قسمت اول گفتگوی اختصاصی کالاسودا با علی دشتی، مدیر عامل استارتاپ دفتر شما

کاهش هزینه ها با جایگزینی دفتر کار مجازی

گزارشگر: هدی رضایی

امروزه در دنیای رقابتی کسب و کار، پایین آوردن هزینه‌ ها و سرعت در ارائه خدمت شرط اول موفقیت است. چرا هزینه و زمان زیادی را صرف اجاره دفترکار و استخدام منشی کنید؟ با استفاده از خدمات دفترهای مجازی با هزینه های پائین از رقیبان خود پیشی بگیرید. دفتر کار مجازی، جایگزینی مدرن برای دفتر کار امروزی است و شما را از صرف هزینه و زمان زیاد برای اجاره دفتر کار، استخدام منشی و حتی خرید خط تلفن ثابت تهران بی نیاز می کند. مزیت دیگر دفتر مجازی، سرعت و سادگی راه اندازی و استفاده از خدمات آن است. خدمات دفتر مجازی در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین راه اندازی و آماده استفاده می شوند. دفتر مجازی، علاوه بر اینکه از سنگینی بار مالی راه اندازی کسب و کار به شدت می کاهد، بار ذهنی صاحبان کسب و کارها را نیز بسیار سبک تر می کند، و افراد می توانند با فراغ خاطر تمام تمرکز خود را بر کسب و کارشان معطوف کنند. «دفتر شما» عرضه کننده خدمات ارتباطی در حوزه دفتر کار مجازی در ایران است. با استفاده از خدمات «دفتر شما» با خیالی آسوده و با هزینه ای بسیار پایین تر کسب و کار خود را  راه اندازی کنید و به سرعت گسترش دهید و فقط روی موفقیت خود تمرکز کنید. علی دشتی مهندس سخت افزار و مدیر عامل استارتاپ دفتر شما مهمان این هفته ما و پاسخگوی سوالاتمان در خصوص راه اندازی این استارتاپ و چالشها و اهداف آن است.

در خصوص ایده نخست این کسب و کار صحبت بفرمایید و اینکه چه شد که به این فکر افتادید چنین راهکاری را شروع کنید و چه هدفی را از طراحی این کسب و کار دنبال میکنید؟

بنده خیلی معتقد به اینکه ایده به ذهن فرد خاصی رسیده باشد نیستم، اما طبیعتا ایده اولیه از تقاضای مشتریان به وجود آمد که بخاطر تحریم ها دفاتر داخل و خارج ایران شان باید به یک نحوی به یکدیگر مرتبط میشد. سپس این جرقه در ذهن ما زده شد که برای شرکتهای داخلی که در تهران هستند و بضاعت مالی کافی برای اجاره دفتر و استخدام منشی و هزینه های جاری ندارند، نیز میتواند مفید باشد. به مرور زمان در طی این 5 سال فعالیتی که داشته ایم، به تدریج بر اساس نیازهای مشتریان بومی مان خدمات را متحول کردیم، به بلوغ رسانده و آن را تبدیل به چیزی شد که در حال حاضر میبینید. ما به دلیل بحث هزینه های اجاره دفتر که خیلی بالا رفت و همینطور اعمال تحریمها علیه ایران از 7- 8 سال پیش، این ایده و نیاز در بازار شکل جدیدی پیدا کرد، اما محصولی وجود نداشت. ما روی این موضوع و نیاز مردم رسیدگی کردیم و به تدریج جا افتاد و همچنان نیز لازم است که فرهنگسازی شود تا مخاطبان متوجه شوند که لازم نیست برای مدیریت یک کسب و کار حتما جایی را اجاره، خریداری و افرادی را استخدام کنند. بلکه میتوانند از خدماتی مثل ما استفاده کنند تا کسب و کارشان را پیش ببرند، هزینه هایشان را پایین بیاورند و در این رکود اقتصادی به بهره وری و سود برسند.

لطفا در مورد قسمتهای مختلف خدمتتان مانند منشی مجازی و دفتر کار مجازی و … یک توضیح کوتاه دهید تا مخاطبان با نحوه کار شما آشنا شوند؟

“دفتر شما” در واقع خدمات ارتباطی و نوع آنلاین آن را تامین میکند. به کسب و کارهایی که خدمات ارتباطی را تامین میکنند، دفتر کار مجازی هم گفته میشود. اما شاید نام صحیح آن مرکز تماس آنلاین باشد، چرا که ما خدماتی چون تلفن گویا داریم که در آن کاربران میتوانند از طریق پورتال آنلاینی که داریم، یک سانترال کاملا حرفه ای را در اختیار داشته باشند و بتوانند تنظیمات خاص خودشان را به صورت 24 ساعته انجام دهند. کاربران در بسته های منشی نیز میتوانند از طریق پورتال انلاین دستورالعمل منشی خود را که پاسخگوی تماسهای مشتریان باشد تعیین کنند. یعنی مشتری به صورت آنلاین اعلام میکند که میخواهد منشی در هنگام خوشامدگویی چه چیزی بگوید و بپرسد و کی خط را وصل کند و… ، دقیقا همانند منشی ای که در دفترشان نشسته است. با داشتن خدمات ارتباطی مانند فکس، تلفن گویا، پست صوتی و منشی. بدین ترتیب بیشتر نیاز کسب و کارها برای داشتن یک دفتر مرتفع شده است. با توجه به پیشرفت روند تکنولوژی، اکنون ارتباطات خیلی قوی تر میشود و نیاز به داشتن یک فضای فیزیکی روز به روز کاهش می یابد و این رویکرد برای بسیاری از کسب و کارها جذاب است که بتوانند در این شرایط خودشان را رشد دهند.

مشتریان شما چه قشری هستند و چه میزان استقبال از این قضیه شده است؟

استقبال واقعا فراتر از انتظار ما بوده یعنی ما در این چند ماه اخیر با استقبال خوبی مواجه شدیم. بخشی از این موفقیت به دلیل این بود که تیم برنامه نویسی ما بعد از دو سال که یک شرکت دانش بنیان بودیم توانست نرم افزار مرکز تماس انلاین که محصول تولید داخلی هست را اماده کند، فیدبکهای بسیار خوبی از این نرم افزار گرفتیم. مهمتر از همه تیم مارکتینگ ما که وظیفه فرهنگسازی و اطلاع رسانی به کسب و کارهایی که به این خدمات نیاز دارند اما از وجود ان اگاهی ندارند، را شروع کرد و اینها سبب شد که بتوانیم از بازخورد خیلی خوبی در این چند ماهه برخوردار باشیم و روند رشد و پیشرفت کسب و کارهایی که از خدمات ما استفاده میکنند را مشاهده کنیم. بیشتر کسب و کارهای تجارت الکترونیک را نسبت به دیگر صنف ها در میان مشتریان مان داریم. مشاغل خانگی، فریلنسها، تدریس خصوصی ها، وکلا، افرادی که در کار ساخت و ساز ساختمان و کسب و کارهایی که در شهرستان هستند، مشاوره ها، شرکتهای تولیدی و بازرگانی از جمله مشتریان گسترده ما هستند.

برای انجام این کار اسپانسر خاصی داشتید یا با سرمایه شخصی شروع کردید؟ سرمایه اولیه این کار را میتوانید با رقم حدودی به مخاطبان ما اطلاع دهید؟

تا کنون نزدیک به 4 میلیارد تومان هزینه شده است، بیشتر سرمایه به صورت مشارکتی در میان همکاران تامین شده و بخشی از طریق وام هایی بوده است که شرکت توانسته دریافت کند و هم سرمایه خانوادگی بوده که در آن سهیم بوده است.  در حال حاضر اسپانسر نداریم، اما در مرحله ای هستیم که برای رشد این بیزینس که بتواند در سطح کشور به کسب و کارهای بیشتری خدمت برساند و به هدف 100 هزار کسب و کار در کشور برسد، به دنبال پیدا کردن یک سرمایه گذار استراتژیک که در این هدف بتواند به ما کمک کند.

چشم انداز 5 سال آینده خود را به لحاظ مادی و معنوی در چه جایگاهی میبینید؟

ما در 5 سال آینده علاوه بر گسترش خدماتمان در دیگر شهرها ، تحت الشعاع قرار دادن بازار استانها در کنار بازار پایتخت، به کار گیری اپراتورها در شهرستان ها به صورت ریموت است. هدف اصلی که در کمپین مشارکتی به نام همتوان (hamtavan.com) این است که در کنار کسانی که در این کمپین کمک میکنند، بتوانیم ابتدا برای هموطنان معلولمان که رفت و آمد برایشان مشکل است، کارآفرینی در منزل ایجاد کنیم و از طریق نرم افزاری که داریم آنها نیز بتوانند از منزل پاسخگوی تماس ها باشند. این امر مستلزم طی کردن مراحل و پروسه های آموزشی است تا عضو سیستم ما شوند. فکر میکنم طی 5 سال آینده حتما به بازار منطقه نیز ورود پیدا خواهیم کرد، چرا که نرم افزار ما به زبانهای مختلف قابل تفسیر است و امیدوارم بتوانیم به بازارهای منطقه نیز نفوذ کنیم.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش