بهترین دوربین های کامپکت 2019: از زوم تا کیفیت برتر لنز

0
923
بهترین دوربین های کامپکت 2019: از زوم تا کیفیت برتر لنز

از دوربین های ساده برای مبتدیان گرفته تا لنزهای با قدرت بالا ، در اینجا بهترین دوربین های کامپکت دکمه ای که هم اکنون می توانید خریداری کنید برای شما معرفی شده است.

دوربین کامپکت یا گوشی هوشمند؟

دوربین های کامپکت و بازار دوربین های کامپکت طی چند سال گذشته بسیار تغییر کرده اند. تلفن های هوشمند ، با سیستم های دوربین در حال بهبود خود ، مدل های دوربین را کنار زده اند و در نتیجه تولید کنندگان دوربین روی قرار دادن ویژگی های پیشرفته تر در دوربین های کامپکت متمرکز شده اند.

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب دوربین جمع و جور، امکان ضبط تصاویر عالی بدون دردسر تغییر لنزها است که بیشتر آنها از سنسور نوع 1 اینچی استفاده می کنند. این بزرگتر از تراشه هایی است که در تلفن های هوشمند و دوربین های کامپکت ارزان قیمت تر پیدا خواهید کرد، با این حال از سنسورهایی که در جدیدترین دوربین های بدون آینه و DSLR دریافت خواهید کرد ، کوچکتر است.

با داشتن سنسور بزرگتر این دوربین ها، کیفیت تصویری به مراتب بهتر از حتی بهترین گوشی های هوشمند دریافت می کنید و در برخی موارد (خصوصاً دوربین های کامپکت با سطح بالا) ، این دوربین ها می توانند عملکرد یک دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه را در اختیار شما بگذارند. یک سنسور بزرگتر همچنین پیکسل های جمع آوری نور بیشتری را ارائه می دهد که به نوبه خود ، معمولاً تصاویر با نویز کمتری را در حساسیت ISO بالا یا در شرایط کم نور ضبط می کند.

دوربین کامپکت یا گوشی هوشمند؟

بهترین دوربین های کامپکت 2019

در حال حاضر طیف گسترده ای از دوربین های کامپکت متفاوت وجود دارد که تقریباً با تمام نیازها و بودجه های عکاسی متناسب هستند. دوربین های کامپکت کوچک و جمع و جور هستند و می توانند در جیب جا شوند ، اما دارای محدوده بزرگنمایی بزرگ هستند و می توانند در ردیف دوربین های DSLR  قرار بگیرند، اما خودشان دارای لنزی هستند که می تواند در برخی موارد به پای دوربین های رقیب یعنی DSLR برسد.

بزرگنمایی، زوم ثابت و تعداد زیادی گزینه خودکار برای استفاده آسان از این دوربین ها وجود دارد. امروزه اغلب سازندگان دوربین‌ های عکاسی به سمتی می ‌روند که دوربین ‌های کامپکت آن‌ ها، عملا کیفیتی در حد و اندازه‌ های دوربین ‌های DSLR پیدا کرده است و طبیعتاً قیمت‌ هایی بسیار بالاتر از دوربین ‌های کامپکت قدیمی دارند.

البته فراموش نکنید که گزینه های ضد آب و مدل های رده بالا که جایگزین مناسبی برای دوربین DSLR یا بدون آینه هستند می توانید در مواقعی که به دنبال دوربین سبک و  قابل حمل می گردید انتخاب مناسبی برای شما باشند. اگر به کمک بیشتری برای فهمیدن نوع دوربین مورد نیاز خود نیاز دارید ، بهترین مکان برای شروع این کار خواندن این مقاله است: که کدام دوربین را باید خریداری کنم؟ برای اطلاع از انتخاب های ما از بهترین دوربین های کامپکت که هم اکنون می توانید خریداری کنید ، مطلب زیر را بخوانید.

بهترین دوربین های کامپکت 2019

 

سونی RX100 VII

یکی از بهترین دوربین های کامپکت در بازار همین دوربین است. از مشخصات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: سنسور: 1 اینچ ، 20.1MP  مگاپیکسل |  لنز: 24-200 میلی متر ، f / 2.8-4.5   | مانیتور: صفحه نمایش لمسی با زاویه شیب 3.0 اینچی ، 921،000 نقطه ای | منظره یاب | EVF  عکسبرداری مداوم: 20 فریم بر ثانیه | فیلم ها: کیفیت 4K |  سطح کاربری: متوسط ​​/ حرفه ای

مزایا:

  • سیستم فوکوس خودکار استرلینگ
  • فیلم های دوست داشتنی

معایبگ:

  • در دست خوب قرار نمی گیرد
  • قیمت گران 1200 دلار

از برخی جهات ، این دوربین بهترین دوربین کامپک موجود در حال حاضر است. سیستم فوکوس خودکار آن کاری فراتر از کارهایی دارد که هم اکنون دیگران انجام می دهند ، سوژه های متحرک را با مهارت عالی ردیابی می کند و هوشمندانه چهره و تشخیص چشم را انجام می دهد. کنترل بر ضبط ویدیو به همان اندازه کیفیت فیلم خود فوق العاده است ، در حالی که کیفیت تصویر نیز بسیار بالا است. اما همه اینها قیمت خود را دارد و برای بسیاری از افراد فقط کمی گران است که این دوربین را در لیست اصلی  خرید خود قرار دهند. اما ما نمی توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود ، تصویب کنیم. بنابراین اگر پول زیادی دارید ، ما RX 100 VII را به شدت توصیه می کنیم.

سونی RX100 VII

فوجی فیلم X100F

فوجی نیز یکی دیگر از برندهای فعال در زمینه تولید دوربین کامپکت است و مدل فوجی فیلم X100F یکی از گزینه های با کیفیت است. این دوربین لنزی معادل ۳۵ میلیمتر f/2 با یک سنسور DSLR 24.3 مگاپیکسلی APS-C که نتایج فوق‌العاده‌ای را پس از ثبت عکس به شما تحویل می‌ دهد. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌ های این دوربین کنترل‌ های لمسی خارجی و منظره‌ یاب دو گانه ‌ی آن است و شما می‌توانید از بین منظره یاب الکترونیک و هیبرید یکی را انتخاب کنید. همین ویژگی می تواند برای کاربران جذابیت داشته باشد و آنها را ترغیب به خرید کند.

فوجی فیلم X100F

پاناسونیک Panasonic Lumix ZS200

سنسور: نوع 1 اینچی ، 20.1MP | لنزها: 25-360 میلی متر ، | f / 3.3-6.4 | مانیتور: صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی ، 1،240،000 نقطه | منظره یاب| EVF  عکسبرداری مداوم: 10 | fpsفیلم ها: 4K| سطح کاربری: مبتدی / متوسط

697.99 دلار آمریکا

مزایا:

  • سنسور بزرگ 1.0 اینچی
  • لنزهای زوم 15 برابر

معایب:

  • منظره یاب الکترونیکی کوچک
  • صفحه ثابت

پاناسونیک Panasonic Lumix ZS200

پاناسونیک ژانر دوربین زوم دار سفری را اختراع کرد – دوربین های کامپکتی که می توانید در جیب جا دهید اما دارای لنزهای بزرگنمایی عالی هستند. با وجود رقابت شدید ، سری ZS (معروف به TZ در خارج از ایالات متحده) همچنان بر بازار مسلط است و به نظر می رسد که این کار را با دوربین درخشان Lumix ZS200 (به نام TZ200 در خارج از ایالات متحده) ادامه خواهد داد. همانطور که برای اولین بار با Lumix ZS100 / TZ100 دیدیم ، پاناسونیک توانسته است بدنه دوربین را به همان اندازه دوربینهای سری ZS قبلی نگه دارد اما یک حسگر 1 اینچی بسیار بزرگتر را به دوربین اضافه کرده است تا کیفیت تصویر بسیار بهتری را ارائه دهد. لنزهای زوم به اندازه برخی دوربین ها کاملاً گسترده نیستند ، اما بزرگنمایی همه کاره با اندازه 15 برابری باید برای بیشتر کاربران بیش از اندازه کافی باشد. این در حالی است که شما همچنین یک منظره یاب الکترونیکی (ظاهراً کوچک) ، فیلمبرداری با کیفیت 4K و یک رابط کاربری عالی را تجربه می کنید. اگر به دنبال یک دوربین کامپکت کاملاً شسته و رفته هستید که تصاویر بسیار خوبی را ارائه می دهد ، این همان انتخاب مناسب شما است.

کانن PowerShot G1 X Mark III

کانن PowerShot G1 X Mark III

یکی دیگر از دوربین های کامپکت با سنسور APS-C و لنز های همراه با زوم است که سنسور 24 مگاپیکسلی به همراه لنزهای 24-27 میلی متری ارائه می کند. همچنین آن دارای مانیتور 3 اینچی با زوایای متنوع و چند لمسی است. این دوربین مجهز به منظره یاب و سیستم عکاسی پشت سر هم 7 فریم بر ثانیه است. از نقاط قوت آن می توان به سنسور بزرگ در بدنه ای کوچک و کنترل های بهبود یافته صفحه لمسی اشاره کرد. اما باید به نقاط ضعفی مانند سیستم زوم محدود و ضبط ویدئوهایی محدود به 1080 پیکسل اشاره کرد.

عکاسان مشتاق معمولاً به دنبال دوربین DSLR یا بدون آینه می گردند ، اما همچنین می خواهند چیزی را برای آن روزهایی که دوربین بزرگ باید در خانه بماند ، در جیب خود به همراه داشته باشند. معمولاً این بدان معناست که با یک سنسور کوچکتر طرف هستید – اما این اشکالی ندارد. کانن در این دوربین یک سنسور APS-C با اندازه DSLR را در بدنه دوربین کامپکت اعمال کرده است. همچنین یک منظره یاب الکترونیکی داخلی و رابط صفحه لمسی بهبود یافته ساخته است. دامنه بزرگنمایی کمی در 24-72 میلی متر است ، اما کاملاً شبیه آن نیست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها