پشتیبانی آیفون از پروتکل RCS از سال ۲۰۲۴

0
1063

اپل از ۲۰۲۴ پروتکل ارتباطی خدمات ارتباطی غنی RCS را به آیفون اضافه می‌کند.

به گزارش کالاسودا، «خدمات ارتباطی غنی» یک پروتکل ارتباطی بین اپراتورهای موبایل و بین گوشی و اپراتور است که با هدف جایگزینی سیستم پیام متنی غنی‌تر از پیامک توسط انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار GSMA توسعه داده شده است.

سخنگوی اپل ضمن تایید خبر گفت اواخر سال آینده میلادی{۲۰۲۴} استاندارد RCS به آیفون افزوده خواهد شد. این سیستم در کنار آی مسیج کار خواهد کرد.

منظور سخنگو این است که آی مسیج همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و سیستم جدید کنار آی مسیج کار خواهد کرد، چرا که به گفته وی آی مسیج همچنین بهترین و امن ترین تجربه پیام رسانی برای کاربران اپل است.

با استاندارد RCS می‌توان پیام غنی‌تر شامل چند رسانه‌ای را به متن افزود و جالب اینجاست که گوگل برای اندروید پیش قدم شده و از سیستم رمزگذاری روی چت مبتنی بر RCS در برنامه Messages استفاده کرده است اما اپل به دلایلی تاکنون مقاومت کرده است.

گفتنی است RCS بسیاری از قابلیت‌های آی مسیج اپل را داشته و اگر اپل سیستم جدید را راه اندازی کند، ارتباط متنی غنی‌تر میان آیفون و گوشی‌های اندرویدی برقرار خواهد شد، کاری که اخیرا با Nothing Chat {از سوی برند ناتینگ} می‌توان کرد.

بدین ترتیب میان کاربران آیفون و اندروید می‌توان رسید خواندن پیام، نشانگرهای تایپ، اشتراک گذاری تصویری و ویدئویی با کیفیت بالا و اشتراک گذاری مکانی و تسک‌ها را مبادله کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها