سازمان ها

تولید خودروهای ایرانی – ترکی

ایران برای پایان دادن به مشکلات خودرویی خود دست به همکاری با ترکیه می پردازد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران همچنان واردات خودروی لوکس و خارجی را ممنوع اعلام کرده و به جای وارد کردن این خودروها دست به تولید خودرو با همکاری ترکیه می زند. تولید خودروهای ایرانی – ترکی قرار است در شهرک هایی صورت بگیرد که مخصوص تولید محصولات مشترک میان ایران و ترکیه است.

این در حالی است که ایران پیش از این برای تولید خودروهای خود به همکاری با کشورهایی چون فرانسه و چین می پرداخت و پس از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، شرکت های فرانسوی و چینی ایران را ترک کردند. همین امر موجب ایجاد اختلال در خط تولید خودروهای ایرانی شد تا جایی که در دو سال گذشته هنوز بسیاری از ثبت نام کنندگان در پروژه پیش خرید خودروی خود را دریافت نکرده اند. همچنین برخی از مدل های خودرو در ایران دیگر امکان تولید ندارند و کسانی که برای پیش خرید این خودروها ثبت نام کرده بودند، ناچارند مدل های دیگر و بسیار پائین تر را خریداری کنند.

ایران برای حل این مشکلات راه حل های زیادی در نظر داشته که یکی از آن ها ممنوعیت واردات ماشین های خارجی است تا در مقابل ایرانی ها به بازار داخل روی بیاورند و با خرید خودروهای داخلی مانع از ورشکستگی خودروسازان شوند. حالا برخی از کشورها هستند که برای جایگزینی فرانسه و یا چین در صنعت خودرویی ایران اعلام آمادگی کرده اند. از آن جمله می توان به روسیه و ترکیه اشاره کرد. همکاری خودرویی ایران و روسیه هنوز برنامه ریزی خاصی ندارد اما در خصوص همکاری با ترکیه در تولید خودرو شهرک های صنعتی در حال راه اندازی هستند. با این اقدام خودروهای ایرانی رنگ و بوی تازه ای به خود خواهند گرفت و خودروهای جدید شاید بتوانند رکود این بازار را از میان ببرند.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

8 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

1 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

2 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

4 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش