نرم افزار و اپلیکیشن

کدام گوشی‌ها باید با واتساپ خداحافظی کنند؟

واتساپ اعلام کرده است که پس از فوریه 2020 به پشتیبانی از سیستم عامل یک سری از گوشی ها خاتمه می دهد و لیست این سیستم عامل‌ها را منتشر کرده است.

تاریخچه قطع پشتیبانی واتساپ در طول زمان

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، واتساپ پیش از این خدمت رسانی به برخی گوشی‌های بلکبری و نوکیا را در سال 2016 به پایان رسانده بود. یک سال بعد یعنی سال 2017، بستر پیام رسان خود را برای برخی از سیستم عامل های قدیمی اندروید، ویندوز و ios خاتمه داد. در سال 2019 نیز اعلام کرد که سرویس خود را برای تمام گوشی هایی که سیستم عامل ویندوزفون روی آنها در حال اجراست و همچنین گوشی های اندروید و آیفون که سیستم عامل قدیمی دارند به اتمام می رساند.

طبق یک پست وبلاگی رسمی از جانب این شرکت، پلفترم پیام رسان واتس آپ در تاریخ 31 دسامبر 2019 برای همه سیستم عامل های ویندوزفون متوقف خواهد شد. چند روز تا 31 دسامبر 2019 باقی نمانده و اگر گوشی های ویندوزفون دارید و از مشتریان واتساپ هستید، بهتر است فکری به این موضوع کنید.

در این پست وبلاگی همچنین ذکر شده است که واتساپ روی تمام گوشی های اندروید قدیمی که نسخه های 2.3.7 و قدیمی تر دارند و آیفون های دارای ios7 و یا قدیمی تر از تاریخ اول فوریه 2020 به پشتیبانی اش خاتمه می دهد.

چرا واتساپ سرویس خود را روی این گوشی ها به اتمام می رساند؟

واتساپ به این دلیل پشتیبانی سرویس خود را روی گوشی هایی با سیستم عامل قدیمی خاتمه می دهد زیرا آنها انواع توانمندی را که شرکت برای گسترش ویژگی های برنامه در آینده لازم دارد، ارائه نمی دهند.

این پلتفرم پیام رسان متعلق به فیسبوک در پست وبلاگ خود نوشت: اگر از یکی از این دستگاه های همراه آسیب دیده استفاده می کنید، توصیه می کنیم، قبل پایان سال سیستم عامل خود را آپدیت کنید تا با ارتقا دادن بتوانید مجدد به خدمات واتساپ دسترسی داشته باشید.

واتساپ بلافاصله اپلیکیشن خود را روی این گوشیها قطع میکند؟

خیر واتساپ بلافاصله روی این گوشی‌ها قطع نمی شود، اما این برنامه هیچ به روزرسانی دیگری دریافت نمی کند و در نهایت سرویسش را خاتمه می دهد. واتساپ می گوید: ما دیگر به طور فعال برای این سیستم عامل ها به روز رسانی ارائه نمی کنیم و برخی از ویژگی های دیگر نیز ممکن است در طول زمان متوقف شوند.”

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش