راه اندازی اولین سامانه ضد فیشینگ ایران

0
306
Login into account and fishing hook. Phishing scam, hacker attack and web security concept. online scam and steal. vector illustration in flat design

اولین سامانه ضد فیشینگ ایران از سوی مرکز ماهر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فیشینگ در ایران چنان وسعت یافته و ابعادش گسترده شده که مرکز ماهر سامانه ای برای مقابله با آن راه اندازی کرده است.

سامانه ضدفیشینگ درگاه بانکی مرکز آپا دانشگاه سمنان با حمایت مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) راه اندازی شده تا به شناسایی و آگاه ساختن سرویس‌گیرنده وب از درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی بپردازد.

این سامانه به گونه ای عمل می کند که هنگام هدایت کاربر به صفحات پرداخت اینترنتی در یک سایت، به صورت خودکار اصل بودن یا فیشینگ بودن آن صفحه را شناسایی کرده و به کاربر پیام هشدار ارسال می کند.

زمان استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی صحیح و اصل، پیامی مبنی بر اصل بودن آن درگاه به کاربر نمایش داده می‌شود و در صورت جعلی بودن نیز یک پیام هشدار نمایش داده شده و برای بررسی بیش‌تر، کاربر به صفحه این سامانه هدایت می‌شود. 

طبق آمار اعلام شده، اغلب قربانیان فیشینگ از طریق گوشی همراه گرفتار این دام می‌شوند از این رو مرکز ماهر برای حفظ امنیت پرداخت الکترونیک و جلوگیری از سرقت کارت‌های بانکی توصیه کرده که مرورگر یاندکس یا فایرفاکس اندروید روی گوشی های تلفن همراه کاربران نصب باشد تا در زمان پرداخت آنلاین بتوانند از سامانه ضد فیشینگ این مرکز استفاده کنند.

برای کارکردن با این سامانه کاربر می تواند با کلیک بر روی دکمه فعال سازی این سامانه، با ارسال آدرس درگاه پرداخت جعلی به سرور سامانه ضد فیشینگ موافقت کند. در این صورت سامانه ضد فیشینگ به بررسی جعلی یا درست بودن این وبسایت می پردازد. البته با کلیک روی دکمه انصراف، افزونه غیرفعال خواهد ماند.

با فعال بودن سامانه، در صورت تشخیص درگاه جعلی پرداخت اینترنتی یک هشدار برای کاربر نمایش داده می شود در این صورت، فقط درگاه‌هایی امن هستند که افزونه پیام اصالت آن را به شما نشان دهد، در غیر این صورت درگاه جعلی است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها