دانلود ها

حمله لاس وگاس شایعه پراکن های مجازی را شاد کرد

کالاسودا_با وجود گذشت چند روز از حملات مرگبار لاس وگاس تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار جعلی و نامعتبر ، بازار شابعات را دغ کرده اند.

حملات تروریستی و مرگبار این روزها بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است . با این وجود، به نظر می رسد کاربران اهل ایالات متحده شایعه پراکن تر از کاربران اروپایی هستند.

به اعتقاد بسیاری از ناظران شبکه های اجتماعی ، مدیران گوگل و فیس بوک بیش از کاربران مقصرند . چراکه پاک شدن پست‌های ارسالی از طریق شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل در این زمینه مدتی زمان برد و همین مساله باعث شد اخبار کذب یاد شده در سطحی وسیع در اینترنت منتشر شوند.

به عبارت دیگر  انتشار اخبار غلط و جعلی در مورد نام فرد مظنون حملات مرگبار لاس‌ وگاس از طریق #گوگل و #فیس‌بوک بار دیگر خطرات استفاده غلط از این شبکه‌های اجتماعی را ثابت کرده است.

اما چگونه می توان به این خبرها دسترسی داشت ؟اطلاعات جعلی این حادثه از طریق جستجوگر گوگل و در بخش Top Stories آن قابل دسترس بود. افزون بر این  بازنشر خبرهای اینچنینی  در شبکه اجتماعی فیس بوک باعث شد بسیاری از کاربران گمراه شوند.

جالب است که یک وب سایت حامی ترامپ به نام The Gateway Pundit یک فرد را به عنوان عامل تیراندازی معرفی کرد و به نقل از اطلاعات مندرج در یک صفحه فیس بوکی وی را یک چپگرا و حامی حزب دموکرات آمریکا معرفی کرد که از طرفداران راشل مادو مجری شبکه MSNBC بوده است.

این در حالی است که پلیس لاس وگاس عامل این تیراندازی فردی به نام استفان کرگ پادوک بوده که اهل نواداست و از طبقه ۳۲ هتلی به هزاران آمریکایی که در جریان یک فستیوال موسیقی گرد هم آمده بودند تیراندازی کرده است. وی ۵۹ نفر را کشته و بیش از ۵۰۰ نفر را زخمی کرده و در شرایطی که پلیس در تلاش برای دستگیری وی بود، خود را کشت.

در نهایت و در کمال شگفتی ؛ برخی کاربران شبکه اجتماعی ۴chan.org هم اطلاعاتی را منتشر کرده و مدعی شدند که تیرانداز یادشده یک سوسیال دموکرات بوده است. گوگل بعد از مدتی اطلاعات یادشده را به عنوان اطلاعات سیاسی غلط نشانه گذاری کرد و جلوی نمایش آنها را در صدر نتایج جستجوی خود گرفت. فیس بوک هم بعد از مدتی پست های موید این ادعاهای دروغ را پاک کرد.

نظر شما چیست ؟کاربران مقصرند یا شبکه های مجازی؟

مطالب اخیر

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 روز پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

4 روز پیش

حرکت عجیب یا معقولانه ترکیه علیه خودروهای چینی

ترکیه  علیه خودروهای چینی تعرفه ۴۰ درصدی اعمال می‌کند. به گزارش کالاسودا، در سال ۲۰۲۳،…

6 روز پیش

رونمایی از شاسی بلند Luxeed S9؛ محصول مشترک هوآوی و چری علیه تسلا

Luxeed S9؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل…

1 هفته پیش

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

1 هفته پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 هفته پیش