روش هایی برای بهبود یک خواب شبانه؛ از پوشاندن ساعت تا خوردن میان وعده

بیش از 35% افراد از مشکلات خواب رنج می برند و این موضوع بیش از 5 سال است که هر کدام از آنها را درگیر کرده است. اما روش هایی برای این کار و بهبود خواب شبانه وجود دارد که در زیر به انها اشاره می شود.

  • ظرف بشویید

بر اساس یک مطالعه در دانشگاه دولتی فلوریدا، شستن ظرف ها در سینک می تواند ذهن را آرام کند و استرس را کاهش دهد. هنگامی که با ذهن شلوغ و خسته این کار را می کنید، بوی مواد شوینده و احساس درجه حرارت آب روی پوست می تواند به شما آرامش دهد. افرادی که ظرف می شویند کاهش 27 درصدی اضطراب را تجربه کرده اند.

  • ورزش کنید

ورزش خود یکی از عوامل آرامش بخش و بهبود خواب آوری برای فرد است، اگر شما خود را عادت به ورزشی خاص یا حد پیاده روی قرار دهید می توانید میزان استرس و فشار خود را کاهش داده و خواب راحت تری داشته باشید.

  • به داستانی قبل از خواب گوش کنید

تنها به این دلیل که بزرگسال هستید خود را از شنیدن داستان محروم نکنید. این به این معنا نیست که نمی توانید با داستان بخوابید، خصوصا این روزها که کتاب های صوتی طرافداران زیادی پیدا کرده است و می توانید قبل از خواب یکی از آنها را گوش کنید تا خوابتان ببرد. اپلیکیشن های زیادی در این خصوص وجود دارد که برخی از آنها نیز تنها موسیقی هایی آرامش بخش برای شما پخش می کنند تا کم کم به خواب روید.

  • به چیزهای خوب فکر کنید

هر شب پنج چیزی که حال شما را خوب می کنید با صدای بلند نام ببرید و حس خوب در خود ایجاد کنید. اگر هم آن 5 چیز را دارید، بابت داشتنش از خدا شکرگزاری کنید. مطالعات روانشناختی کارشناسان دانشگاه های انگلستان و کانادا ثابت کرده است که فقط فکر کردن به موضوعات مختلف پیش از خواب تا چه میزان می تواند روی خواب شما اثر بگذارد. بنابراین سعی کنید که به موضوعات خوب فکر کنید تا مدت طولانی تری به خواب بروید.

  • روی ساعت را بپوشانید

اگر نگاه کردن به ساعت و انتظار برای بیدار شدن شما را اذیت می کند، بهتر است روی ساعت خود را با یک کاور بپوشانید و همچنین از ساعتهای غیرشماطه دار استفاده کنید که صدا ندهد.

  • دمای اتاق را تنظیم کنید

دمای مرکز بدن نیاز به کاهش 1 درجه ای در هنگام خواب دارد تا مغز ما پیامی دریافت کند که موجب افزایش تولید ملاتونین در شب و کمک به خواب ما شود. دمای ایده آل اتاق حدود 18 درجه سانتی گراد است. پس سعی کنید که دمای اتاق را به این بازه نزدیک کنید و به گونه ای نباشد که خیلی گرم یا خیلی سرد باشد.

  • از پتوی سنگین استفاده کنید

یک مطالعه در کشور سوئد که در مجله پزشکی خواب و اختلالات منتشر شده است نشان می دهد که افراد مبتلا به بی خوابی که زیر پتوهایی با وزن سنگین قرار گرفتند، خواب راحت تری داشتند و هنگام بیدار شدن نیز حس تازه تر و بهتری را تجربه می کنند. البته این موضوع را با دکتر خود چک کنید.

  • میان وعده های غلاتی بخورید

می توانید سر شب مقداری غلات و خشکبار به عنوان میان وعده بخورید. این مواد منبع ملاتونین هستند و طبق تحقیقات دانشگاه تگزاس خوردن این مواد می تواند موجب افزایش مقدار هورمون های موثر در خون شما شود.

  • کنار پنجره قرار گیرید

قرار گرفتن کنار پنجره در طول روز می تواند به شما در خواب بهتر کمک کند. مجله Clinical Sleep medicine مقاله ای را منتشر کرد که نشان می دهد کارکنان اداری که در کنار یک پنجره نشسته اند به طور متوسط 46 دقیقه بیشتر در شب نسبت به کسانی که در دفاتر بدون پنجره کار می کنند، به خواب رفته اند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش