چرا باید نرم افزارها را آپدیت کنیم؟

0
852

آپدیت و بروزرسانی نرم افزارها اگرچه یک کار آزاردهنده و زمانبر است؛ اما با این کار امنیت سیستم شما بالاتر می‌رود.

به روزرسانی‌های امنیتی

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، سیستم عامل‌ها و برنامه‌هایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید حتماً نقص امنیتی دارند. نوشتن نرم افزار پیچیده است و هر روز در این نرم افزارها نقص‌های جدیدی کشف می‌شود؛ که با بروز رسانی می‌توانید این مشکلات امنیتی را از بین ببرید.

به طور مثال اگر Word 2000 روی ویندوز XP استفاده می‌کنید، با مشکل امنیتی روبرو هستید.

 

منظور از خطر و مشکل امنیتی چیست؟

این نقص‌های امنیتی بسیار متنوع هستند؛ به طور مثال می‌توانند یک بدافزار را روی سیستم شما اجرا کرده و در نهایت رمزهای عبور و شماره کارت اعتباری شما را هک کنند و یا از اطلاعات شخصی شما برای سرقت هویت استفاده کنند.

با اطمینان از آپدیت بودن نرم افزار می‌توانید از خود محافظت کنید.

نه تنها مرورگرها و سیستم عامل‌ها؛ بلکه همه‌ی نرم افزارها باید آپدیت شوند.

آسیب پذیری در مرورگرهای وب و حفره‌های امنیتی در سیستم عامل‌ها بسیار خطرناک هستند. اما این خطرات فقط مختص به مرورگرهای وب و سیستم عامل‌ها نیست. سایر برنامه‌های موجود در رایانه شما نیز می‌توانند حفره‌های امنیتی داشته باشند و باید آپدیت شوند.

اگر برنامه‌ای در سیستم شما وجود دارد که به اینترنت وصل می‌شود و پرونده‌هایی از اینترنت (مانند تصویر، متن، موسیقی یا فایل ویدیویی) را باز می‌کند، احتمالاً در معرض حمله قرار دارد. با نصب بروز رسانی می‌توانید آن‌ها را ایمن کنید.

همیشه به جدیدترین بروزرسانی ها نیاز نداریم

به روزرسانی لازم است، اما همیشه به روزرسانی های فوری ضروری نیستند.

  • ویندوز 8.1 هنوز یک گزینه ایمن است: در حالی که ویندوز 7 و ویندوز XP پشتیبانی نمی‌شوند، مایکروسافت هنوز از ویندوز 8.1 با به روزرسانی های امنیتی تا 10 ژانویه 2023 پشتیبانی خواهد کرد.
  • مایکروسافت آفیس سالهاست که به روزرسانی دریافت می‌کند. به عنوان مثال اگر Office 2016 دارید، با روزرسانی های امنیتی تا 14 اکتبر 2024 پشتیبانی می‌شوید.

بنابراین اگر هنوز یک برنامه قدیمی دارید که دیگر به روز رسانی نمی‌شود، بهتر است جایگزینی مدرن‌تر برای آن پیدا کنید.

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها