رونمایی از شاسی بلند برقی لوسید گراویتی با ۷۰۸ کیلومتر پیمایش

0
4133

برند لوسید از جدیدترین شاسی بلند برقی خود موسوم به گراویتی با پیمایش ۷۰۸ کیلومتر با یکبار شارژ به قیمت پایه ۸۰ هزار دلار رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا، این دومین خودروی رونمایی شده توسط لوسید موتورز، پیشگام در فناوری خودروهای برقی است که نام کاملش Lucid Gravity 2025 است که ۷۰۸ کیلومتر پیمایش را وعده داده است.

خط سقف شیبدار گراویتی در اسپویلر دم خودرو ادغام شده و خودرو از دور مانند شبحی شیک به نظر می‌رسد که با طراحی ضریب درگ زیر ۰.۲۴  یک شاهکار عالی برای یک شاسی بلند محسوب می‌شود.

گراویتی در ابعاد ۵۰۳۴ میلیمتر طول، ۱۹۹۹ میلیمتر عرض و ۱۶۵۶ میلیمتر ارتفاع  ساخته شده و تا ۷ نفر را می‌توان در آن جا داد.

فاصله دو محور نیز ۳۰۳۵ میلیمتر است که پلتفرم چهار چرخ محرک دو موتور مشابه لوسید ایر دارد.

تریم‌های مختلف خودرو بیان نشده اما ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد و صفر تا ۹۷ کیلومتر آن ۳.۵ ثانیه است.

همچنین ظرفیت باتری معلوم نیست اما از معماری ۹۰۰ ولتی استفاده کرده که اجازه می‌دهد ۳۲۲ کیلومتر پیمایش را با ۱۵ دقیقه شارژ انجام داد.

فضای داخلی گراویتی وعده می‌دهد تا سرنشینان بزرگسال را در هر سه ردیف به راحتی در خود جای دهد و درهای عقب با زاویه ۹۰ درجه برای دسترسی آسان باز می‌شوند.

طبق گفته لوسید موتورز، مدل هفت نفره حداکثر فضای بار بیش از ۳۱۷۱ لیتر را ارائه می‌دهد که به احتمال زیاد تا سقف اندازه گیری می‌شود.

این خودروی پنج نفره به لطف صندلی‌های تاشو به خوبی یکپارچه، حدود ۳۳۹۸ لیتر (تا پنجره ها) فراهم می‌کند.

گراویتی همچنین دارای یک صندوق عقب با ظرفیت بیش از ۲۲۷ لیتر، کامل با جا لیوان‌های قالبی و یک صندلی تاشو برای دو نفر است که نشان دهنده تعهد لوسید برای به حداکثر رساندن فضا و کاربرد است.

گراویتی یک سیستم تعلیق بادی Zero Gravity اختیاری با حالت‌های ارتفاع متعدد ارائه می‌کند که قابلیت‌های خارج از جاده را بدون به خطر انداختن درگ یا هندلینگ در سرعت‌های بالاتر افزایش می‌دهد.

این وسیله نقلیه همچنین دارای سیستم تعلیق پنج لینک جلو، مشابه Lucid Air است که تجربه رانندگی پایدار و پاسخگو را تضمین می‌کند.

لوسید اعلام کرده است که قیمت اولیه گراویتی کمتر از ۸۰ هزار دلار خواهد بود و نسخه اولیه Dream Edition برای تحویل در اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

البته به نظر می‌رسد که نسخه Dream از 80,000 دلار شروع می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها