خوش شانس ترین فضانوردان سال معرفی شدند

کالاسودا_ناسا فهرست مسافران خوش شانس سفر به فضا را منتشر کرد. فهرستی که متشکل از ۹ فضانورد خواهد بود که با ماهواره های اسپیس ایکس و بوئینگ پرواز خواهند کرد.

سفر از چه زمانی کلید می خورد؟

طی روز گذشته،  در مرکز فضایی جانسون در هوستون (آمریکا)، اسامی ۹ فضانورد که در قالب ۴ پرواز در سال ۲۰۱۹، به فضا سفر می کنند. ناسا برای انتقال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) از فضاپیمای سایوز (Soyuz) روسیه استفاده می‌کند، اما این قرارداد در نوامبر ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد.

ناسا در تلاش برای پایان دادن به این وابستگی، فضاپیماهای بوئینگ و اسپیس‌ایکس را درنظر گرفته است.این مأموریت‌ها در قالب دو قرارداد تجاری ۴.۲ میلیارد دلاری با بوئینگ و ۲.۶ میلیارد دلاری با اسپیس‌ایکس که سال ۲۰۱۴ منعقد شد، انجام می‌شوند.

نگاهی به فضاپیمای استارلاینر بوئینگ

اریک بو (Eric Boe)، کریس فرگوسن (Chris Ferguson) و نیکول مان (Nicole Mann)، فضانوردانی هستند که برای پرواز آزمایشی فضاپیمای استارلاینر (CST-100 Starliner) شرکت بوئینگ انتخاب شده‌اند.

پرواز آزمایشی که برای اواسط سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است، این امکان را برای خدمه پرواز فراهم می‌کند تا با نمایشگرهای فضاپیما، نحوه ارتباطات با مرکز کنترل مأموریت، کنترل عملیات حین پرواز بیشتر آشنا شوند.

نیکول مان با اشاره به اهمیت انجام این مأموریت گفت: این پرواز، فرصتی است که امکان آزمایش و توسعه فضاپیمای بوئینگ را برای استفاده در مأموریت‌های آینده فراهم می‌کند و قطعا یک لحظه افتخارآمیز برای اعضای تیم پرواز محسوب می‌شود.

نخستین مأموریت پس از صدور گواهینامه (first post-certification mission) برای فضاپیمای استارلاینر، توسط جاش کاسادا (Josh Cassada) و سونی ویلیامز (Suni Williams) از پایگاه نیروی هوای کیپ کاناورال در فلوریدا (آمریکا) انجام خواهند شد. زمان دقیق این مأموریت هنوز اعلام نشده است.

فضاپیمای هوشمند دراگون اسپیس‌ایکس

باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley)، خدمه مأموریت آزمایشی فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس هستند که آوریل ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) راهی فضا خواهند شد.

نخستین مأموریت پس از صدور گواهینامه (first post-certification mission) برای فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون، توسط ویکتور گلوور (Victor Glover) و مایک هاپکینز (Mike Hopkins) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا (آمریکا) انجام خواهد شد. زمان دقیق این مأموریت نیز هنوز اعلام نشده است.

این ۹ نفر، نخستین فضانوردانی هستند که پس از یک وقفه ۷ ساله (از سال ۲۰۱۱)، از خاک آمریکا راهی فضا خواهند شد.

فضاپیماهای سرنشین‌دار دراگون و استارلاینر پس از تکمیل موفقیت‌آمیز پروازهای آزمایشی و دریافت گواهینامه نهایی، برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود روند دریافت مجوز تا فوریه ۲۰۲۰ به طول بیانجامد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

3 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

4 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

5 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

7 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش