موبایل

بهترین فرم گوشی تاشو چیست؟

پس از سال ها رکود، طراحی گوشی های هوشمند به نوآوری های زیادی رسیده است. تنها چند ماه پس از رونمایی اولین گوشی تاشو، دو رونمایی دیگر از گوشی های تاشو دیدیم که دو دیدگاه متفاوت را نسبت به طراحی گوشی تاشو ارائه کردند.

فروش خوب گوشی‌های تاشو

درست است که گوشی گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هواوی شروع بسیار سختی داشتند، اما با همان سرعتی که شرکت انتظار داشت فروش رفتند. سامسونگ برای اطمینان از ظرفیت تولید بالاتر برای سال آینده قراردادهایی را امضا کرده و مطمئن هستیم که هواوی نیز همین کار را انجام می دهد.

در بین گوشی های تاشو جدید، موتورولا نیز ثابت کرد که استعداد آن را دارد که به گوشی پرفروش و ترند تبدیل شود. موتورولا Razr 2019 نشان داد که گوشی های تاشوی قدیمی را می توان دوباره محبوب کرد (البته نحوه تا شدن اندکی متفاوت است).

در همین حال، شیائومی هنوز هم با یک طراحی تاشو دوگانه سر و کله می زند اما چیز آماده ای برای عرضه به بازار ندارد. در هر صورت احتمال می رود گوشی Mi Mix Alpha جایگزین جذابی برای گوشی های تاشوی کنونی شود.

گوشی سامسونگ به داخل تا می شود

فاکتور تاشدن را می توان به روشی دیگر تجزیه و تحلیل کرد. سامسونگ طراحی تاشوی داخلی را به گوشی خود آورده است تا از صفحه نمایش محافظت کند و گوشی به داخل تا شود. با این حال، یک صفحه گلس اولترا ( که در برابر خراش مقاوم است) را برای صفحه بیرونی درنظر گرفته است. ممکن است سامسونگ بعدا این طراحی را عوض کرده و زمینه را برای یک گوشی تاشو که به خارج تا می شود آماده کند.

تا شدن گوشی تاشوی هواوی به خارج است

هواوی نیز در حال حاضر یکی از این گوشی ها را در اختیار دارد با این تفاوت که نحوه تاشدن این گوشی به خارج است و به این ترتیب نیاز به یک صفحه نمایش خارجی را کاهش می دهد و این می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های این گوشی شود.

پوشش پلاستیکی صفحه نمایش به این معناست که باید هنگام استفاده مراقب آن باشید و برایش گارد بخرید. اما شیشه کورنینگ و موادی که روی گلس تاشوی این گوشی وجود دارد می تواند خیال شما را از بابت آسیب های احتمالی راحت کند.

طراحی گوشی تاشوی موتورولا

طراحی موتورولا در گوشی Razr 2019 از لحاظ فنی مشابه با گلکسی فولد سامسونگ است. صفحه تاشو به داخل تا می شود و همچنین دارای یک اسکرین خارجی نیز هست. با این وجود جهت لولا و اندازه و … متفاوت است.

گوشی میت ایکس و گلکسی فولد نمایشگرهای بزرگی مانند تبلت دارند. آنها نسبت های مربعی دارند و برای اسناد و امور چند وظیفه ای مناسب اند. اما برای حمل و نقل ممکن است یکی از نگرانی های مصرف کنندگان باشند و باید این مورد را در نظر گرفت که چند درصد از مصرف کنندگان تمایل به استفاده از گوشی سنگین تر دارند.

موتورولا ریزر اما به قابلیت حمل نیز فکر کرده است و ابعاد صفحه نمایش تصویر را به 94 در 72 در 14 میلی متر در اسکرین 6.2 اینچی با نسبت 22:9 رسانده است. شاید ظاهر این گوشی شما را یاد گوشی های قدیمی موتورولا بیاندازد، اما صفحه تاشوی این گوشی که به صورت افقی از بالا به پایین تا می شود، نوآوری جذابی محسوب می شود.

گوشی تاشو با اسکرین دوگانه

طراحی گوشی تاشو دوگانه نیز نوید اسکرین بزرگی را می دهد اما خطر آسیب پذیری اسکرین دوگانه بیشتر است. با این حال هنگامی که این فناوری کامل شود، می تواند راه بزرگی را در پیش بگیرد.

نوع دیگری از صفحه نمایش ها نیز وجود دارند که به صورت بسته بندی یا wrap-around هستند. این طرح نیز دارای مزایای زیادی و معایب کم در مقایسه با طراحی های فعلی است.

مطالب اخیر

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 روز پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

4 روز پیش

حرکت عجیب یا معقولانه ترکیه علیه خودروهای چینی

ترکیه  علیه خودروهای چینی تعرفه ۴۰ درصدی اعمال می‌کند. به گزارش کالاسودا، در سال ۲۰۲۳،…

6 روز پیش

رونمایی از شاسی بلند Luxeed S9؛ محصول مشترک هوآوی و چری علیه تسلا

Luxeed S9؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل…

1 هفته پیش

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

1 هفته پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 هفته پیش