چطور اطلاعات را از کامپیوتر و لپ تاپ به گوشی انتقال دهیم؟

در حالی که گوشی های هوشمند امروز به ابزار دست بسیاری از کاربران تبدیل شده اند، بسیاری هنوز هم از لپ تاپ ها برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. در اغلب موارد نیاز به انتقال فایل ها و اطلاعات از رایانه به گوشی خود دارید. اما بهترین راه برای انجام این کار چیست؟

از طریق کابل USB

استاندارد قدیمی برای انتقال اطلاعات از لپ تاپ شما به گوشی شما از طریق کابل USB است. این راه هنوز هم سریع و آسان است، تا زمانی که شما یک کابل سازگار و مناسب در دسترس داشته باشید. متاسفانه، حرکت به سمت USB-C در بسیاری از گوشی های مدرن موجب شده که بسیاری از کابل های قدیمی کارایی خود را از دست بدهند. آنها اغلب با USB-C و USB-A هماهنگ می شوند که در بسیاری از لپ تاپ ها وجود ندارد. اگر کابل شما به لپ تاپ تان می خورد مراحل زیر را انجام دهید:

  • گوشی خود را به لپ تاپ متصل کنید.
  • نوتیفیکیشنی روی اندروید خواهد آند که علامت شارژ را نشان می دهد.
  • در زیر نشان USB، روی File Transfer کلیک کنید.
  • اکنون گوشی به لپ تاپ متصل شده است و می توانید به فضای حافظه داخلی و کارت SD دسترسی داشته باشید. اکنون می توانید فایل های خود را از رایانه به داخل گوشی کپی کنید.

این دستورالعمل در سیستم عامل مک نیز تقریبا یکسان است، تنها با این تفاوت که باید نرم افزار Android File Transfer را نصب کنید. این روش برای کپی مقادیر زیادی از داده ها مناسب است. سعی کنید از این روش برای کپی فیلم و آلبوم های موسیقی استفاده کنید. این موجب می شود که سریعتر فرآیند انتقال را انجام دهید.

2- از طریق حساب های کاربری

حساب گوگل که در گوشی های هوشمند وجود دارند، امکان دسترسی به 1.5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری را از طریق گوگل درایو برای شما فراهم می کنند. این می تواند یک راه ساده و آسان برای انتقال فایل ها بین لپ تاپ و گوشی هوشمند است.

برای این کار شما باید برنامه Google Drive را روی لپ تاپ خود نصب کنید. اگر می خواهید، می توانید از Dropbox یا OneDrive مایکروسافت نیز برای این کار استفاده کنید، زیرا همه آنها تقریبا همان کار را به صورت مشابه انجام می دهند. وقتی Google Drive را نصب کردید، ابتدا باید وارد سیستم شوید. سپس گزینه Back up all types of files را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. در صفحه بعدی، تنظیمات پیشرفته در پایین را انتخاب کنید. Sync My Drive را روی این رایانه انتخاب کنید، سپس روی OK کلیک کنید.

این کار یک پوشه Google Drive در رایانه شما ایجاد می کند. همه چیز در این پوشه با حساب و درایو شما همگامسازی می شود. بنابراین برای آپلود فایل ها به تلفن خود،لازم است آنها را فقط در پوشه Drive قرار دهید. برنامه را روی گوشی خود باز کنید و پس از امکان همگام سازی آنها وجود دارد. نکته اصلی در اینجا این است که فایل های نمایش داده شده در برنامه Drive شما بر روی گوشی شما ذخیره نمی شوند. اگر میخواهید آن ها را باز کنید، ابتدا باید آن را دانلود کنید. برای اطمینان از این، دو گزینه برای دانلود فایل هایی که به گوشی نیاز دارید را می گیرید. یک فایل را انتخاب کنید و از منو انتخاب کنید.

حالت make available offline و download. در حالت دانلود یک نسخه جدید از فایل در پوشه Downloads شما ذخیره می کند و می توانید آن را در هر برنامه سازگاری باز کنید. با این حال، هر گونه ویرایشی نمی توانید انجام دهید و نیاز به اپلود مجدد فایل در اکانت درایو خود دارید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش