کالاسودا_بر اساس گزارش برخی از رسانه های آمریکایی ،تعدادی هکر روس تبار به  مجلس سنا و تعدادی از سازمان های مهم ایالات متحده حمله کرده اند.

این چندمین باری است که خبرهایی مبنی بر حمله هکرهای روس تبار به سازمان های مهم ایالات متحده منتشر می شود. بنابراین ؛ موضوع حمله هکرهای روسی موضوعی جدید نیست . اما به نظر می رسد ، این بار موضوع کمی جدی تر است و رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک شرکت امنیتی مدعی شده‌اند که هکرهای روس عضو گروه  “Fancy Bear”به مجلس سنای آمریکا حمله کرده‌اند.

مدتی پیش نیز برخی رسانه ها معتقد بودند  fancy bear با آژانس اطلاعاتی ارتش روسیه موسوم GRU  در ارتباط است و هک کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا نیز در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده توسط همین گروه رخ داده است. افزون بر این ها ، گزارش های امنیتی نشان می دهند؛ تلاش های انجام شده برای حمله به سنای آمریکا شباهت زیادی به حملات انجام شده علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فعلی فرانسه در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد که منجر به افشای نامه های الکترونیک وی در دو ماه قبل شد.

شرکتی که این حمله هکری را شناسایی کرده است ؛ اعلام کرده تعدادی وب سایت مشکوک مرتبط با هم را شناسایی کرده که تلاش می کنند به سیستم ایمیل داخلی سنای امریکا نفوذ کنند. بر این اساس سایت های یادشده توسط افرادی هدایت و مدیریت می شوند که با ارسال ایمیل های آلوده تلاش می کنند اطلاعاتی را از شبکه رایانه ای سنای آمریکا سرقت کنند.

این نخستین بار نیست که یک سازمان مهم مثل مجلس سنای آمریکا تحت حمله هکرها قرار می گیرد . اما باید دید این بار واکنش کاخ سفید نسبت به این موضوع چیست .

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش