دانلود ها

در مورد ویندوز مایکروسافت چه می دانید؟

کالاسودا – ویندوز، سیستم عامل اصلی شرکت مایکروسافت است که به عنوان یک سیستم عامل استاندارد برای کامپیوترهای خانگی و تجاری به شمار می رود.

این سیستم عامل ویندوز مایکروسافت بر مبنای رابط کاربری گرافیکی (GUI) در سال 1985 معرفی شد و از آن به بعد نسخه های متفاوتی از آن منتشر شده است که آخرین آنها ویندوز 10 است. این سیستم عامل ها هر کدام نسخه های متفاوتی دارند که از سال 1985 تا کنون به بازار عرضه شده اند که در زیر به مشهورترین این ویندوزها اشاره می شود:

ویندوز 98

این نسخه از ویندوز همانطور که از نامش مشخص است، در سال 1998 ساخته شده که در واقع نسخه به روز شده ویندوز قبلی یعنی ویندوز 95 بود. این ویندوز از ویژگی plug & play و پشتیبانی از USB و نوار Quick launch برخوردار بود. محبوبیت بالای این سیستم عامل ان را یک هدف جذاب برای نرم افزارهای مخرب ساخته بود.

ویندوز ایکس پی

این نسخه از ویندوز در سال 2001 عرضه شد و اولین سیستم مبتنی بر NT بود که کاربران خانگی را هدف قرار می داد. این ویندوز نیز به شدت محبوب بود و به دلیل ظاهری با تم های رنگی و یک پلتفرم پایدارتر امتیاز زیادی از جانب منتقدان کسب کرد. ویندوز XP نخستین پشتیبانی از ویندوز را برای محاسبات 64 بیتی ارائه داد، اما پشتیبانی بسیار خوبی از آن نداشت، و فاقد درایور و برنامه های کاربردی برای اجرا بود.

ویندوز 10 ، جدیدترین ویندوز مایکروسافت

جدیدترین نسخه ویندوز که در ژوئیه ۲۰۱۵ نسخه نهایی منتشر شد، ویندوز ۱۰ است که دارای دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی است. نسخه 10 شامل منوی Start است که در ویندوز 8 وجود ندارد. همچنین امکان استفاده از چندین دسکتاپ مجازی، قابلیت اجرای برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه ویندوز به صورت پنجره ‌ای (با توانایی کوچک کردن پنجره‌ها) و بهبود پشتیبانی از ماوس و صفحه‌ کلید نیز به مجموعه ویژگی های این ویندوز افزوده شده است. آخرین به روز رسانی این ویندوز نیز ماه اکتبر در یک بسته ارائه شد.

ویندوز فون

نسخه ویندوز که مختص گوشی های هوشمند است ویندوز فون نام دارد که آخرین ورژن آن ویندوز فون ۱۰ یا نام دیگر آن ویندوز ۱۰ موبایل است. یکی از برنامه های مایکروسافت این است که سیستم عامل ‌های بر پایه ویندوز و ویندوزفون را به هم نزدیک و نزدیک تر کند. به ‌طوری ‌که توسعه دهندگان مایکروسافت، می‌ توانند برنامه خود را به دو خروجی ویندوز 8.8.1 و ویندوزفون8.8.1  بطور هم ‌زمان منتشر کنند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش