توقف پروژه دوربین های واقعیت مجازی گوگل و آی مکس

0
467

کالاسودا_به تازگی شرکت آی مکس دو مرکز پروژه دوربین واقعیت مجازی خود را به طور کامل بسته است. سخنگوی شرکت آی مکس اعلام کرده است که آنها دیگر روی پروژه دوربین های واقعیت مجازی با گوگل همکاری نخواهند کرد.

 

صحبت های جدید شرکت آی مکس

مسئولان شرکت آی مکس همچنین در ایمیلی اعلام کرده اند «هم اکنون ما گسترش دوربین های واقعیت مجازی آی مکس را متوقف کرده ایم و در همین حال مشغول بررسی ارزش و قابلیت این برنامه آزمایشی هستیم.»

همکاری مشترک آی مکس و گوگل

شرکت آی مکس و گوگل اولین بار پروژه مشترک دوربین های واقعیت مجازی خود را در سال ۲۰۱۶ آغاز کردند و این دو کمپانی تلاش کردند تا یک دوربین واقعیت مجازی با کیفیت سینمایی تولید کنند. آنها تصمیم داشتند با این دوربین های واقعیت مجازی گامی بزرگ در تولید فیلم و محتوا بردارند. این موضوع می توانست به سازندگان فیلم و سریال کمک کند تا محتواهای با کیفیت و خارق العاده ای منتشر کنند.

در سال ۲۰۱۷ شرکت آی مکس هفت مرکز واقعیت مجازی را در شهرهای مختلف تاسیس کرد. به تازگی هم دو مورد از این مراکز را بسته است و سرنوشت پنج مرکز دیگر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تصمیم مستقیم از سوی گوگل

یک منبع نزدیک به گوگل اعلام کرده است که تصمیم توقف این پروژه از سوی شرکت گوگل اتخاذ شده و قرار است این پروژه به سمت واقعیت تکمیلی نزدیک شود و از بخش واقعیت مجازی فاصله گیرد. هدف های شرکت آی مکس بسیار جاه طلبانه تر از گوگل بود و به همین دلیل اختلاف نظرهایی پیش آمده است.

کارهای شرکت گوگل در زمینه AR

در سال گذشته گوگل تمرکز خود را روی پروژه واقعیت تکمیلی گذاشت و برنامه های زیادی در این زمینه برای سیستم عامل اندروید خود منتشر کرد.

توضیحاتی در مورد شرکت گوگل

گوگل یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه فناوری اطلاعات شامل جست و جوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار است. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آنها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند.

گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ آگوست ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت 20 سال یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها