دانلود ها

اثر انگشتتان در محصولات لنوو ایمن نیست

کالاسودا_یک نقص امنیتی جدید در محصولات لنوو کشف شده که نشان می دهد ؛ هربار اثر انگشت خود را در محصولات این شرکت استفاده می کنید ، یک سکه شانس سرقت اطلاعات را نیز به سارقان اینترنتی و هکرها هدیه می دهید .

یکی از بزرگ ترین کابوس های جهان برای شرکت های فعال در حوزه فناوری ، این است که متوجه شوند محصولاتشان از اعتبار و امنیت کافی برخوردار نیستند . موضوعی که پیش از هر شخص، پای هکرها و سارقان اطلاعات را به موبایل های کاربران باز می کند .

اکنون نوبت به لنوو رسیده که بابت امنیت اطلاعات کاربران خود احساس نگرانی کند . موضوعی که تنها یک محصول مشخص این شرکت را شامل نمی شود و مشمول تعداد زیادی از محصولات این شرکت می شود .

درواقع ، به نظر می رسد ضعف امنیتی برنامه مدیریت اثر انگشت شرکت لنوو باعث شده ، بسیاری از تولیدات این شرکت در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر باشند. نرم افزار Fingerprint Manager Pro که  روی تعداد زیادی از لپ تاپ ها و رایانه های ساخت لنوو نصب شده، دارای حفره امنیتی است و هکرها می توانند با سوءاستفاده از این مشکل اسکنر اثر انگشت تولیدات لنوو را دور بزنند و به رایانه های کاربران دسترسی یابند.

البته بد نیست مطلع باشید که این نقص امنیتی تنها در کامپیوترهایی وجود دارد که از ویندوزهای ۷ و ۸ استفاده می کنند و کاربران ویندوز ۱۰ نیازی به به روزرسانی و نصب وصله امنیتی ندارند. سوءاستفاده از این نقص تنها با دسترسی محلی ممکن است و از طریق اینترنت غیرممکن می باشد. بر اساس اطلاعات تکمیلی در خصوص این نقص امنیتی ، نرم افزار Fingerprint Manager Pro به شیوه ای  طراحی شده که ورود به سیستم های کامپیوتری را با استفاده از اثر انگشت ممکن کرده و کاربران را از وارد کردن کلمات عبور بی نیاز کند. اما نقص آن مشکلات عدیده ای را برای کاربران به وجود آورده است.

اگر شما هم دارای محصولی با مشخصات پر خطر مذکور هستید بهتر است پیش از دسترسی هکرها به اطلاعاتتان به توصیه رسمی لنوو گوش داده و سری به بسته امنیتی به روزرسان این شرکت بزنید که در آدرس زیر قرار گرفته است :

https://support.lenovo.com/us/en/product_security/len-15999

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

23 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش