راهنمای استفاده از دوربین iOS 11

0
645

کالاسودا_امروز می خواهیم در مورد  چگونگی استفاده از اِفِکت های دوربین تلفن همراه iPhone خود در سیستم عامل OS11 صحبت کنیم.

عکس های زنده شرکت اَپِل اولین بار برای گوشی های iPhone 6S و ۶S Plus استفاده شد و این ویژگی جالب بعدها هم در عکاسی استفاده شد.در این حالت دوربین فاصله ۱.۵ ثانیه قبل و بعد بهم خوردن شاتر را فیلم برداری می کند.به همین خاطر است که تصاویر زنده خیلی آرام حرکت می کنند مانند قاب عکس های فیلم معروف هری پاتر.این ویژگی در سیستم عامل iOS 11 هم بیشتر شد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

در بین اِفِکت ها گزینه های Loop ، Bounce و Long Exposure وجود دارد.اِفِکت Loop می تواند یک نقطه آغاز و پایان برای آن تعیین کرد و به حالت بی نهایت آن پخش کرد.اِفِکت Bounce می تواند یک ویدیو شما رو به حالت برعکس پخش کند و در آخر اِفِکت  Long Exposure قرار دارد که می تواند تعداد زیادی عکس رو باهم ترکیب کند و یک عکس واحد به شما هدیه کند در حالی که اجزای مختلف داخل عکس تار و محو هستند.

نحوه استفاده از اِفِکت های Loop ، Bounce و Long Exposure

برای استفاده از اِفِکت های دوربین iOS11 باید بدانید که اول از همه یک سری عکس زنده در گوشی داشته باشید.حالا برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید و قائدتا باید یک شکل دایره حلقه ای را بر روی تصویر مشاهده کنید.اگر این دایره حلقه ای زرد بود یعنی روشن می باشد و اگر این دایره سفید و خطی هم روی آن قرار داشت یعنی خاموش است.برای روشن کردن امی توانید بر روی آن کلیک کنید.

حالا هر عکسی که شما می گیرید را می توانید با استفاده از این اِفِکت ها تغییر دهید.شما با کلیک بر روی دکمه عکس گرفتن ، عکس خود رو می گیرید و  در قسمت پایین گوشی خود دوباره عکس خود را انتخاب می کنید.

شما حالا می توانید به قسمت Photos app بروید و بر روی Live Photos کلیک کنید و بعد یکی از اِفکت های موردنظر خود  راانتخاب کنید.شما می توانید از این اِفِکت ها در هر زمان که دوست داشتید استفاده کنید و زمان عکس اصلا اهمیتی ندارد.اگر شما اِفِکتی رو انتخاب کنید می توانید باز هم اون رو تغییر دهید و اِفِکتی تازه تر انتخاب کنید.

اِفِکت Loop و Bounce

این اِفِکت ها می توانند جلوه های جالبی را به عکس های شما ببخشند. برای مثال به عکس های زیر نگاه کنید:


 

دوباره تکرار می کنیم که اِفِکت Bounce می تواند ویدیوهای شما را به حالت عقب گرد اجرا کند و شما فقط باید مدت زمان را تعیین کنید.اِفِکت Loop برای عکس های زنده کاربرد دارد و شما می توانید از اون استفاده کنید.هر دو این اِفِکت ها شاید استفاده عجیبی داشته باشند ولی برنامه ای مثل Instagram فرمت این فایل رو با پسوند Gif یا Mov می شناسد.البته این فایل ها رو نمی توان در Twitter یا فیسبوک به اشتراک گذاشت.

 

اِفِکت Long Exposure

همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید بیشتر با استفاده از سه پایه انجام می شود.تلفن شما باید کاملا ثابت باشد تا بتواند بهترین نتیجه به شما را ارائه دهد.همانطور که در تصویر بالا سمت چپ مشاهده می کنید عکس کاملا تار می باشد زیرا تلفن همراه اصلا ثابت نبوده است.ولی در تصویر سمت راست عکس واضح و عالی گرفته شده  و دلیل اون این است که تلفن همراه در حال ثابت بوده است.این فایل ها به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند دلیل اون هم این می باشد این عکس ها با پسوند JPEG ذخیره می گردد.

امیدواریم که از مقاله لذت بُرده باشید و برای شما دوستان مفید بوده باشد.

حتما نظرهای خود رو در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها