دانلود ها

برج دودخوار از چین به لهستان مهاجرت کرد

کالاسودا_لهستان قصد دارد با استفاده از برج دودخوار به تصفیه هوای کلانشهرهای خود بپردازد . درواقع قرار است این برج با هدف پاکسازی هوای این کشور به زودی به بهره برداری برسد .

اگر شهروند هر یک از کلانشهرهای ایران باشید ، حتما طی ماه های اخیر و به ویژه در آبان و آذر ماه سال جاری با آلودگی هوا و تعطیلی بخشی از جامعه دست و پنجه نرم کرده اید . موضوع آلودگی هوا از آن نوع موضوعاتی است که به طور مستقیم با سلامت جامعه مرتبط است و در نتیجه زمینه را برای بسیاری از مشکلات احتمالی برای اقشار مختلف جامعه فراهم می کند.

اما فارغ از تعطیلی و محدودیت های ترافیکی چه روشی برای سلامت جامعه مفید تر است ؟ تقریبا یک سال پیش بود که چینی ها یکی از بزرگ ترین برجهای  دودخوار جهان را در پکن نصب کردند ، البته پیش از آن نیز ، شهرهای روتردام و آمستردام شاهد نصب برج های خود بودند . پس از آن  بود که در سال  ۲۰۱۶ برای پاکسازی هوا در شهر  پکن نصب شد. پژوهشگران دانشگاه فناوری ایندهوون میزان تاثیرگذاری این برج را آزمایش کردند. آنها متوجه شدند برج می تواند ۷۰ درصد از ذراتی با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر و ۵۰ درصد ذرات با قطر ۲.۵ میکرومتر و ریزتر را جذب کند. به گفته سازندگان مصرف الکتریسیته این برج بیش از یک کتری برقی نیست.

اکنون نیز قرار است نمونه ای از این برج کارامد که بی شباهت به یک جاروبرقی تصفیه کننده نیست  در پارکی در لهستان نصب شود.بر اساس گزارش های اولیه ، این برج می تواند ۷۰ درصد ذرات با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر را جذب کند و از بین ببرد.

ارتفاع این برج  ۷ متر  عرض آن نیز و ۳.۵ متر است . این برج در پکن طی ۴۱ روز حجمی معادل ۳۰ میلیون متر مکعب هوا را پاکسازی کرد.

به نظر می رسد فارغ از هزینه های ساخت و اجرای این پروژه دودخوار استفاده از آن برای سلامت بخشی جامعه و تلطیف هوا روشی به صرفه و کارامد است .

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

16 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش