بررسی دلایل کاهش فروش گوشی در جهان

0
5

در ۲ سال گذشته فروش گوشی در جهان بیش از ۳۶ میلیارد دلار کاهش داشته است.

به گزارش کالاسودا، طبق گزارش Stocklytics درآمد جهانی ناشی از فروش موبایل در مدت مذکور ۳۶ میلیارد دلار کاهش یافته و محیطی چالش برانگیز را برای سازندگان گوشی در جهان ایجاد کرده است.

«ادیث ریدز»، تحلیلگر مالی در Stocklytics گفت میزان رقم فروش در سال ۲۰۲۳ نشان دهنده کمترین فروش در یک دهه اخیر است.

به گفته وی کاهش فروش جهانی موبایل عمدتاً به دلیل مسائل کلان اقتصادی و موجودی بالای موجودی در ابتدای سال بوده و البته با وجود این چالش‌ها، بازار جهانی موبایل نشانه‌هایی از بهبود را نیز نشان می‌دهد.

در همین حال، بازار گوشی های هوشمند پریمیوم، با قیمت ۶۰۰ دلار و بالاتر، شاهد رشد است. گوشی‌های پریمیوم برای اولین بار بیش از ۲۰ درصد از کل محموله‌ها را در بازار به خود اختصاص دادند. این روند ارتباط نزدیکی با عملکرد قوی اپل در سال ۲۰۲۳ دارد، زیرا برخی از دستگاه‌های آن در این رده برتر قرار می‌گیرند. تغییر رفتار مصرف کننده نشان دهنده تمایل به پرداخت بیشتر برای گوشی‌های پیشرفته با ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته است.

علاوه بر این، بازار گوشی‌های مرمت شده نیز شاهد رشد ۱۶ درصدی است که نشان دهنده تمایل روزافزون مصرف کنندگان برای گوشی‌های دست دوم با قیمت‌های پایین‌تر است.

موسسه تحقیقاتی استاتیسکا نیز داده‌های خود در رابطه با بازار موبایل از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ منتشر کرد که طبق آن درآمد سال ۲۰۲۱ معادل ۴۴۸.۰۸ میلیارد دلار، بالاترین رقم درآمد ثبت شده در این بازار است که البته از ۲۰۲۳ بدین سو روند کاهشی یافته و به ۴۱۱.۸۹ میلیارد دلار رسید که کاهشی معادل ۳۶.۱۹ میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ میزان فروش اپل از سامسونگ پیشی گرفت که از سال ۲۰۱۰ بدین سو بی سابقه اعلام شد.

آیفون اپل با پیشی گرفتن از گلکسی سامسونگ به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان، تغییری کلیدی در چشم انداز رقابتی در این صنعت رقم زد. آیفون سال گذشته سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد و تخمین زده می‌شود که ۲۳۵ میلیون آیفون را به فروش رساند.

تغییر نظر کاربران و خرید گوشی‌های پرچمدار و رشد بازار گوشی‌های بازسازی‌شده نشان‌دهنده تغییر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به کیفیت و ارزش موبایل است.

تماشای نحوه واکنش شرکت‌ها به این روند در شکل‌دهی آینده بازار گوشی‌های هوشمند مهم است و بر نیاز به نوآوری مستمر و استراتژی‌های مشتری محور تأکید می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها