشخصات کابل ذکر شده است.

 

 

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش