به زودی: دوربین های فوق پیشرفته و بدون آینه نیکون

0
725

کالاسودا_ما می دانیم که نیکون تصمیم دارد که به طور جدی دوباره وارد بازار دوربین های بدون آینه شود و به تازگی جزئیاتی هم در این زمینه کشف کرده ایم.

شایعات حاکی از آن است که نیکون تصمیم دارد در پنج شنبه آینده روز ۲۳ آگوست (۱ شهریور) از دو دوربین جدید و بدون آینه خود رونمایی کند.نام این دوربین ها Z6 و Z7 می باشد و احتمالا در کنار رونمایی از این دوربین ها ، لنزهای جدیدی هم به بازار عرضه خواهند کرد.

گفته شده دوربین های Z6 و Z7 همانند دوربین های سونی مدل A7 و A7R متفاوت خواهد بود. دوربین Z6 دارای یک سنسور ۲۶ مگاپیکسلی است که به طوری طراحی شده که کاربر به راحتی بتواند از آن استفاده کند ، دوربین Z7 هم دارای یک سنسور ۴۷ مگاپیکسلی است که می تواند عکس هایی با کیفیت بی نظیر ثبت کند.

این ها تمام اخباری است که در زمینه این دوربین ها به بازار عرضه شده است اما نیکون تا حدودی جزئیات لنزهای جدید خود را نیز افشا کرده است.این سه لنز جدید این شرکت هم همان پنج شنبه آینده به بازار عرضه خواهند شد.این لنز به ترتیب ۵۰mm f/1.8 ، ۲۴-۷۰mm f/4 و یک مدل با دید وسیع تر و f/1.8 است.

تمام این خبرها نشان دهنده این است که شرکت نیکون می خواهد رقیب جدی برای دوربین های سونی باشد.سونی چندین سال می شود که در زمینه دوربین های بدون آینه فعالیت می کند و همین موضوع باعث شده تا نیکون تصمیم بگیرد وارد این بازار شود و گوی رقابت را از سونی به رباید.البته نیکون اعلام کرده است که دوربین آن تفاوت فاحشی با دوربین های سونی دارد.

باید دید که در این بازار رقابتی جدید کدام شرکت برنده رقابت می شود ، قطعا رقابت دیدنی ای از این دو شرکت شاهد خواهیم بود.

توضیحاتی در مورد دوربین های بدون آینه (Mirrrorless)

دوربین بدون آینه گونه‌ای از دوربین‌های دیجیتال است که برخلاف دوربین تک ‌لنزی بازتابی (SLR)، فاقد آینه و نمایاب اپتیکال یا نوری است. در این دوربین‌ها نمای مقابل به‌صورت الکترونیکی از روی حسگر دوربین خوانده و روی نمایشگر ال‌سی‌دی آن نقش می‌بندند و در بعضی از مدل‌ها یک نمایاب یا چشمی الکترونیکی نیز درنظر گرفته می‌شود که در واقع جایگزینی برای نمایاب نوری است. این درحالی است که در ساختار داخلی دوربین تک‌لنزی بازتابی (SLR) یک آینه وجود دارد و نمای مقابل را از دریچه لنز به نمایاب یا چشمی دوربین منعکس می‌کند. به همین علت، یعنی به‌علت وجود آینه داخلی، دوربین‌های DSLR در مقایسه با دوربین‌های بدون‌آینه بزرگ‌تر هستند.

دوربین‌های عکاسی بدون آینه با نام دوربین‌های میرورلس (Mirrorless) یا میکرو سه چهارم نیز نامیده می‌شوند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها