دوربین

چرا پروازهای آمریکا امن ترین فرودگاه های دنیا را دارند؟

کالاسودا_ایالات متحده در نظر دارد از سیستم های نظارتی فوق هوشمند برای بررسی وضعیت فرودگاه ها استفاده کند. روشی که می تواند امنیت سفرها را چندین برابر کند.

دستگاه های فوق هوشمند شامل چه مواردی می شود؟

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که  اگر این سیستم تاثیر گذار باشد،  دستگاه سی‌تی‌اسکن نظارتی جدید در فرودگاه‌های آزمایشی، ۴۰ عدد از این دستگاه را در دیگر فرودگاه‌های این کشور نصب خواهد کرد.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) سال گذشته استفاده آزمایشی از یک فناوری نظارتی جدید را در فرودگاه‌های فونیکس و بوستون شروع کرد که مزایای فراوانی نسبت به روش سنتی اشعه ایکس دارد.

جزئیات این دستگاه شامل چه مواردی است؟

دستگاه موسوم به «analogic» از فناوری مشابه با دستگاه‌های تصویربرداری سی‌تی‌اسکن پزشکی استفاده می‌کند و با سرعت بالا تصویری سه‌بعدی از داخل چمدان‌ها را فراهم می‌کند که اپراتور می‌تواند این تصویر را به صورت ۳۶۰ درجه بچرخاند و تمام محتویات آن را بازرسی کند.

این دستگاه برای مسافران هم آسودگی بیشتری به ارمغان می‌آورد، چراکه در وقت مسافران صرفه‌جویی می‌کند. به ادعای توسعه دهندگان، در آینده نزدیک دیگر نیازی نیست تا برخی محتویات مانند مایعات، ژل، اسپری و لپ‌تاپ از چمدان خارج شود.

در حال حاضر، اداره امنیت حمل ونقل آمریکا برنامه خود را برای توسعه فناوری سی‌تی، از جمله گسترش به فرودگاه‌های دیگر به اشتراک گذاشته است.

فرودگاه های خطوط هواپیمایی آمریکا

خطوط هواپیمایی آمریکا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که یک اسکنر CT در فرودگاه JFK نیویورک نصب شده است و TSAمی‌گوید فرودگاه بین‌المللی بالتیمور واشنگتن، فرودگاه بین‌المللی شیکاگو اوهار، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس و فرودگاه بین‌المللی واشنگتن دالس از جمله فرودگاه‌هایی هستند که در آینده نزدیک، اسکنرهای CT را خواهند داشت.

مدیر این پروژه چه میگوید؟

دیوید پسکاسک مدیر اداره امنیت حمل و نقل آمریکا گفت :متعهد است تا بهترین فناوری را برای افزایش امنیت و بهبود سیستم نظارت به کار گیرد. استفاده از فناوری CT به طور قابل ملاحظه‌ای توانایی تشخیص تهدیدات و کشف بمب را در محل بازرسی بهبود می‌بخشد.

وی افزود: «با همکاری تنگاتنگ و مشارکت قوی با صنعت، ما قادر به گسترش سریع این فناوری جدید و دیدن بهبود فوری در امنیت پرواز خواهیم بود».

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا قصد دارد تا پایان سال مالی ۲۰۱۹، ۴۰ اسکنر در فرودگاه‌های مختلف داشته باشد و ۱۴۵ دستگاه بسازد. ۱۶ اسکنر نیز تا پایان سال ۲۰۱۸ در ادارات فدرال قرار خواهند گرفت.

نظر شما چیست؟آیا ایران نیز می تواند به این نوع تکنولوژی مجهز شود؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

9 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

4 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش