چطور سرعت کامپیوتر ام را افزایش دهم؟ راهکارهایی برای بهبود سرعت ویندوز

سرعت کامپیوتر شخصی با گذشت زمان کاهش می یابد. یکی از نشانه های آن این پس از چند ثانیه از فعالیت به طور ناگهانی کند می شود و یا هنگ می کند در حالی که دلیلی برای هنگ کردن وجود ندارد. با تمام این مسائل و پس از هنگ کردن دوباره می توانید کامپیوتر خود را راه اندازی کنید، اما برای رفع سریع تر این مشکل بهتر است نگاهی به راه حل های زیر بیاندازید.

منابعی که CPU شما را می گیرند شناسایی کنید

اگر کامپیوتر شما آهسته کار می کند، احتمالا برنامه ای از منابع کار استفاده می کند و فضای CPU را می گیرند. دلیل این کار می تواند برنامه ای باشد که سنگین است و در پس زمینه در حال اجرا شدن است. چنین برنامه هایی می توانند فعالیت برنامه های دیگر را نیز مختل کنند. برای پیدا کردن این مشکل روی Task manager کلیک کنید، سپس با زدن گزینه option یا فشردن Ctrl+Shift+Escape آن را باز کنید. در این قسمت منابع مصرف کننده CPU مشخص است. روی CPU، Memory و Disk بزنید تا لیست برنامه هایی که بیشترین CPU را مصرف می کنند را مشاهده کنید. برای پایان دادن به فعالیت آنها روی End Task بزنید.

برنامه های قدیمی را پاک کنید

بسیاری از برنامه های قدیمی که از انها استفاده نمی کنید می توانید عملکرد هارد و پردازنده را بگیرید. بنابراین برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنید. زمانی که شما برنامه‌ای پیدا کردید که نیازی به آن وجود ندارد بر روی Uninstall کلیک کنید. برای این کار به کنترل پانل رفته و روی نام برنامه مورد نظر کلیک کرده و Unistall را بزنید.

یکپارچه سازی هارد انجام دهید

گاهی اوقات یکپارچه سازی هارد می تواند موجب افزایش سرعت کامپیوتر شود. برای این کار خوب است روی All Program و سپس Accessories کلیک کرده و گزینه System tools را بزنید. گزینه Disk Defragment در این قسمت مشخص است. زمانی که فایل‌ ها از روی هارد شما حذف می‌ شوند، می ‌توانند به تعدادی فایل تبدیل شوند. این امر منجر به کاهش سرعت کامپیوتر می‌ شود. با جمع آوری این تکه فایل ‌ها شما می‌ توانید سرعت را افزایش دهید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

چین و چروک کمتر روی نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد۶

طبق تصاویر لورفته شاهد چین و چروک کمتری روی گوشی تاشو گلکسی زد فولد۶ خواهیم…

3 روز پیش

مغز مجازی با ChatGPT-5

سم آلتمن مدیر OpenAI می‌گوید چت جی پی تی نسخه ۵ چیزی شبیه مغز مجازی…

4 روز پیش

خودرو دو سر سیتروئن

کاربر رددیت عکسی را از وب سایت سیتروئن در انگلیس منتشر کرده که در آن…

7 روز پیش

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 هفته پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 هفته پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

2 هفته پیش