نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس 2019 جایگزین لایت روم

نرم افزار ادوبی لایت روم یک برنامه قدرتمند برای ویرایش تصاویر است، اما برنامه های جایگزین دیگری نیز به عنوان نرم افزارهای ویرایش عکس 2019 جایگزین لایت روم وجود دارد که در زیر به انها اشاره می شود.

برنامه ادوب لایت روم، حرفه ای در ویرایش عکس

لایت روم اکنون دو برنامه مختلف دارد: لایت روم سی سی و لایت روم اصلی. لایت روم جدید  که در دسترس کاربران قرار دارد یک طراحی مجدد کاملاً متمرکز بر ویرایش چند وسیله ای است که تصاویر خام شما را در فضای ابری، فضای رایانه، گوشی و تبلت و حتی از طریق یک مرورگر بدون نیاز به نصب روی یک دستگاه استفاده کنند.

این برنامه همچنین از هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار اشیاء در یک تصویر و سازماندهی آنها بر اساس آن استفاده می کند. برنامه Lightroom Classic انتخاب حرفه ای هایی است که به یک راه حل قدرتمند ویرایش دسکتاپ نیاز دارند و همچنان دارای ویژگی های پیشرفته تری است که آن گروه از کاربران حرفه ای را هدف قرار می دهد. اما اگر به هر دلیلی این برنامه را در دسترس ندارید می توانید از جایگزین های آن استفاده کنید که در زیر به آنها اشاره می شود.

برنامه Skylum Luminar

  • دارا بودن لایه های مشابه فتوشاپ
  • ابزارهای بر مبنای هوش مصنوعی منحصر به فرد
  • دارای حق امتیاز

مقایسه با لایت روم

  • این برنامه در مقایسه با لایت روم دارای ابزارهای سازمان یافته تر شامل کلیدواژه هاست
  • ابزارهای خودکار بهینه تر
  • نیاز به پرداخت هزینه نسبت به فتوشاپ و لایت روم

در حالیکه که برنامه Skylum luminar مدت هاست که ویرایشگر محبوب عکس بوده و تا هنگامی که مدیریت دارایی های دیجیتال را به مجموعه خود اضافه نکرده بود، نتوانسته بود به عنوان جایگزینی برای لایت روم تبدیل شود. این برنامه دارای ابزارهایی هم برای سازماندهی تصاویر و ویرایش آنها و اعمال روی تصاویر خام و دست نخورده است.

برنامه Luminar می تواند به سرعت کار ویرایش و سازماندهی عکس ها را انجام دهد و ابزارهای مختلفی مانند برچسب های رنگی، ستاره، پرچم و … را نیز به عکس ها اضافه کند. همچنین گزینه ای برای اضافه کردن کلمات کلیدی وجود دارد که می تواند بعدا جستجوی عکس های شما را آسانتر کند.

مزیت های برنامه luminar

در حالی که Luminar بسیاری از ابزارهای ویرایشی مانند لایت روم را دارد ، اما این برنامه با تمرکز بیشتر روی تنظیمات از پیش تنظیم شده و ویرایش های یک کلیک شروع می شود ، که می تواند به تازه کارها در آشنایی با نرم افزار کمک کند. به وجود دسترسی به مجموعه های از پیش تنظیم شده، اگر ترجیح می دهید رویکرد دستی داشته باشید ، ابزارهای ویرایشی این مجموعه را می توانید استفاده کنید.

در حقیقت این برنامه نسبت به لایت روم ویژگی های پیشرفته تری دارد. یکی از ابزارهای مورد علاقه ما گزینه ای برای اضافه کردن پرتوهای خورشید بود و هنگامی که آن را روی عکس انجام می دهید، جلوه ای واقع گرایانه به عکس می دهد و چیز غیر طبیعی ای نخواهید دید. لومینار همچنین دارای فیلتر قطبی سازی دیجیتالی هوشمند، تقویت کننده نمای آسمان و تقویت کننده جزئیات است. فیلترهای محدوده لایت روم و ویرایش های لوکال نیز می توانند عکس های جذابی به شما تحویل دهند.

برنامه RAWTherapee

  • مناسب برای تمام کامپیوترهای مک، ویندوز و لینوکس
  • رایگان
  • بدون نیاز به import کردن تصاویر

در مقایسه با لایت روم

  • دارای ابزارهای سازماندهی شده بیشتر
  • دارای ابزارهای تنظیم محلی تصاویر
  • رایگان بودن به همراه داشتن اپلیکیشن موبایلی

مزیت های برنامه RAWTherapee

این برنامه یکی از بهترین برنامه های ویرایش تصاویر رایگان است که می توانید پوشه هایی از تصاویر خام را به صورت همزمان ویرایش کنید. باز کردن یک پوشه در RAWTherapee می تواند به طور خودکار تصاویر را به برنامه اضافه کند و از  یک ساختار سازماندهی شده برای پرونده ها و فایل ها اضافه کند. این ساختارهای مکان اصلی فایل را تغییر نمی دهند.

این برنامه منبع باز بسیاری از ابزارهای ویرایشی مشابه لایت روم دارد و از گزینه های اساسی مانند تنظیمات و ابزارهای پیشرفته مانند منحنی ها و تصحیح رنگ و براش های مختلف استفاده می کند. با کمک این برنامه می توانید تنظیمات رنگ را در یک برگه به انجام برسانید و از آموزش های داخلی خود برنامه نیز برای کمک به یادگیری ویژگی های مختلف استفاده کنید.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

8 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

1 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

4 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش