دانلود ها

اپلیکیشن های آفت کش و دوستدار محیط زیست!

کالاسودا – طرفداران گل و گیاه و طبیعت شاید استفاده زیادی از گوشی تلفن همراه شان نداشته باشند و بیشتر وقت خود را صرف رسیدگی به گیاهانشان کنند.

درست است گوشی نمی تواند علف هرز را نابود کند، سم پاشی کند یا گیاه بکارد، اما می تواند در برخی دیگر نیز برای شما مفید باشد. یعنی با کمک گوشی موبایل خود می توانید در شناسایی نوع گل ها و گیاهان، نکات و ترفندهای نگهداری آنها و چگونگی رشد و کود مورد نیاز اطلاعات بهینه ای گردآوری کنید. تعداد زیادی اپلیکیشن برای این کار در دنیا وجود دارد که تنها کافیست در گوگل سرچ کنید تا نام این اپلیکیشن های مفید را به شما یادآور شود. در ادامه به چند برنامه برای دوستداران طبیعت و شناسایی گلها و گیاهان اشاره خواهد شد.

اپلیکیشن Agrobase

این اپلیکیشن یک برنامه جدی برای کشاورزان و مزرعه داران و… است که پایگاه داده گسترده ای از گیاهان، علف های هرز، آفات و بیماری های گیاهی را برای آنها فراهم می کند. همچنین می تواند در شناسایی انواع زندگی گیاهان مفید باشد. این برنامه دارای یک نسخه تحت وب، به روز رسانی سازگار، توضیحات مفصل و تکمیلی و عکس های مناسب است که  آن را در میان یکی از بهترین برنامه های مرتبط با کاشت گیاه قرار داده است.

اپلیکیشن flowerChecker

این برنامه در میان یکی از محبوب ترین برنامه های شناسایی گیاهان است. طرز کار آن مانند نامش است. تنها کافیست تصویری از یک گل ارسال کند تا متخصص برنامه به شما بگوید که نام این گیاه چیست. متاسفانه این برنامه رایگان نیست و نیاز به هزینه 1 دلاری دارد، چرا که فردی که گل ها و گیاهان را شناسایی می کند یک انسان است نه الگوریتم رایانه ای. بنابراین برای آن باید پرداخت داشته باشید. این برنامه احتمالا برای گلهایی مفید است که نمی توانید اطلاعات یا نام آنها را گوگل پیدا کنید.

اپلیکیشن Insect Identifier

برنامه شناسایی حشرات نیز می تواند پس از شناسایی گیاهان به کار شما بیاید. این یکی از برنامه های جدید برای باغداران و کشاورزان و علاقه مندان به طبیعت است. طرز کار آن همانند شناسایی گیاهان است، با این تفاوت که باید تصویر آفت و حشرات را برای این برنامه بفرستید تا نوع و شیوه مقابله با آن و دیگر اطلاعات دقیق را برای شما ارسال کند. بنابراین اگر به آفت یا حشره ای خاص روی گلدان و گیاهان خود برخوردید می توانید به سرعت آن را شناسایی کنید. این برنامه نیز رایگان نیست و برای بهره بردن از مزایای ان باید 5 دلار هزینه کنید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش