هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ اولترا بهتر است یا گوگل پیکسل ۸ پرو؟

0
4

هر دو گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوگل پیکسل ۸ پرو مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته هستند اما کدامیک در زندگی روزمره ما بهتر کارآیی دارد و بهتر است؟

به گزارش کالاسودا، بیش از یک سال از راه اندازی ChatGPT می‌گذرد که جهان را با هوش مصنوعی خود دیوانه کرد.

بنابراین جای تعجب نیست که غول‌های فناوری اکنون می‌خواهند قابلیت‌های هوش مصنوعی را در همه ابزارهای جدید خود – از لپ‌تاپ گرفته تا تلویزیون – ادغام کنند.

اما به نظر می‌رسد این گوشی‌های هوشمند یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های نبرد هوش مصنوعی باشند. شایعات زیادی در مورد آیفون بعدی اپل وجود دارد که دارای ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است اما فعلا از هر دو کمپانی گوگل و سامسونگ عقب افتاده است.

سامسونگ و گوگل جدیدترین گوشی‌های خود یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوگل پبکسل ۸ پرو (به ترتیب در سال جاری و اواخر سال گذشته میلادی عرضه شدند) را بر اساس قابلیت‌های هوش مصنوعی به بازار عرضه کردند.

بنابراین آیا هوش مصنوعی این دو گوشی زندگی روزمره شما را بهتر می کند؟ و اینکه کدام یک بهتر است؟

گوشی‌های پیکسل گوگل در زمینه هوش مصنوعی پیشرو هستند و این غول فناوری قبلاً هوش مصنوعی را به ویژگی‌هایی مانند برنامه ضبط در گوشی‌های قبلی پیکسل خود اضافه کرده است و مکالمات صوتی را با استفاده از هوش مصنوعی در زمان واقعی رونویسی می‌کند.

برنامه عکس گوگل همچنین با ابزارهای هوش مصنوعی از جمله پاک کن جادویی خیلی سرگرم کننده است، اما گاهی اوقات باعث خرابی می شود، به عنوان مثال، حذف یک دوچرخه سوار اما نه دوچرخه او.

از نظر سخت افزاری، گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با تراشه پیشرفته اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عملکرد بهتری از پیکسل دارد – اما به عنوان یک تازه وارد در هوش مصنوعی گوشی چگونه مطابقت دارد؟

ویژگی والپیپرهای هوش مصنوعی سامسونگ به خوبی کار می‌کند، اما تقریباً مشابه ویژگی پیکسل است.

مانند سایر سازندگان تصویر هوش مصنوعی، شما با مجموعه‌ای از کلمات یا درخواست‌ها  شروع می‌کنید (اما در اینجا شما به محدوده‌ای از کلمات از پیش تنظیم شده محدود می‌شوید)، و هوش مصنوعی یک تصویر زمینه کاملاً منحصربه‌فرد را بر اساس ورودی ایجاد می‌کند.

ویرایش عکس هوش مصنوعی مولد سامسونگ برای یک تازه وارد بسیار چشمگیر است، اما کمی پر زرق و برق تر از ابزارهای جادویی موجود گوگل است.

قابلیت Circle to Search برای سامسونگ منحصر به فرد است و بسیار جالب است – برای جستجو با استفاده از تصویری که به معنای واقعی کلمه از هر برنامه ای بریده شده است، دکمه Home را نگه می دارید (حتی می توانید ویدیوها را مکث کنید و یک تصویر را انتخاب کنید).

شما یا روی صفحه ضربه بزنید یا از قلم اس پن  برای دور چیزی که می خواهید جستجو کنید خط بکشید تا در گوگل دنبال آن بگردد.

نتایج به دست آمده از لنز گوگل چندان دور از دسترس نیست، اما توانایی انتخاب و جستجو جدید و جالب است (و احساس بسیار علمی تخیلی دارد).

برنامه رونویسی هوش مصنوعی سامسونگ به خوبی کار می کند و رونوشت‌های تمیزی را ارائه می دهد، اما فاقد عملکرد زنده روی صفحه نمایش گوگل است.

عملکرد “ترجمه زنده” تعبیه شده در برنامه گوشی نیز دارای فاکتور جالبی است، ترجمه زنده روی صفحه از یک زبان به زبان دیگر و مدیریت فوری قابل توجه است.

اگر بنا به دلایلی مجبور بودید با شخصی بدون زبان مشترک تماس بگیرید، می توانید به راحتی با استفاده از این قابلیت تماس بگیرید

همچنین یک عملکرد خلاصه وب سایت مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد، همانطور که در پیکسل وجود دارد، که اخبار را به چند پاراگراف کاهش می دهد.

برنامه Notes سامسونگ همچنین مملو از ویژگی‌های هوش مصنوعی با گزینه‌ای برای قالب‌بندی خودکار، نقطه گلوله و خلاصه کردن یادداشت‌ها (چیزی که در Pixel در دسترس نیست) است و در صورتی که یادداشت‌نویس هستید، مؤثر است و مفید خواهد بود.

این دو گوشی پیشنهادات بسیار متفاوتی دارند: گوشی سامسونگ قدرتمندتر با قطعات بسیار پیشرفته است، اما با قیمتی  معادل ۱۲۹۹ دلار، در حالی که گوشی گوگل با قیمت ۹۹۹ دلار هزینه، قابلیت‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها