سازمان ها

راه اندازی اولین سامانه ضد فیشینگ ایران

اولین سامانه ضد فیشینگ ایران از سوی مرکز ماهر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فیشینگ در ایران چنان وسعت یافته و ابعادش گسترده شده که مرکز ماهر سامانه ای برای مقابله با آن راه اندازی کرده است.

سامانه ضدفیشینگ درگاه بانکی مرکز آپا دانشگاه سمنان با حمایت مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) راه اندازی شده تا به شناسایی و آگاه ساختن سرویس‌گیرنده وب از درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی بپردازد.

این سامانه به گونه ای عمل می کند که هنگام هدایت کاربر به صفحات پرداخت اینترنتی در یک سایت، به صورت خودکار اصل بودن یا فیشینگ بودن آن صفحه را شناسایی کرده و به کاربر پیام هشدار ارسال می کند.

زمان استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی صحیح و اصل، پیامی مبنی بر اصل بودن آن درگاه به کاربر نمایش داده می‌شود و در صورت جعلی بودن نیز یک پیام هشدار نمایش داده شده و برای بررسی بیش‌تر، کاربر به صفحه این سامانه هدایت می‌شود. 

طبق آمار اعلام شده، اغلب قربانیان فیشینگ از طریق گوشی همراه گرفتار این دام می‌شوند از این رو مرکز ماهر برای حفظ امنیت پرداخت الکترونیک و جلوگیری از سرقت کارت‌های بانکی توصیه کرده که مرورگر یاندکس یا فایرفاکس اندروید روی گوشی های تلفن همراه کاربران نصب باشد تا در زمان پرداخت آنلاین بتوانند از سامانه ضد فیشینگ این مرکز استفاده کنند.

برای کارکردن با این سامانه کاربر می تواند با کلیک بر روی دکمه فعال سازی این سامانه، با ارسال آدرس درگاه پرداخت جعلی به سرور سامانه ضد فیشینگ موافقت کند. در این صورت سامانه ضد فیشینگ به بررسی جعلی یا درست بودن این وبسایت می پردازد. البته با کلیک روی دکمه انصراف، افزونه غیرفعال خواهد ماند.

با فعال بودن سامانه، در صورت تشخیص درگاه جعلی پرداخت اینترنتی یک هشدار برای کاربر نمایش داده می شود در این صورت، فقط درگاه‌هایی امن هستند که افزونه پیام اصالت آن را به شما نشان دهد، در غیر این صورت درگاه جعلی است.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

23 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش