مروری بر بدترین اتفاقات برای صاحبان خانه های هوشمند

0
218
مروری بر بدترین اتفاقات برای صاحبان خانه های هوشمند

خانه های هوشمند این روزها طرفداران بسیاری دارد و علت آن نیز از دید بسیاری از کارشناسان آسایش افراد است. با این وجود گاهی صاحبان این خانه ها با مشکلاتی رو به رو می شود که در این بخش قصد داریم به مروری بر بدترین اتفاقات برای صاحبان خانه های هوشمند بپردازیم.

در این خانه های هوشمند به سادگی می توان به کنترل وسایل خود پرداخت، چراغ ها را به صورت اتوماتیک خاموش یا روشن کرد، به کنترل لوازم آشپزخانه خود از راه دو پرداخت و…. در این میان گاهی اوقات استفاده از این خانه های هوشمند بسیار خسته کننده می شود و مشکلاتی ایجاد می شود که گاهی زندگی در این خانه های هوشمند را غیر ممکن می سازد.

خانه های قدیمی با دیوارهای زخیم مشکلات سیگنال ها را افزایش می دهد

آیا با وای فای خانه خود مشکل دارید؟ آیا پس از قرار دادن روتر نیز در یک محیط مرکزی باز هم در بخشی از مناطق خانه خود با مشکلاتی رو به رو هستید؟ این مشکلات در خانه های هوشمند بیش از حالت عادی در یک خانه ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

در حالی که برخی از دستگاه ها به امواج زد برای ساخت سیستم مش ابسته هستند،  هردستگاهی به وای فای نیاز داردو زمان اتصال به اینترنت برای اتصال دستگاه های اهمیت بسیاری دارد. موثرترین روش برای غلبه بر مشکل اتصال اینترنت، استفاده از سیستم مش وای فای است، اما این سیستم بسیار گران قیمت است و برای خرید بهترین سیستم مش به نام Eero باید حدود 500 دلار هزینه کرد و نسخه های معمولی آن نیز حدود 300 دلار قیمت دارد.

همچنین اگر خانه های شما از دیوارهای بسیار بزرگ و سنگین ساخته شده باشند، تغیرات برای ایجاد خانه های هوشمند بسیار سخت است.خانه های هوشمند

دستگاه های خانه هوشمند شما ممکن است از کار بیفتند

مورد دیگری که در بخش مروری بر بدترین اتفاقات برای صاحبان خانه های هوشمند قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم این موضوع است که ممکن است سخت افزار خانه هوشمند شما از کار بیفتد. در ماه های اخیر مشکلات بسیاری در این زمینه گزارش شده و نگرانی های بسیاری را به وجود آورده است.

بهترین روش برای جلوگیری از این موضوع استفاده از سخت افزار هایی است که از کلود استفاده نمی کنند. برخی از این ها عبارتند از Hubitat، Homeseer و.. که قابلیت های جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. البته استفاده از این موارد کمی نیاز به تخصص دارد و به سادگی پلتفرم Stringify نیست.

در کنار بدترین اتفاقات برای صاحبان خانه های هوشمند می توان به این موضوع اشاره کرد که گاهی لوازم خانه های هوشمند با مشکل رو به رو می شوند. به عنوان مثال تصور کنید که نیمه شب چراغ خانه شما روشن و خاموش می شود. در این حالت شما مجبور هستید برق منزل خود را قطع کرد و سوییچ مربوطه را عوض کنید. در غیر این صورت اتصالی برقی ممکن است خانه شما را با آتش بکشاند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها