دانلود ها

هواوی در حوزه ساخت لپ تاپ پیشگام می شود؟

اگر هواوی در جریان نمایشگاه CES 2019 در سال جدید هیچ گوشی جدیدی معرفی نکرده است، اما این شرکت از دو محصول دیگر یعنی تبلت Matebook 13 و لپ تاپ جدید خود یعنی MediaPad M5 Lite رونمایی کرده است.

لازم به ذکر است که این دو دستگاه در نوامبر و سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی شدند، ولی در نمایشگاه CES 2019 برای بار اول در آمریکا معرفی شدند. در زیر نگاهی به مشخصات این دو محصول خواهیم انداخت.

لپ تاپ MateBook 13

در این مقاله محصول هیجان انگیزتر یعنی لپ تاپ میت بوک 13 را بررسی خواهیم کرد. این لپ تاپ به طور مستقیم جانشین MateBook X 13 خواهد شد اما دارای سخت افزار جدید و پیشرفته تری است. میت ‌بوک ۱۳ اینچی هواوی اندازه ‌ای کوچک ‌تر از  MateBook X 14 اینچی و MateBook D 15 اینچی دارد و با وزن ایده‌آل 1.28 کیلوگرمی می ‌تواند گزینه ‌ای مناسب در بین لپ ‌تاپ ‌های مسافرتی باشد که حمل و نقل آن ساده تر است. هواوی ادعا کرده نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ‌ تاپ 88 درصد است.

عملکرد لمسی و بدنه محکم

نکته جالب اینکه نسخه چینی این لپ تاپ فاقد عملکرد لمسی است، در حالی که نوعی که در آمریکا عرضه می شود دارای عملکرد لمسی است و این می تواند بر قیمت این محصول تاثیرگذار باشد. فرآیند ساخت نیز در نوع خود چشمگیر است و دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داریم. هواوی در ساخت این لپ تاپ از یک شاسی آلومینیومی استفاده کرده تا بدنه محکمی برای این لپ تاپ تدارک دیده باشد و لبه های ان را با تکنیک برش الماس CNC تراش داده است. رنگ بدنه آن را نیز با فرآیند ماسه شویی (Sandblasting) پیشرفته اعمال کرده است.

مشخصات فنی این لپ تاپ چیست؟

میت بوک 13 همراه با پانل لمسی IPS با رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل در نسبت 2:3 در قطر 13 اینچی عرضه می شود. مهم تر از همه صفحه نمایش به طور 100 درصدی فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد، دارای نسبت کنتراست 1000:1 و نقاط قوتی چون روشنایی 300 مترمربع است که در نوع خود عالی به نظر می رسد. این لپ تاپ از بزرگ ترین و جدیدترین پردازنده Core i5-8265U ویسکی لیک با گرافیک اینتل 620 است. البته مدل گران تر آن از پردازنده‌ی Core i7-8565U اینتل، پردازنده‌ گرافیکی GeForce MX150 انویدیا، 2 گیگابایت GDDR5 VRAM و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD بهره برده است. سیستم خنک کننده ای که هواوی برای این لپ تاپ درنظر گرفته است، دارای سرعت چرخش 8000 دور بر دقیقه است که می تواند 25% جریان هوای بیشتر به داخل دستگاه ها در مقایسه با دیگر فن ها بفرستد.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست و آیا هواوی می تواند در حوزه ساخت لپ تاپ نیز مانند گوشی های هوشمند موفق شود؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

11 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش