ترفند ها

چند ترفند پرکاربرد برای جدید ترین محصول شرکت اپل (بخش دوم)

کالاسودا- در روز گذشته در مورد برخی تغییرات جدید ترین عضو خانواده آیفون یعنی آیفونx  صحبت کردیم .در این گوشی هوشمند که به تازگی معرفی شده است،دکمه هوم (home) که یکی از پرکاربردترین دکمه های مدل های قبلی بوده است، به دلیل تغییرات در ظاهر دستگاه حذف شده است. در روز گذشته به بررسی برخی تغییرات پرداختیم و آن ها را مورد بررسی قرار دادیم .
حال به تغییرات دیگر این گوشی هومند پرطرفدار می پردازیم:
در مورد گوشی های هوشمند آیفون به جرات می توان گفت کمترین میزان هنگ گردن دستگاه را دارند اما با این وجود احتمال هنگ کردن تمام گوشی های هوشمند وجود دارد . با اینکه جدیدترین مدل آیفون یعنی آیفون X نیز از سخت افزار بسیار قدرتمندی برخوردار است اما به هر حال ممکن است تحت شرایط مختلفی همچون مشکلات نرم افزاری از کار بی افتد. تنها راه حل ممکن یک ریستارت اجباری یا به اصطلاحی هارد ریبوت (Hard Reboot) دستگاه است.در این گوشی خوشمند جدید دکمه کناری (side)  نیز به تنهایی کارایی خاصی در این مورد ندارد . راه حل این مشکل بسیار جالب است، اتفاقی مشابه هارد ریبوت گوشی های اندروید!!!
برای ریستارت اجباری در آیفون 10 خود دکمه ی کناری و همچنین دکمه ی کاهش صدا را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید. حدود 10 ثانیه ای طول می کشد تا دستگاه خاموش شود و وقتیکه مجدداً در حال روشن شدن بود و لوگوی اپل را مشاهده کردید انگشت خود را از روی دکمه ها بر دارید.
اتفاق دیگر که روز گذشته بررسی کردیم این بود که به کمک ژست حرکتی از پایین به بالا کشیدن صفحه نمایش برای خروج از اپلیکیشن ها و مشاهده هوم اسکرین است . در نتیجه یک سوال پیش می آید .
نحوه دسترسی به قسمت کنترل سنتر (Control Center)چگونه است؟؟ برای دسترسی به کنترل سنتر نیز ژست حرکتی جدیدی نعریف شده است که به شرح زیر است. برای دسترسی به این بخش باید انگشت خود را از بالا سمت راست به سمت پایین کشیده تا به بخش کنترل سنتر دسترسی پیدا کنید . این حرکت به نظر جالب نمی آید اما بهتر است تا عرضه و تست این ژست حرکتی این اقدام را قضاوت نکنیم.زیرا دسترسی های آسان تری برای دسترسی به ماشین حساب،چراغ قوه و وای فای در نظر گرفته شده است.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

21 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش