وقتی بازی های کامپیوتری جراح مغز می شوند

کالاسودا_بازی های کامپیوتری می توانند به درمان بیماری های مغز و اسیب دیدگی های بافت های مغزی کمک کنند. این موضوعی است که اخیرا توسط پژوهشگران بریتانیایی کشف شده است.

بازی های کامپیوتری می توانند برای بسیاری از افراد جذاب باشند. از کوچک و بزرگ حداقل چند باری پای بازی های کامپیوتری نشسته اند. اما نکته مهم این است، که بازی های مذکور بتوانند بازدهی نیز داشته باشند.

برای مثال پژوهشگران بریتانیایی اخیرا کشف کرده اند که بازی های کامپیوتری می توانند روند فعالیت های مغزی را تحت تاثیر قرار داده و فعالی های مغزی را بهبود بخشند.

این یافته ها نشان می دهد افرادی که دچار زوال عقل شده اند، نیز می توانند از طریق بازی های کامپیوتری درمان شوند.بر همین اساس نیز محققین انگلیسی نوعی  بازی را طراحی کرده اند که باعث درمان در افرادی می شود که مبتلا به بیماری زوال عقل شده اند.

این روزها، در حدود ۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری زوال عقلی رنج می برند. از این رو محققین کالج لندن بازی ویدوئویی را برای این افراد تولید کرده اند که باعث تسریع در درمان این بیماری می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ این بازی، داستان ماجراجویانه ای است که فردی در قایق قرار دارد و به دلیل زوال عقلی قادر به هدایت آن نیست، افرادی که دارای این بیماری هستند، باید هدایت قایق را عهده دار شوند و با استفاده از نقشه ها و مواردی را که به حافظه خود سپرده اند، قایق را به حرکت در آورند تا به مسیرهای مختلفی برسانند.

شاید بتوان این درمان را شیوه ای از بازی درمانی دانست. بازی درمانی از کودک تا نوجوان را پوشش می دهد و می تواند حتی برای درمان بزرگسالان مبتلا به انواع بیماری های روانی و  جسمانی کاربردی باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیماری ها  مختلفی را می توان با کمک بازی درمانی درمان کرد. برای مثال اوتیسم و بیماری های مرتبط با آسیب مغزیک. به دلیل اینکه بیماری زوال عقل، حافظه افراد را هدف قرار می دهد با این بازی خاص می توان به آن دسته از افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، کمک قابل توجهی کرد.

قسمت های مختلفی در مغز وجود دارد که توسط یک مدار با یکدیگر در ارتباط قرار می گیرند و ما می توانیم از آنها برای سیستم ناوبری راه خود استفاده کنیم. قسمت ویژه ای در مغز هر فردی باعث بوجود آمدن «نقشه داخلی» می شود که این قسمت در افراد مبتلا به زوال مغزی نخست مورد آسیب قرار می گیرد.

تا کنون نتایج بدست آمده از این بازی نشان دهنده روند بهبود سریع برای درمان این بیماری بوده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید

 

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

12 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش