فرود اضطراری پرواز نیویورک – لندن به دلیل آتش سوزی شارژر باتری معیوب

در مسافرت های طولانی چیزی بدتر از این نیست که باتری گوشی هوشمند شما تمام شود. به همین دلیل ممکن است که پک شارژر باتری را همراه خود به مسافرت ببرید.

باتری های بکآپ و شارژرهای اکسترنال چیزی است که هر روزه توسط مسافران استفاده می شود اما خود این وسایل نیز می توانند برای پروازها خطرناک باشند. مورد اخیر اینکه آتش گرفتن شارژر معیوب در پرواز ویرجین آتلانتیک پرواز نیویورک – لندن موجب فرود اضطراری این هواپیما شد.

دلیل فرود اضطراری این پرواز چه بود؟

متاسفانه انفجار یک شارژ باتری معیوب  در هواپیمای ویرجین آتلانتیک خط پروازی نیویورک – لندن موجب فرود اضطراری این هواپیما در بوستون شد و پرواز مسافران به تاخیر افتاد و بسیاری از انها معطل شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، باتری معیوب آتش گرفته توسط کارمندان پرواز خاموش شد.

با این وجود هواپیما باید توقف می کرد تا اطمینان حاصل شود که جان تمام 217 مسافر در امنیت کامل است و شرایط برای ادامه پرواز هواپیما بد نیست. در این گزارش هیچ آسیب جدی ای به جز همین اتش سوزی کوچک گزارش نشده است.

آتش گرفتن شارژر باتری معیوب

دستگاهی که موجب این اتفاق شده بود، یک شارژر گوشی هوشمند بود که هنوز جزئیات خاصی در مورد آن به بیرون منتشر نشده است. هنگامی که باتری های لیتیوم یون خراب می شوند می توانند موجب چنین اتفاقاتی شوند.  اما اکنون بدون دانستن نام تجاری شارژر و یا عمر آن نمی توان حدس زد که چرا آتش گرفته است.

باتری های ارزان قیمت می توانند موجب چنین حوادثی شوند، به همین دلیل توصیه می شود که از یک شارژر معتبر استفاده کنید. یک سخنگوی پلیس اعلام کرده بررسی ‌های اولیه حاکی از آن است که یک باتری به ظاهر سالم به همراه یک شارژر تلفن همراه باعث وقوع این آتش‌سوزی شده است. اما خوشبختانه تمام ۲۱۷ مسافر این هواپیما پس از فرود اضطراری آن در بوستون تخلیه شدند و آسیب جدی به فردی وارد نشد.

مطالب اخیر

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 روز پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

4 روز پیش

حرکت عجیب یا معقولانه ترکیه علیه خودروهای چینی

ترکیه  علیه خودروهای چینی تعرفه ۴۰ درصدی اعمال می‌کند. به گزارش کالاسودا، در سال ۲۰۲۳،…

6 روز پیش

رونمایی از شاسی بلند Luxeed S9؛ محصول مشترک هوآوی و چری علیه تسلا

Luxeed S9؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل…

1 هفته پیش

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

1 هفته پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 هفته پیش