دانلود ها

مرورگر واقعیت مجازی موزیلا رونمایی شد

کالاسودا – مرورگر واقعیت مجازی موزیلا رونمایی و برای دستگاه های وایو، اکولوس و Daydream موجود شد. این مرورگر همچنین برای تکنولوژی واقعیت افزوده نیز در آینده به کار خواهد آمد.

شرکت موزیلا روز سه شنبه از نسخه 1.0 اولین ورژن واقعیت مجازی مرورگر وب خود به نام Firefox Reality  برای سه هدست VR شامل دستگاه HTC Vive، Oculus Rift و google Daydream رونمایی کرد. این مرورگر جدید با استفاده از کنترل صدا می تواند مشکلات حین تایپ را با قرار دادن دستگاهی روی سر که زاویه دید واقعی می دهد برطرف کند. این مرورگر برای نمایش محتوای معمول و ۲ بعدی وب طراحی شده اما شرکت تولید کننده امیدوار است با کمک فناوری واقعیت مجازی، قابلیت های وب را گسترش دهد.

آندره وریگنارد، مدیر استراتژی پلتفرم واقعیت مجازی ترکیبی موزیلا در این باره می گوید: «ما مجبور بودیم که همه چیز از جمله ناوبری، ورودی متن، محیط جستجو و … را بازسازی کنیم. نتیجه مرورگری شد که برای رسانه ای که در آن مناسب است، ساخته شد».

گوگل کروم نیز چنین برنامه ای را برای گوشی ها و کامپیوترهای خود داشت، اما به نظر می رسد که فایرفاکس در این راه پیشگامی کرده و می خواهد این مرورگر را برای همه دستگاه های واقعیت مجازی استاندارد موجود در بازار همگام کند. همچنین دستگاه های واقعیت مجازی دیگری که در آینده ساخته می شوند نیز مجهز به پشتیبانی از این مرورگر می باشند. برای تضمین از عملکرد  سریع و روان Firefox Reality، مرورگر روی موتور کوانتوم موزیلا ساخته شده است. موزیلا تاکید دارد این نمونه اولیه مرورگر است و برخی ویژگی های بنیادین مانند بوک مارک ها هنوز باید اضافه شوند.

احتمال پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت افزوده

مرورگر واقعیت مجازی فایرفاکس در حال حاضر تنها برای هدست های واقعیت مجازی طراحی شده است، اما برنامه هایی نیز در حمایت از تکنولوژی واقعیت افزوده در این مرورگر دارد، برنامه هایی که صحنه های واقعی به تصویر می کشد و ترکیبی از واقعیت و دیجیتال است و تصاویر دیجیتال را در دنیای واقعی از طریق عینکهای مخصوص این کار مانند Magic Leap one به تصویر خواهد کشید.

برای انتقال تکنولوژی واقعیت مجازی به وب، موزیلا از تکنولوژی توسعه دهنده ای به نام WebVR بهره برده است. برای تغییرات این مرورگر، موزیلا به دنبال انتقال این تکنولوژی تحت پلتفرمی به نام WebXR  است. موزیلا همچنین یک بسته نرم افزاری از پیش نوشته شده به نام A-frame را نیز برای کمک به توسعه دهندگان وب در ساخت دنیای سه بعدی روی پلتفرم های WebVR و WebXR ایجاد کرده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

19 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش