آلمان استفاده از مایکروسافت آفیس 365 را در مدارس ممنوع کرد

نرم افزارهای زیادی برای اموری اداری و آفیس وجود دارند، اما بسیاری از کاربران مجموعه آفیس مایکروسافت را به عنوان نرم افزار اصلی خود انتخاب می کنند. به این حال به نظر می رسد که در مدارس آلمان دیگر مجاز به استفاده از مایکروسافت آفیس 365 یعنی نسخه ابری نرم افزار آفیس مایکروسافت نیستند.

آفیس 365 چیست؟

آفیس 365 طرح اشتراکی است که شامل دسترسی به برنامه های آفیس به علاوه دیگر خدمات بهره وری که از طریق اینترنت می توان از آن ها استفاده کرد می شود. افزایش فضای ذخیره سازی One Drive، تماس رایگان برای مدت محدود با اسکایپ و Lync web conferencing از جمله این خدمات هستند.

امکان افشای داده های کاربران از طریق آفیس 365

به گفته مقامات، آنها این کار را به خاطر ماهیت ابری آفیس 365 انتخاب کرده اند که در واقع یکی از ویژگی های مایکروسافت است. نرم افزارهایی که به فضای ابری متکی هستند، مفید بوده، زیرا کاربران می توانند داده ها را در چندین دستگاه به صورت همزمان همگام سازی کنند، اما به نظر می رسد که نگرانی هایی در هنگام استفاده از فضای ابری به طور بالقوه وجود دارد و می تواند داده های کاربران را در معرض افشا قرار می دهد.

نگرانی مسئولین آلمان از جاسوسی آمریکایی ها

این شامل اطلاعاتی نظیر تشخیص نرم افزاری حتی برای موضوعات میل یا جملات تایپ شده در ورد یا جملات تایپ شده در گوگل ترنسلیت است. این نگرانی وجود دارد که این اطلاعات به آمریکا فرستاده شده و روی سرورهای مایکروسافت نگهداری می شود.

پیش از این مایکروسافت یک نسخه از آفیس تهیه کرد که سرورهایش در آلمان مستقر بود، اما مشخص شد که از اواسط ماه آگوست سال 2018 آن را تعطیل کرده است. به گفته مایکل رونلنفیتچ رئیس کمیسیون امنیت اطلاعات نهادهای دولتی در آلمان مسئولیت خاصی در مورد پذیرش و ردیابی پردازش اطلاعات شخصی دارند. به همین دلیل امکان استفاده از مایکروسافت 365 در مدارس آلمان ممنوع شد.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

15 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش